261 Reacties

één jaar geleden

Ik nu 41+2. Mijn eerste is geboren met 40+1 dus ik hoopte dat mn kleine er nu wel zou zijn. Maar ik wil toch graag een spontane bevalling en probeer ingrepen zoveel mogelijk uit te stellen onder het mom dat ze er uiteindelijk toch echt zelf klaar voor is om zelf te komen. Vrijdag hebben we een check in t ziekenhuis om te kijken of alles nog goed gaat met dr, en als dan gaan we kijken hoelang het nog verantwoord is om te wachten.

één jaar geleden

Hier 40+2 vandaag... Bij me dochter liep ik ook op 41weken... Maar toen vond ik het minder zwaar dan nu... 🥹

één jaar geleden

Reactie op Tesseke1988

Aahhh was je ook 9 maart uitgerekend, ik ook! Mag ik vragen.. wat zijn jouw ...
Klopt, ik was ook 9 maart uitgerekend:) Ik heb niet het idee dat de kleine man aanstalten maakt om eruit te komen😅 Geen bloedverlies, geen verlies van slijmprop etc. Ik wil inleiden met behulp van bijv. medicatie het liefst voorkomen en zie strippen dan nog als laagdrempelige manier om de 'natuur' een handje te helpen. Ik vind het ook wel een fijn idee dat de verloskundige dit nog kan doen, en ze komen bij mij thuis langs. Succes met je keuze!!

één jaar geleden

Oh dit is precies wat ik even nodig heb! Zit nu op 41+1. Gister eind van de ochtend begonnen harde buiken en die hielden stand tot vanmiddag. Ik dacht echt dat de bevalling afgelopen nacht zou beginnen dus was echt wel een domper. Nu is er nauwelijks iets en heb soms het gevoel dat er geen baby meer gaat komen. Echt heel gek. Hoop dat het vannacht toch weer opzet en dan de bevalling wél begint. Morgen middag afspraak bij de verloskundige. Dan zou ik ook kunnen kiezen voor strippen. Wil het liefst de natuur zijn weg laten gaan maar ben bang dat ik spijt heb als ik straks wel op 42 weken kom en dan ingeleid moet worden. Iemand tips?

één jaar geleden

Morgen 40 weken.. zelfs dat tilt al zwaar aan me😖 m’n eerste kwam veel eerder.. Hoe proberen julllie het mentaal een beetje vol te houden?

één jaar geleden

Reactie op vogelberver

Oh dit is precies wat ik even nodig heb! Zit nu op 41+1. Gister eind van de ...
Er heeft iemand net een topic geopend met ‘strippen ja of nee’ als titel, misschien staan daar wat tips/advies in!

één jaar geleden

Zit op 40+4, bij de eerste met 41+5 bevallen (spontaan), dus niet heel verrassend maar toch wel wat ongeduldig. Vrijdag komt de verloskundige voor controle en als het kan zal ik strippen overwegen. Bij de eerste niet overwogen maar ondertussen zie ik het als iets wat inleiden zou kunnen voorkomen en dat lijkt me heel fijn! Aangezien de eerste evengoed spontaan kwam heb ik daar nog wel gewoon vertrouwen in.

één jaar geleden

Ik was 12 maart uitgerekend. Nu dus 40+3. De baby is aan de grote kant, wordt nu 4 kilo geschat. Dat merk ik zelf ook, hij voelt veel zwaarder dan mijn andere twee kinderen voelde! Vandaag heb ik gevraagd of ze me wilde strippen, maar helaas nog geen ontsluiting. Maandag proberen we het nog een keer. Spannend allemaal he! Ik wens de anderen die overtijd zijn veel berusting toe. Bij mij helpt de gedachte dat een wat meer voldragen baby wat steviger is en wat meer opgewassen tegen de buitenwereld 😍

één jaar geleden

A.s vrijdag met 41+1 zal er bij mij een ballonnetje geplaatst worden, hoop zo dat we hem dit weekend vast kunnen houden 💙 (veel last van bekken,rug,houd ook erg veel vocht vast..)

één jaar geleden

Reactie op Moonlightbaby

Morgen 40 weken.. zelfs dat tilt al zwaar aan me😖 m’n eerste kwam veel eer ...
Door veel leuke dingen te blijven doen waar ik gelukkig van word! Ik ben over een half uurtje 41 weken zwanger. Ik probeer elke dag als een vakantiedag te zien. Dus vandaag lekker wezen lunchen, mooie wandeling gemaakt, heerlijk gekookt en een film gekeken. Het was een goede dag zonder pijn! En met pijn zit ik veel in de tuin met een kleedje, theetje en goed boek, bel ik met vrienden, maak ik fotoboeken, yoga, visualiseer ik mijn bevalling, ga ik nog even shoppen voor de baby die al teveel heeft, enz!

één jaar geleden

Reactie op Tesseke1988

Aahhh was je ook 9 maart uitgerekend, ik ook! Mag ik vragen.. wat zijn jouw ...
Ik ook 9 maart. Ze hebben gistermiddag een ballon geplaatst had pas amper 1cm ontsluiting. Hele avond en nacht weeën gehad om de 5 min. Nu wel weer rustig. Slijmprop verloren. Zo meteen om 08u melden in het ziekhuis. Spannend

één jaar geleden

Reactie op vogelberver

Oh dit is precies wat ik even nodig heb! Zit nu op 41+1. Gister eind van de ...
Ik had gisteren juist het zelfde, maar nee madam blijft nog even zitten. Straks aan de monitor...

één jaar geleden

Ik merk dat ik het helemaal niet fijn vind om zo ver over tijd te zijn. Toen ik 37 weken zwanger was kon ze binnen 5 weken komen en dat was heel abstract. Als het dan begint heb je ‘geen tijd’ om je druk te maken. Nu ben ik 41+1 en weet exact de planning qua strippen en inleiden etc. en daar word ik erg onrustig van merk ik. Hoe ervaren jullie dit?

één jaar geleden

Reactie op Dominiquee_

Ik merk dat ik het helemaal niet fijn vind om zo ver over tijd te zijn. Toe ...
Ja, dat heb ik ook. Juist door die 'deadline' ben ik extra teleurgesteld dat er weer een dag voorbij is zonder bevalling en ervaar ik druk (vanuit mezelf) dat het wel 'moet' gaan gebeuren nu.

één jaar geleden

Reactie op MargeauxB

Ja, dat heb ik ook. Juist door die 'deadline' ben ik extra teleurgesteld da ...
Dat ‘moeten’ heb ik niet echt maar meer dat ik zondag ingeleid wordt en ik dan gewoon weet dat ik pijn ga hebben van de bevalling 🙈

één jaar geleden

Ik zou juist graag willen weten wanneer het gebeurd 😂 dus als ik een deadline zou hebben zou prima zijn. Maar dit is ook mijn eerste dus geen idee hoe ik het bij een tweede zou voelen.. nu 40/4 , vrienden van ons gisteren bevallen welke later uitgerekend waren. Super leuk voor ze maar ik wordt er wel onrustig van . Morgen weer naar de verloskundige , en alles verder bespreken en weer controle wat ik wel fijn vindt

één jaar geleden

Juist aan ctg gelegen gelukkig is alles goed, straks naar gynaecoloog om vervolg te bespreken. Hier ook eerste en op dit ogenblik staat mogelijke inleiding geplant op maandag. Hopelijk laat ze me niet zo lang meer wachten

één jaar geleden

Reactie op MargeauxB

Ja, dat heb ik ook. Juist door die 'deadline' ben ik extra teleurgesteld da ...
Ja ik heb ook erg last van die deadline en die onrust dat het moet gaan gebeuren. Elke keer weer teleurgesteld als ik wakker wordt snachts/smorgens en er gebeurd niets. De docent van de Hypnobirthing cursus gaf als tip dat ik me moet focussen op vertrouwen. Dat probeer ik vaak tegen mezelf te zeggen en me aan vast te houden. Dat lukt soms beter dan anders moet ik zeggen.

één jaar geleden

Reactie op maaike1991*

Ik zou juist graag willen weten wanneer het gebeurd 😂 dus als ik een deadl ...
Herkenbaar.. de 1e liet bij mij tot week 42 op zich wachten (en zonder inleiding en opwekken denk ik dat ze nog langer had willen blijven zitten want alles ging moeizaam) ik dacht de 2e komt dan sowieso eerder en makkelijker... maar begin em nu wel te knijpen! 41 weken dus zolang heeft meneer niet meer om zichzelf aan te dienen

één jaar geleden

Reactie op Zanouba

Ik ook 9 maart. Ze hebben gistermiddag een ballon geplaatst had pas amper 1 ...
Ooo spannend!! Succes, je kunt het!