Hi allemaal,
Een week geleden ben ik bevallen. Nu ontzettende jeuk/krabben in de vagina.
Niet bij de hechtingen maar juist hoog aan de voorkant. Ik denk een schimmelinfectie.
Mijn verloskundige zegt dat je er toch op dit moment (1 week postpastum) niks aan kan doen - bijvoorbeeld een zalf oid. Is dat zo?
Ik wil niet dat mn schimmel via de handen naar de baby gaat, los van dat ik loop te krabben van je jeuk wat irritant is.
Hebben jullie hier ervaring mee?
Ik heb gewoon tabletten van de huisarts toen gehad. Ben heel gevoelig voor infectie vanonder.
Zowel tijdens zwangerschap als erna steeds tabletten gehad en was er dan in no time vanaf!
Jeuk kan ook komen door irritatie van het kraam-/maandverband. Je hebt ook soorten zonder plastic erin verwerkt die minder klachten geven. En af en toe de boel even laten luchten is ook aan te raden.
Hier hetzelfde. Ik ben meteen overgegaan naar katoenen maandverband, een canesten ei gekocht bij etos en zalf voor de lippen gekregen van de huisarts. Succes!
Ik had echt jeuk door de kraamverband, ik weet niet of je nog die gebruikt maar bij mij hielp overgaan op dunne katoen maandverband, ik heb zelf de lange versie van kruidvat.
Hoi! Ik heb nu precies hetzelfde! Een week geleden bevallen en enorme jeuk van onder nu. Denk mede door de kraam verbanden en ben altijd gevoelig voor candida. Even met je huisarts overleggen, Fluconazol mag gewoon, zowel vaginaal als oraal.