16 Reacties

3 jaar geleden

Gazelle Bloom. Echt super blij mee en die stond ook op nummer 1 van elektrische moederfietsen. Weet niet of dat nu nog is maar zegt ieder geval dat het een fijne fiets is!

3 jaar geleden

Ik ben laatst ook wezen kijken voor een elektrische moederfiets. Uiteindelijk ben ik voor een “gewone” elektrische fiets gegaan waar ook gewoon een kinderzitje op kan. Ik zou je adviseren om gewoon verschillende modellen te proberen en te kijken of je wel echt een moederfiets nodig hebt of dat je ook met een gewone elektrische fiets uit de voeten kan.

3 jaar geleden

Reactie op Rns

Ik ben laatst ook wezen kijken voor een elektrische moederfiets. Uiteindeli ...
Zelfde hier! Tegen de tijd dat hij voorop mag is t winter en fiets ik amper dus vond t zonde om voor een korte periode een mama fiets aan te schaffen. Lekker een normale elektrische.

3 jaar geleden

Ik heb een batavus quip extra cargo en vind hem fantastisch. Een moederfiets heeft echt wel voordelen. Balans is echt belangrijk, zeker met op en afstappen.

3 jaar geleden

Wij hebben een gewone elektrische en ook heel fijn! Hebben een voor en achterzitje erop en dat gaat prima! Fiets staat heel stabiel, zelfs met kind erin.

3 jaar geleden

Hier de cortina e common family . Ideaal omdat er een voor en achterzitje op kan en nog een extra mand/krat voor om m'n tas of spulletjes in te doen.

3 jaar geleden

Reactie op Mama210

Wij hebben een gewone elektrische en ook heel fijn! Hebben een voor en acht ...
Mag ik vragen welke gewone elektrische je hebt?

3 jaar geleden

Mag ik vragen welke gewone elektrische je hebt?
Een gazelle, maar welk type geen idee 🫣 we zijn naar de fietsenwinkel geweest en aangegeven dat er ook zitjes op moesten voor de kinderen. En zij adviseerde deze (en was in de aanbieding).

3 jaar geleden

Ik heb de cortina u4 elektrisch , dit is een transport fiets dus ook voor kinderzitjes 👍🏼

3 jaar geleden

Cortina e-u4 family. Dit is een moederfiets dus meer ruimte tussen zadel en stuur. En je kan er een krat voor op zetten. Mamafietsen hebben meestal ook een stuurslot en dubbel standaard

3 jaar geleden

Ik heb nog geen elektrische fiets, maar heb me al wel volledig geïnformeerd en testritten gemaakt en wil gaan voor de Gazelle Bloom. Die vond ik het lekkerst rijden. Dus ik zou je vooral goed laten voorlichten bij diverse winkels (accuduur, wat voor motor etc, geschikt voor zitjes e.d.) en daarna testritten maken. Er zitten grote prijsverschillen in, dus bepaal ook vast vooraf een budget. Verder is een overweging om te bekijken waar je de fiets gaat laten onderhouden. Zo kan/ wil onze fietsenmaker geen Cortina's onderhouden.

3 jaar geleden

Ik heb ook de Gazelle bloom, echt super fijne fiets. Ik vond het ook echt belangrijk dat ik me er heel veilig en vol zelfvertrouwen op voel en dat was ook doorslaggevend om voor deze te gaan.

2 jaar geleden

Reactie op Eikenblad

Zelfde hier! Tegen de tijd dat hij voorop mag is t winter en fiets ik amper ...
Beetje late reactie, maar ik ben nu zelf ook aan het kijken.. Maar wat bedoel je dat je de moederfiets maar voor korte tijd dan koopt? Volgend jaar voorjaar/zomer heeft een moederfiets toch nog steeds dezelfde voordelen? Of zijn die voordelen er alleen met een voorzitje? Verder even benieuwd naar diegene die een elektrische fiets hebben. Als je de accu eruit haalt (of de trapondersteuning uitzet) is er dan ook goed gewoon mee te fietsen of is dat te zwaar? Eigenlijk wil ik geen elektrische fiets, alleen ik moet richting het kinderdagverblijf echt een flinke bult van zo’n 500 meter op 😅 als ik dan geen elektrische heb vermoedt ik dat ik stiekem toch elke keer de auto pak 🥴. Maar wel fijn als ik er ook gewoon mee kan fietsen.

2 jaar geleden

Reactie op Charlie-87

Beetje late reactie, maar ik ben nu zelf ook aan het kijken.. Maar wat be ...
Ik heb de Gazelle Bloom en vind ‘m prima te doen wanneer de accu leeg is. Ja het is even zwaar als je gewend bent constant met ondersteuning te fietsen, maar vind het hetzelfde fietsen als mijn vorige fiets welke niet elektrisch is. Ik had een hekel aan fietsen maar nu met elektrische fiets staat mijn auto grootste deel van de week stil. Vraag me echt af waarom ik het niet eerder gedaan heb

2 jaar geleden

Wij zijn mega blij met de bakfiets van bakfiets.nl! Mogen ze nu al op in de maxicosi houder (vanaf 3mnd) en kan met heel veel accessoires erbij! Onze peuter en baby in maxicosi kunnen er samen in!

2 jaar geleden

Wij hebben een gazelle heavy duty. Maar geen Electrisch. We hebben nieuwe fietsen gekocht paar jaar terug met de overweging wat voor fietsers zijn we. En als we eerlijk na ons zelf keken zijn we mooi weer fietsers (dan heb je het wel aan tijd) of kleine stukjes in het dorp