13 Reacties

2 jaar geleden

Hij is trouwens van 4 maart en de slaapregressie van 4 maanden is al even voorbij

2 jaar geleden

Ja hier ook hetzelfde en bij mijn oudste zoon ook. Doorbikkelen tot ze hem zelf kunnen pakken denk ik 😅

2 jaar geleden

Reactie op Minimier

Hij is trouwens van 4 maart en de slaapregressie van 4 maanden is al even v ...
Ja maar slaapregressie van 6 maanden kan wel bezig zijn 😅 sorry. Of je wilt stoppen ligt geheel aan jullie, want nog even en die zou zijn eigen speen terug in de mond kunnen steken. Hier hangt aan de speen nog een doekje die hij grijpt en in de mond doet op rustig te worden, misschien helpt zoiets?

2 jaar geleden

Hier heeft dit ook wekenlang aangehouden! Ondertussen sinds enkele dagen maar 2/3x per nacht ipv 10-20x. Van de ene dag op de andere. Hij heeft dit wel vervangen door terug drie kwartier te krijsen voor hij zijn bedje ingaat, waar we hem voordien gewoon konden neerleggen. Alles is een fase zeker? 😅

2 jaar geleden

Wij zijn om deze reden gestopt met de speen… Woensdag cold turkey.. eerste 2 nachten waren pittig, daarna was het allemaal goed voor hem :)

2 jaar geleden

Reactie op Larissa1989

Wij zijn om deze reden gestopt met de speen… Woensdag cold turkey.. eerste ...
Oh wat goed om te lezen dat het nu goed voor hem is. Hoe heb je het aangepakt? En misschien beetje gekke vraag, maar hoe troost je hem die nachten als hij in paniek is?

2 jaar geleden

Reactie op NikitatJ_14

Ja maar slaapregressie van 6 maanden kan wel bezig zijn 😅 sorry. Of je wil ...
Thanks voor de tip. Ik zat idd ook te denken aan eerst een knuffeltje proberen alvorens te stoppen. Vind t ook soort van zielig om iets wat hij zo fijn vindt zomaar weg te nemen 😅

2 jaar geleden

De tut zal een slaapassociatie geworden zijn van je zoontje. Na elke cyclus (een 45min.) worden kindjes even wakker. Wij als volwassenen hebben een langere cyclus maar ook wij worden dan (onbewust) wakker. Denk maar aan je even omdraaien in bed, je verleggen... Je kindje gaat dan opzoek naar de associatie die die kent om terug in slaap te vallen. Bij jouw zoontje dus het speentje. Voor sommigen is dat een reden om er volledig mee te stoppen. Vanaf een 7maanden (elk kind is anders) kunnen kindjes deze wel zelf terug in hun mondje stoppen.

2 jaar geleden

Reactie op Minimier

Oh wat goed om te lezen dat het nu goed voor hem is. Hoe heb je het aangepa ...
Wij hebben hem een knuffeltjes (hoofd met doek eraan) gegeven, die kan hij zelf pakken. Dus een andere manier van troosten. Er zijn de eerst twee nachten wel wat tranen bijgekomen.. wij hebben dit wel even toegelaten, hoe lastig ook! Maar wel erbij zijn en zeggen dat we er zijn, liedjes zingen en soms even aanraken. Was niet makkelijk hoor!

2 jaar geleden

Mede daarom ben ik met 2 maand gestopt met de speen bij onze jongens. Ik was constant bezig met die speen er terug in te duwen, waardoor we allemaal niet goed sliepen. Enige nadeel is dat als ze wakker worden met trek, dat er dan meteen een fles in moet, ook als het 5 uur is. Maarja, honger is honger.

2 jaar geleden

Reactie op Larissa1989

Wij hebben hem een knuffeltjes (hoofd met doek eraan) gegeven, die kan hij ...
Phoe gisteravond begonnen. We dachten laten we maar beginnen met een nacht. Hij heeft een uur gehuild voor hij in slaap was. Vannacht weer vanaf 2 uur elke 45 minuten wakker. We hebben hem toen wel af en toe bij ons gepakt en gewiegd. We hebben ook nog een peuter en die wilde we niet uit zijn slaap laten komen. Vanaf half 6 was het slapen klaar en kregen we hem niet meer in slaap. Vanmorgen 15 minuten gehuild voordat hij sliep. Al een stuk beter dan gisteravond. Ik hoop dat het steeds een beetje beter gaat, maar men wat is dat huilen sneu 😢

2 jaar geleden

Oh wij zitten hier ook echt midden in🫠 Vannacht ook weer vanaf 2:00 uur bezig geweest tot 7:00 uur. Ene nacht komt ze pas om 4:00 en de andere begint ze al om 2:00. Ze kan wel zelf de speen pakken overdag maar slaapt ‘s nachts met krabwanten (anders heeft ze dr hele hoofd kapot). Dus ik hoop maar op een fase..

2 jaar geleden

Reactie op Minimier

Phoe gisteravond begonnen. We dachten laten we maar beginnen met een nacht. ...
Ja bij ons duurde het de eerste avond een uur, tweede avond 45 min, derde avond 3 min! Dus hou vol, hoe lastig ook 🤞