39 Reacties

één maand geleden

Papa, mama, oma , eten, ja 😄

één maand geleden

Mama, papa, tet (tank de kat), eten, dat, tut, poe(opoe), oma

één maand geleden

Papa, mama en uit (want lampen uitmaken is zeer interessant 😜)

één maand geleden

Hier enkel mama

één maand geleden

Hier was het eerste gerichte woordje "uil" (uiwl, wijzend naar de uil in het boekje mama slaapt) en daarna volgden heel snel "kijk", "aai" en "koekoek". Maar dat ging echt van de ene op de andere dag zeg maar. En heel veel "die" en "dat" haha. Daarvoor was het alleen nog maar mamamama en papapapa (maar niet gericht)

één maand geleden

Mama, papa, puuf (poes), uh-uh (op strenge toon, wanneer hij ergens aan zit wat niet mag. Eerst zegt hij uh-uh, dan kijkt ie sneaky of ik hem zie, en vervolgens zit hij er alsnog aan..... 🙄 ), naam van zijn broertje zegt hij ook sinds kort, oh-oh en di (drinken)

één maand geleden

Aaien, van hondje aaien, en nu sinds kort ook papa en mama

één maand geleden

Papa, mama, ja, nee, klaar (kaaaarrr) en oh oh als iets valt of als ze ergens aan gaat zitten wat niet mag. Vanochtend zei ze eetje. Snapte het eerst niet, maar toen wees ze naar het eendje 💜 verder vooral veel gebrabbel onder het spelen.

één maand geleden

Mama, papa, die, boe, ja, nee, bee (beer) dada (dagdag)

één maand geleden

Reactie op bloempje11

Hier enkel mama
Haha hier ook! Maar ik heb late praters. Dus verwacht van deze meid ook nog helemaal niet zo veel.

één maand geleden

Mama (heel duidelijk, zelfs al als hij klaar is met slapen soms) baba (papa), nog, da.

één maand geleden

Mama, tata(papa), kakka(poep), baby ❤️

één maand geleden

Die van mij zegt nog helemaal niks😅. Wat een vocabulaire hebben sommige al zeg, wauw!

één maand geleden

Reactie op AN01

Mama (heel duidelijk, zelfs al als hij klaar is met slapen soms) baba (papa ...
Ik ben ook aardig wat vergeten bedenk ik me haha, ze zegt ook bah(vies), die(en wijzen), oh oh (als ze valt) en er is een kinderliedje die ze probeert mee te zingen “miauw miauw de kattenclub” gaat het maar zijn zegt “ ma ma kattekattekulkul” ❤️😂😂

één maand geleden

Wij leren onze dochter Turks omdat ik van mening ben dat dat nu nog makkelijk gaat en later niet meer. Alles wat ze zegt en snapt is daarom Turks. Mama papa in het Turks, ze kan dierengeluiden nadoen van een kat, leeuw, hond en olifant. De woordjes lamp, eten, bloem, mooi, wauw, tas (alles dus in het Turks overigens). Nederlands komt wel goed aangezien ik thuis met mijn man ook meer NL dan Turks spreek en ze straks naar school etc gaat.. voor nu heeft Turks even prio.

één maand geleden

Mama papa oma opa koppie nee ja die hai doeidoei bah poep klaar aaien tante

één maand geleden

Hier alleen nog baba (papa) en soms mama

één maand geleden

Papa, mama, pa (opa), ma (oma), nana (Nola, hond van m’n ouders), Dex (onze kat), baba (banaan), bubba (Bumba😂), maaa (miauw, voor kat), woef (hond), meeeeh (schaap), moeee (koe), tototo (kip).