7 Reacties

vorig jaar
Praten over iemand die je verloren hebt is nog steeds een gigantisch taboe. Precies je moet stoppen met rouwen na een bepaalde periode en dan erover zwijgen.
Als jij voelt dat je graag iets wilt schrijven over de vader, moet je dat zeker doen. Het kan een gevoelige snaar raken, maar dat moet niet perse iets negatief zijn. Je geeft dan de ruimte om haar herinneringen te laten ophalen over hem.
Gecontroleerd trouwens, het moet verschrikkelijk nieuws zijn geweest.

vorig jaar
Gewoon benoemen. Laten weten dat ze er niet alleen voor staat en ook in het verdriet niet. Iets als:
… zou zo trots geweest zijn. Wat zwaar dat we (en vooral jullie) hem bij deze bijzondere periode moeten missen en dat hij dit niet mee kan maken. Heel veel kracht, sterkte en warms gewenst. Weet dat wij altijd voor jullie klaarstaan en aan jullie denken.
Ook voor jou heel veel sterkte! Moet heel onwerkelijk zijn.

vorig jaar
Wow wat heftig zeg. Ik zou misschien iets doen in de trend van; gefeliciteerd... in deze tijd extra moeilijk.. te moeten missen. Wat zou hij trots geweest zijn op .. en ik ben dat op jou, hoe je dit allemaal alleen doet met je prachtige zoon/dochtertje. Kan me voorstellen dat deze tijd dubbel is met veel vreugde vanwege de geboorte van .. maar ook het gemis van ... benadrukt. Ik ben er voor je

vorig jaar
Wij hebben in een andere situatie gezeten, maar hebben daardoor wel iets vergelijkend meegemaakt. Enkele dagen voor de geboorte van ons zoontje heeft mijn schoonvader een einde aan zijn leven gemaakt. Wij kregen de rouwkaarten en felicitatie kaarten tegelijk in de bus, maar ze hadden allemaal betrekking op 1 van beide. Dat vonden wij zelf erg prettig. Ze zit in een zware periode van rouw, maar gaat nu tegelijkertijd ook een mooie periode tegemoet. Je kunt het zeker in 1 à 2 zinnen benoemen, zoals bijvoorbeeld ‘wat zou … trots zijn geweest op …. En ook ik/wij zijn dat op jou’
Verder zou ik vooral doorgaan op het mooie wat er aan zit te komen

vorig jaar
Wat heftig!
Lijkt me ontzettend goed om het juist te benoemen, kan me niet indenken hoe het gemixt de gevoelens zullen zijn van de betreffende moeder.
Zeker niet hetzelfde, maar afgelopen jaar is mijn moeder plots overleden, 3 maanden na mijn bevalling. Afgelopen tijd natuurlijk wat kerstkaarten ontvangen en merkte dat ik juist heel erg fijn vond als dit benoemd werd.. dus heel goed(in mijn optiek) dat je er aan denkt. Al zal alles ook ontzettend confronterend zijn.
Je kunt er ook voor kiezen om evt 2 kaarten in de envelop te doen. 1 met gefeliciteerd en een kleine zijn over waken zoals men hieronder al voorstelde en daarbij een kaart met uitgebreid stilstaan bij het verlies in deze periode en wellicht een mooie boodschap aan het kindje over hetgeen jullie je herinneren van de vader.
Zou mij een mooie gedachte lijken.
Succes en sterkte!