21 Reacties

21 dagen geleden

Wij blijven zolang ze het wil een flesje 120 ml voor het slapengaan geven, of het consultatiebureau het nu wil of niet 😂

21 dagen geleden

ik heb mijn dochter tot 2 jaar een ochtend en avondfles gegeven, vond ze heel fijn. ik denk ook dat ik mn zoon nog niet van de fles af ga krijgen binnenkort, die drinkt nog 4flessen per dag, beetje veel maar anders is hij de hele nacht hongerig ondanks brood, fruit en avondeten. pap wil hij niet, yoghurt soms paar happen als toetje.

21 dagen geleden

Hier ook idd! Ze is 13 maanden maar zonder gaat ze niet slapen 😅

21 dagen geleden

Wij geven ook nog fles in ochtend 240 en in avond 240. Je kan de avond fles ook vervangen door warme melk.

21 dagen geleden

Wij geven savonds nog een fles van 150 ml koemelk. Dit zolang als ze dit nodig is en ook ongeacht of het nou 'mag' of niet😇👌😂

21 dagen geleden

Wij geven 's ochtends nog een fles van 180+6, gewone melk vindt ze niet lekker en ik vind het toch belangrijk dat ze melk binnenkrijgt.

20 dagen geleden

Wij zijn over op havermelk. Dochter met koemelkallergie maar je zou ook gewoon halfvolle melk kunnen geven? Wij geven smorgens een broodje + 150ml havermelk en dan voor het slapen gaan ook 150/180. Net hoe goed ze heeft gegeten

20 dagen geleden

Huh wat een onzin, was laatst nog in het nieuws dat flesvoeding juist voor veel kinderen nodig is omdat ze anders niet aan voldoende ijzer en andere vitamines komen. Er wordt nu vaak bij 1 gestopt, maar ik dacht dat werd aangeraden tot 2 jaar te blijven geven. Kwaad kan het sowieso niet lijkt me. Wat was de redenatie vh consultatiebureau?

20 dagen geleden

Hahah ja leuk dat dat niet mag maar onze dochter eet niet zoveel en ze drinkt niks anders, we hebben geprobeerd te minderen met flessen, gevolg mega geconstipeerde baby die heel hard moet huilen als ze moet poepen… ze kreeg veels te weinig vocht binnen. Wij zitten dus nog op 4 flessen soms 5 ivm vocht.. verder eet ze ook nog gewoon elke maaltijd iets

20 dagen geleden

Reactie op Kiki123V

Hahah ja leuk dat dat niet mag maar onze dochter eet niet zoveel en ze drin ...
same here

20 dagen geleden

Wie zijn zij om te bepalen wat jou dochter wel of niet mag.. ik vind dat jezelf dit moet bepalen. Ik ben allllaaaaang gestopt met luisteren naar hen. Sinds dat ik zelf bepaal wat mn kindje krijgt is hij veel gelukkiger😊

20 dagen geleden

Reactie op 7Maart2023

Huh wat een onzin, was laatst nog in het nieuws dat flesvoeding juist voor ...
yes kinderartsem adviseren opvolgmelk na 1 jaar idd. en als je borstvoeding blijft geven dan krijgen ze ook nog moedermelk binnen na1 jaar toch. is aan onszelf om kindje te volgen lijkt me. elk kindje is anders

20 dagen geleden

Wij geven in de avond voor het slapen gaan een flesje gewone halfvolle melk. 180ml, soms gaat ie op, soms blijft er nog een beetje over. Het is gewoon een lekker slaap ritueel. Je zou dus kunnen overstappen naar gewoon warme melk ipv poeder, maar ik zou dat flesje lekker nog blijven geven.

20 dagen geleden

Reactie op Kiki123V

Hahah ja leuk dat dat niet mag maar onze dochter eet niet zoveel en ze drin ...
Wij ook nog lekker 4 hoor!

20 dagen geleden

Reactie op ryanne7

Wij zijn over op havermelk. Dochter met koemelkallergie maar je zou ook gew ...
Daar zit wel echt geen proteïne in dacht ik. Volgens mij kun je dan beter erwten melk geven.

19 dagen geleden

Neen heb afgelopen week nog een webinar gevolgd van medicourse over flesvoeding. Tot 2jaar wordt 1/3 de van de caloriebehoefte nog uit melk gehaald op deze leeftijd. Jammer dat je foute info gehad hebt.

19 dagen geleden

Hier ook gewoon een flesje voor het slapen gaan hoor! En ook nog in de nacht.. Volgende maand gaan we ook weer naar het consultatiebureau en verwacht hetzelfde te horen. Ene oor in, andere oor uit😅 Als ze het er goed op doen, prima toch!

19 dagen geleden

Reactie op 7Maart2023

Huh wat een onzin, was laatst nog in het nieuws dat flesvoeding juist voor ...
Heb je hier toevallig een link van? Ik kan het zelf niet vinden, maar lijkt me wel interessant!

19 dagen geleden

Reactie op rupsjenooitgenug

Daar zit wel echt geen proteïne in dacht ik. Volgens mij kun je dan beter e ...
Dit zit erin. Had eerst groeimelk maar dat weigert ze te drinken. Onze machtiging verloopt bijna dus moet wel wat anders geven. Anders een duur grapje 43,- per pot van 400gr. Ze eet/drinkt wel echt alles verder en groeit boven gemiddeld. Dus dan zal het vast goedkomen op aanraden van de kinderarts🤷🏼‍♀️

19 dagen geleden

Reactie op 228-Elise

Heb je hier toevallig een link van? Ik kan het zelf niet vinden, maar lijkt ...
Ik kan het helaas ook niet meer vinden, excuses. Wat ik wel vind zijn oudere berichten waarin wordt gezegd dat het voor kinderen die anders weinig voedingstoffen binnen krijgen wel goed is, maar dat het geen schijnbeeld moet geven waarbij ouders denken dat ze niet meer hun best moeten doen kinderen voldoende en gevarieerd te laten eten. Ik vond wel een ouder onderzoek maar dat werd door nutrilon gefinancieerd, dus ik begin nu zelf ook te twijfelen haha. Ik denk conclusie: geef je kind voldoende groente en eet gevarieerd. Indien dit echt niet kan omdat je kind het niet eet, blijf het dan proberen, maar flesvoeding kan dan geen kwaad.