19 Reacties

3 jaar geleden

Probeer Zofran! Xonvea is ook heel goed, maar koste geld (is in mijn ogen het wel waard). Je hebt HG. Je kan lid worden van Zehg praatgroep op facebook. Daar vind je lotgenoten en heel veel informatie en steun

3 jaar geleden

Ik ben ook heel erg misselijk en moet overgeven. Ik heb de emesafene in de zetpil. Bij mij werkte wel, maar had andere bijwerkingen zoals hoofdpijn, suf en moe. Dus ben ik maar mee gestopt. Ik kreeg van mijn verloskundige als advies gember capsules. Ik merk wel dat het werk. Ik heb ze bij kruidvat gekocht.

3 jaar geleden

Waar woon je? Ik heb evt nog geloof ik 12 pillen emesafene liggen, niet dat je er op de lange termijn veel aan hebt

3 jaar geleden

Reactie op Elinew1991

Waar woon je? Ik heb evt nog geloof ik 12 pillen emesafene liggen, niet dat ...
Ik woon in ‘s-Hertogenbosch

3 jaar geleden

Hier zijn ze ook niet verkrijgbaar. Ik ben nood gedwongen om de zetpillen te gebuiken. Het helpt wel, maar is gewoon niet fijn..

3 jaar geleden

Reactie op noga

Probeer Zofran! Xonvea is ook heel goed, maar koste geld (is in mijn ogen h ...
Oh het maakt me echt niet uit hoeveel het kost, als ik me maar wat beter voel! Ik ga het even opzoeken! Minder kans op heftige bijwerkingen? Thanks voor de tip, heb toestemming gevraagd om in de groep te mogen! 🌸

3 jaar geleden

Reactie op Boha

Ik ben ook heel erg misselijk en moet overgeven. Ik heb de emesafene in de ...
Oh echt? Werkt beter dan verse gemberthee bijv? Want van die geur werd ik al helemaal onwel🤦🏽‍♀️

3 jaar geleden

Reactie op babypooh89

Oh het maakt me echt niet uit hoeveel het kost, als ik me maar wat beter vo ...
Mij maakte het ook niet uit. Bij Zofran lees je veel dat de vervelendste bijwerking verstopping is. Xonvea is vrijwel zonder bijwerkingen en helpt in mijn ogen veel beter

3 jaar geleden

Reactie op 21maart2023

Hier zijn ze ook niet verkrijgbaar. Ik ben nood gedwongen om de zetpillen t ...
Ja helaas werkte deze niet van voor mij. Kreeg enorm veel last van mijn darmen en zat dus letterlijk heel de dag op de wc🤦🏽‍♀️

3 jaar geleden

Reactie op noga

Mij maakte het ook niet uit. Bij Zofran lees je veel dat de vervelendste bi ...
Oh dan gaat mijn voorkeur ook idd uit naar Xonvea! Heb je deze via de huisarts gekregen? Of hoe kan ik deze krijgen?

3 jaar geleden

Reactie op babypooh89

Oh dan gaat mijn voorkeur ook idd uit naar Xonvea! Heb je deze via de huisa ...
Ja via de huisarts. Alleen kennen ze het vaak niet. Ik moest het echt voor hem uitspellen.

3 jaar geleden

Reactie op babypooh89

Oh echt? Werkt beter dan verse gemberthee bijv? Want van die geur werd ik a ...
Werkt beter, de geur valt mel mee. Ik kan ook geen een pil sliken. Dus ik open de capsule en neem die zo. Dan neem ik de capsule nier alleen de poeder en het brand effe aan je keel.

3 jaar geleden

Ik heb in m'n eerste zwangerschap wekenlang primperan gebruikt. Ze hadden mij niet gezegd dat dit maar 5 dagen "mocht". Mijn enige bijwerking was extreem moe. Maarja dan gaan de 9 maanden sneller met zoveel slapen. Ik heb ook een zoon van 1,5 jaar en 17 weken zwanger nu. Ik kan er niet voor zorgen en heb mij er bij neergelegd. Sterkte

3 jaar geleden

Reactie op babypooh89

Ja helaas werkte deze niet van voor mij. Kreeg enorm veel last van mijn dar ...
Dat heb ik dus ook maar dacht dat ik weer eens lactose op had. Ivm lactose intolerantie 😅

3 jaar geleden

Bij mij werkte de metoclopramide beter dan de emesafene. Mocht het wel telkens maar 5 dagen gebruiken, 48 uur wachten en dan weer 5 dagen. Heb het ook tijdje tegelijk genomen tot de emesafene niet meer leverbaar was. Toen alleen metoclopramide.

3 jaar geleden

ik heb geen tip maar heel veel sterkte!

3 jaar geleden

Reactie op babypooh89

Ik woon in ‘s-Hertogenbosch
Ah helaas beetje uit de richting, ik woon in Deventer. Zoiets via de post opsturen lijkt me ook niet helemaal de bedoeling. Hopelijk werkt een van de andere medicijnen :)

3 jaar geleden

Ik herken je situatie ook zo erg… Heb helaas geen tips voor je :( Hier namelijk hetzelfde probleem. Alleen dan doe ik het nog redelijk oké met 2 a 3 zetpillen op een dag. In combinatie met gember capsules van de huisarts. Ik werk in het ziekenhuis en mijn leidinggevende heeft voor mij ook contact gehad met de apotheek van het ziekenhuis etc of er echt niet ergens toch nog wat te krijgen valt. Maar helaas ook zonder succes… Ik heb als nood oplossing metocloperamide in huis, deze zou ik 5 dagen achterelkaar mogen gebruiken. Geen vaste oplossing maar het is in elk geval iets. Heel erg veel sterkte en ik hoop dat er voor jou een goede oplossing gaat komen.🍀

3 jaar geleden

Zo vervelend! Ik neem nu ook zetpillen, enige voordeel daaraan is dat naar de wc gaan weer beter gaat. Ik gebruik naast emesefene ook ondansetron. Wel via gynaecoloog gekregen want huisarts deed er erg moeilijk over. Wellicht kan je bij je verloskundige vragen of je doorgestuurd kan worden naar een gynaecoloog, die mogen namelijk wel medicatie uitschrijven. Sterkte!!