25 Reacties

3 jaar geleden

Jaa hier ook fibromyalgie en zwanger! Ben nu 16 weken zwanger en 24 jaar. merk wel echt dat mn lichaam minder aankan af en toe. Vandaag bij de fysio geweest en die vertelde dat mijn bilspieren nu zo straks staan dat ze mijn bekken scheef trekken... erg fijn met zwangerschap erbij. Maar met oefeningen is het op te lossen! Alleen balans vinden tussen dingen doen en teveel doen is lastig. Weet mn grenzen nu niet meer

3 jaar geleden

Dag Dames ja hier ook fibro helaas , en ook wel echt super veel last van ....wat bjj mij tot nu toe goed werkt is alles goed warm houden zodat het soepel blijft ...... Ik ben 34 en sinds 19.5 weken in blijde verwachting van ons 1ste wondertje 🥰

3 jaar geleden

Herkenbaar jullie ervaringen, merk zelf ook dat ik nu mijn grenzen niet meer weet en dat ik meer last heb van mijn nek en onderrug(18+5) Ook de angst van jou @loumich hoe je lichaam verder gaat reageren als je verder bent in de zwangerschap is heel herkenbaar. Zwemmen helpt bij mij tegen de stijfheid en de tip van goed warm houden ga ik ook maar eens meer toepassen, thnx @babysc

3 jaar geleden

Hoihoi, Ik ben begin april uitgerekend, dus zit in de maart- en aprilgroep. Ik heb ook fibro, maar heb hier tijdens mijn eerste zwangerschap echt bijna geen last van gehad. De klachten werden juist minder. Nu ben ik zwanger van de tweede en ik merk dat het mij nu wel zwaarder valt en ik lichamelijk ook een stuk minder kan hebben. Veel last gehad van m’n nek, schouders en rug en ook steeds zere knieeen met dit weer. Verder lig ik de meeste avonden rond 20.00/20.30 al op bed, omdat ik zo moe ben. Ik weet alleen met sommige dingen nu niet zo goed of het door de fybro komt of doordat ik continu achter een bijna 2-jarige aan het vangen ben en hem ook vaak nog wel moet tillen, want dat vindt hij zo fijn 😅

3 jaar geleden

Ik veel artrose , 38jr en zwanger van nummer 3

3 jaar geleden

Hoihoi, Hier geen fibro, maar wel chronische lyme en chronisch vermoeidheidsyndroom. De eerste weken van mijn zwangerschap voelde ik mij beter dan voorheen! Haas vanaf week 8 vreselijk moe. Morgen 19 weken en het lijkt nu iets op te knappen. Ik heb overal kleine ontstekingen en heel erg last van mijn gewrichten momenteel. Nou helpt het ook niet mee dat het kouder word. Ik ben hondentrimster, zzp-er, en werken gaat niet zo vlot als normaal 😅 ik maak me soms wel zorgen over hoe ik het straks allemaal moet doen en of ik het lichamelijk wel aan kan allemaal. Maar de tijd zal het leren. Voldoende rusten, maar toch ook veel buiten wandelen, vitamines slikken en gezond eten en drinken helpt wel, dus dat probeer ik zoveel mogelijk te doen. Sterkte!

3 jaar geleden

Haihai! Ik woon ook in Twente. Heb zelf ook fibromyalgie. Ben nu 19 weken zwanger en 25 jaar. Moet zeggen dat nu de klachten af en toe om de hoek komen kijken maar ben vooral benieuwd hoe het straks gaat na de zwangerschap! 😊

3 jaar geleden

Ik ben ergens totaal vergeten dat ik ook nog fibromyalgie heb.. Echt enorm suf! 19 weken en ben 32 jaar.. Heb al 15 jaar fibromyalgie dus ondertussen echt wel gewend eraan. Het zou wel een hoop verklaren: nu erg veel last van vermoeidheid en echt een forse toename van krampen in m'n spieren.. Iemand tips tegen krampen en vermoeidheid? Ik neem al netjes m'n vitamines en magnesium..

3 jaar geleden

Reactie op Joos1234

Ik ben ergens totaal vergeten dat ik ook nog fibromyalgie heb.. Echt enorm ...
Ik had destijds veel krampen in m’n benen. Toen heb ik zo’n zitfiets aangeschaft (weggeefhoek!) , dat je die vanaf de bank kan doen. Zo blijft de doorbloeding in je benen beter 😊

3 jaar geleden

Reactie op Joos1234

Ik ben ergens totaal vergeten dat ik ook nog fibromyalgie heb.. Echt enorm ...
Ik gebruik magnesium bodylotion, binnen 10 minuten zijn de spieren weer rustig. Gekocht bij Holland and barret

3 jaar geleden

Hi dames, ik kom ook uit twente en nu 21 weken zwanger van de 1e. geen fibro maar wel chronische pijn (centrale sensitisatie, net als bij fibro) vermoeid, hypermobiliteit en endometriose. Tot week 8 verrassend veel energie en goed in mijn vel. Tussen 8-12 continu moe moe en moe. Nu vanaf 12-21 gaat het wel, werk fulltime (althans.. als de concentratie het toelaat…) maar wel steeds moeilijker om de balans mentaal en fysiek in de gaten te houden, dus meer uitbesteden aan manlief. Hoe doen jullie dat? De balans tussen prive-werk, zelf doen vs uitbesteden (boodschappen etc), fysiek actief blijven wat goed is vs opladen zodat je actief kan blijven?

3 jaar geleden

Ik heb geen fybro, maar wel last van vermoeidheid. Ik heb goedaardige levertumoren (leveradenomen), een aangeboren kleine hartafwijking (lbtb) en ik ben hypermobiel. Dit is mijn eerste zwangerschap en gelukkig weinig klachten, ieta vermoeider als normaal, maar mijn lichaam werkt ook hard. Verder heb ik veel controles in het ziekenhuis voor mijn lever en hart en extra controles voor de zwangerschap. Steeds een uur reizen valt niet altijd mee.

3 jaar geleden

Hier ook fibromyalgie helaas en herken me in je klachten. Ben nu 23+3 en heb vooral aan het einde van de dag en 's nachts na langere tijd gelegen te hebben pijn in mijn rug. Voedingskussen tijdens het slapen helpt wel iets maar niet goed genoeg dat ik niet meer wakker word van de pijn. Ben erg benieuwd naar het zwemmen dus ga dat ook maar eens proberen binnenkort😊

2 jaar geleden

Ha allemaal, ik denk dat de meeste wel zijn bevallen inmiddels? Ik ben benieuwd hoe het gaat met jullie? Ik heb half maart bevallen maar nu na 8 maand ligt mijn lichaam nog steeds in de kreukels 😅 hoe werken jullie aan herstel?

2 jaar geleden

Reactie op Zonneke

Ha allemaal, ik denk dat de meeste wel zijn bevallen inmiddels? Ik ben beni ...
Klopt! Kleine is 1 november 8 maand geworden. Ja veel pijn 🤣 Zijn ook aan het verhuizen/klussen dus dat helpt er ook niet bij.. Als ik haar kan wegleggen met haar slaapjes gaat het wel aardig, maar als ik moet gaan schommelen en vaak eruit moet halen begint m’n rug wel echt op te spelen.. Merk inderdaad wel dat ik heel veel over m’n grens ga.. En herstel? Wat is dat 😩 Ik probeer ook even op bed te gaan liggen wanneer de kleine slaapt, dan blijft er maar wat liggen in huis 🤷🏼‍♀️

2 jaar geleden

Zit zelf ook nog steeds in de ziektewet, ga wel beginnen bij een re-integratie traject vanuit uwv. Maar duurt ook 9 maand.. Het gaat langzaam maar te gehaast heeft ook geen zin ben ik bang..

2 jaar geleden

Bij jullie? ❤️

2 jaar geleden

Oh! En na de zwangerschap erachter gekomen dat ik een trage schildklier heb door de hormonen, slik ik nu medicatie voor en dat helpt gelukkig! Dat hielp absoluut ook niet net na de bevalling en zo kwam mijn borstvoeding ook niet op gang 😢

2 jaar geleden

Hier ook een chronische aandoening 🙋‍♀️ ik heb Ehlers danlos syndroom. Gelukkig beter uit de zwangerschap gekomen dan verwacht maar de bevalling was een hel (spoedkeizersnede en door de EDS werkte de verdoving niet). Inmiddels wel een beetje routine gevonden, ik ben volledig afgekeurd en dat scheelt wel. Ik haak dus gewoon lekker aan bij het ochtendslaapje en probeer dan tijdens het slaapje in de middag evt een en ander in huis te doen. Werkt de ene dag beter dan de andere 😉

2 jaar geleden

Hier ook fibromyalgie. Ik heb er gelukkig vrij goed mee leren leven. Ik ben ongeveer 12 weken na de bevalling weer aan het werk gegaan (kraamzorg). Werken gaat eigenlijk prima maar ik merk wel dat ik meer pijn heb dan voorheen. Ik weet van mezelf ook dat dit grotendeels komt omdat ik niet sport. Pilates helpt mij namelijk enorm bij de fibro! Maar ik heb er gewoon te weinig tijd voor overdag en savonds ben ik uitgeblust 🙈 ik ben laatst ook weer eens bij de fysio geweest om alles weer wat los te maken, daar was ik echt al een tijdje niet geweest omdat het gewoon niet nodig was.