308 Reacties

één jaar geleden

💙Jervimar E.M Hoepel 18-03-2023 3695gr- 39+2 7:34uur Spontane bevalling wel medisch dus ging met wat leek oefen weeën naar het ziekenhuis en wat pijn en druk aan de onderkant. Dit omdat ik de pijn niet herkende in mijn vorige zwangerschap (wel al 15jaar terug). 17maart 22:15uur ongeveer hadden we gebeld naar t ziekenhuis en die zei dat ik mocht komen voor controle. Iedereen dacht dat ik wel weer naar huis gestuurd zou worden. Ik heb aan de hart monitor gelegen voor 2 uurtjes en er was eventjes een lichte daling waardoor ik nog even langer moest blijven. Tijdens toucheren bleek ik rond 1uur in de nacht al 3cm ontsluiting te hebben. Ze wilden mij nog eventjes 2 uurtjes houden om te kijken als ik verder ontsluiting zou hebben. Omdat ik de hele tijd mijn weeen staand opving ging het vlot want ik zat 2uur later al op 5-6 cm. Hierdoor mocht ik naar een beval kamer uiteindelijk en ben ik na 4 minuten persen bevallen van m’n prachtige zoon. De bevalling duurde nu iets langer dan bij mijn vorige bevalling maar al met al was het toch alsnog best snel. Zowel de ontsluitingsweeen als de persweeen voelden compleet anders aan.

één jaar geleden

Noah Jo 31-3-23 4:32 4130gram 54cm Met precies 42weken geboren

één jaar geleden

Eris, roepnaam Eri 💕 31.03.2023 51cm 3400g 41+3 Voor mij was het een pittige bevalling maar onze kleine meid heeft er gelukkig geen last van ondervonden en doet het super goed

één jaar geleden

Moos Willem 💙 05-04-2023 03:36 uur 2925 gram 48 cm 41 weken

één jaar geleden

Max 💙 08-04-2023 17.47 uur 3720 gram 52 cm 41+1 Ingeleid op 6-4-2023 met ballonnetje. Na ruim 24 uur ontsluiting waarna weeen zelf op gang kwamen. Bij 4cm ruggenprik waarna helaas de kleine ontsluiting niet verder is gekomen dan 5 cm ondanks weeenopwekker. Nadat baby sterrenkijker bleek te zijn, in vruchtwater had gepoept en ik volledig uitgeput was is besloten naar de OK te gaan voor een keizersnede. Om 17.47 is ons heerlijk tevreden mannetje geboren op 8-4-2023. Na 2 nachtjes ziekenhuis mogen we op 2e paasdag (10-4-2023) lekker naar huis!

één jaar geleden

Quinten 💙 04-04-2023 12.15 3392 gram 50 cm 40+6

één jaar geleden

Ondertussen al 3 weken bevallen Clara Luz 20/03/2023 3kg680 51 cm Alles goed gegaan en een flinke baby!!

één jaar geleden

Ilse 💜 04-03-2023 02.48 53 cm 4780 gram 39+3 2e kindje Thuisbevalling: Vliezen gebroken op 03-03-2023 om 04.55 hele dag geen weeën. Om 19.00 begonnen de weeën en om 20.30 kwam verloskundige 3 cm ontsluiting waarvan de 5cm kon maken. Weeën waren niet sterk genoeg helaas omdat mevrouw een sterrenkijker was. Had behoorlijke last van rug weeën die lastig waren op te vangen. 02.15 thuis boven onder de douche en is ze gelukkig gedraaid en kreeg ik persdrang, snel naar beneden op de baarkruk en toen is onze meid binnen 8 minuten geboren. Vervolgens duurde het even voordat de baarmoeder dicht ging en was ik ondertussen best veel bloed verloren, gelukkig met een aantal prikken verder stopte het bloeden en hoefde ik alsnog niet naar het ziekenhuis. Ben thuis bevallen op eigen krachten van een grote/zware dame. Inmiddels is ze alweer 6 weken bij ons en doet ze het ontzettend goed!

één jaar geleden

Yvië 🌸 16-03-2023 om 7.17 49cm en 3106g 38+6. Een snelle natuurlijke bevalling gehad. Om 5.00uur waren m'n vliezen gebroken en direct erna een weeënstorm ervaren (heel pijnlijk). Bij controle van VK bleek ik al 5cm te hebben en dus haastig naar het ziekenhuis gegaan. Eenmaal aangekomen voelde ik de persdrang mocht persen en daar was ze. Ben blij dat we het net op tijd hebben gehaald💞

één jaar geleden

Ons lieve meisje Pien 🥰 16-03-2023, 21.46 uur 4055 gram en 49 cm 41 wkn Ik was op controle bij gynaecoloog ivm 41 wkn. We spraken over inleiden over enkele dagen, maar toen hij de planning bekeek kon dit over 4 dagen pas of direct op dat moment. Ok, kom maar op dan! Ik bleek op dat moment ook al 3 cm te hebben. Om 10.00 vliezen gebroken en wee opwekkers gestart. Dit was al vrij snel heftig en toen ik om 14.00 uur 6 cm had en 6 weeën in 10 min toch om ruggenprik gevraagd. Omdat er gestaakt werd in het zkh kon ik direct komen. Prik deed niets af en na 20 min verwijderd, VK laten komen om te kijken of ik nog niet te ver was en nieuwe prik gezet. Uiteindelijk om 18.30 volledige ontsluiting maar ons meisje was nog niet genoeg ingedaald. Eerst nog met een soort opblaas pinda moeten liggen en daarna nog een uur op handen en knieën (met inmiddels behoorlijke persdrang). Om 20.30 mocht ik toch gaan persen, alleen na 3 kwartier zei VK dat er geen voortgang meer in zat. Gynaecoloog werd gebeld en met behulp van een knip en de vacuümpomp werd na 3 weeën het hoofdje geboren. Op dat moment werd duidelijk dat ze haar handje opgeslagen had. Er ontstond paniek. Eerst inwendig geprobeerd dit af te halen maar dat lukte niet. Vervolgens met 2en uitwendig geprobeerd de baby in de juiste draai te krijgen en de volgende wee is ze geboren. Het laatste kwartier was zeker niet prettig maar alle clichés zijn waar, zodra ze bij je ligt is dat alles wat telt! Inmiddels al een maandje helemaal verliefd, ze doet het zo goed!