308 Reacties
één jaar geleden
Tobin
06-03-2023
51 cm en 3728 gram
38+1 geboren dmv inleiding ivm cholestase
5 maart in de middag ballonnetje gekregen. 6 maart hebben wij ons vroeg moeten melden. Had op dat moment 3 cm ontsluiting, dus werden mijn vliezen 7:30 gebroken. 9:30 begonnen de effectieve weeen. Bij 4 cm ontsluiting toch besloten om voor een ruggenprik te gaan, maar deze hielp helemaal niet. Verloskundige checkte nog even, en bleek dat ik dus opeens 10 cm ontsluiting had! (In 3 kwartier tijd maar) Tijdens de laatste fase ging het hartslagje van de baby flink omlaag waardoor de gynaecoloog erbij is gehaald en hij moet spoed geboren moest worden. Met behulp van een knip en de vacuümpomp is hij dan geboren in 4,5 uur tijd. Een heftige bevalling maar ik kijk er toch goed op terug mede dankzij de goede begeleiding en ondersteuning van de mensen in het ziekenhuis! 🌸💙 dezelfde avond mochten we gelukkig alweer naar huis.
één jaar geleden
Reactie op Bloempje3690
Tobin
06-03-2023
51 cm en 3728 gram
38+1 geboren dmv inleiding ivm cholesta ...
Fototje vergeten 🙈🥰
één jaar geleden
Op 03-03-2023 is onze zoon en broertje Bodhi Wade geboren middels een spoed sectio
We moesten wat langer blijven ivm opstart problemen maar hij doet het goed! 🤎
één jaar geleden
Luca
06-03-2023
3450
40+1
Zondagavond ingeleid met ballon, maandag ochtend eruit en om 7 uur vliezen gebroken. Nog erg duf van medicatie snachts waardoor weeën niet zo op gang kwamen maar toen ik uit bed ging hielp dit al heel erg. De weeën begonnen heftiger te worden, moest ook geregeld overgeven en zat om 14:30 op 5 cm ontsluiting. Medicatie werd telkens opgehoogd, weeën waren op gegeven moment niet meer weg te puffen, was helemaal op dus ruggenprik gekregen.
Helaas om 21:30 nog steeds maar 5 cm ontsluiting en geen zicht op verbetering dus naar de OK voor keizersnede. Om 22:29 is Luca geboren!
één jaar geleden
5-3-2023 is onze Jelle geboren, precies met 40 weken.
4010 gram, 53cm.
Het rommelde al de hele dag maar zette pas in de middag door. Na een uurtje in het bevalbad gegaan en uiteindelijk 3 uur na het begin van de echte weeën thuis geboren ❤️ heel snel gegaan (derde kindje trouwens, de eerste twee gingen niet zo snel hoor 😉).
één jaar geleden
Lennie 💙
11-02-2023
2010 gram
33 + 2 weken
Daar was je al! Na een week gedacht te hebben dat het voorweeën waren, bleek toch dat ik al 2 cm ontsluiting had. Die avond braken ook m'n vliezen en de volgende dag, na 6 uur heftigere weeën en een uur persweeën, was onze kleine man er.
Morgen is Lennie 37 weken, we zijn net een paar dagen thuis en dolgelukkig. Hij heeft nog wel de sonde voor een deel van de voeding, maar verder gaat alles super goed.
Ondanks dat ik nooit gedacht had op deze manier in het ziekenhuis te bevallen en de kraamtijd door te brengen, kijk ik er positief en met alle geluk op terug!
één jaar geleden
Stieg ❤️
07/03/2023
3,170 kg en 52 cm
Geboren met 39+6
Maandagavond ingeleid door zwangerschapshypertensie, met een ontsluiting van 3 cm. Om 21h en 3h gel opgespoten gekregen. Om 9h smorgends hebben ze mijn vliezen gebroken met een opening van 4 cm. Na het breken van de vliezen kwamen mijn weeën heel snel op gang, en na 2 uur tijd had ik plots 10 cm ontsluiting. Na 15 minuten persen is Stieg geboren om 11h22 🥰
Hopeloos verliefd ❤️
één jaar geleden
💙Mikaël 💙
06-03-2023, 12:12
2730 gram
48 cm
38 weken
Geplande keizersnede. Met ons gaat het heel goed. Wij mochten na 2 dagen naar huis.
één jaar geleden
Pippa Keesje
28-02-2023
50 cm
3480 gr
Één dag voor de uitgerekende datum is onze lieve Pippa geboren. Ons eerste kindje.
Wat is een bevalling een intens heftige ervaring zeg! Nu ruim een week later kan ik er ook de mooie kant van zien.
Wát een dierlijke oerkracht kom er in ons vrouwen vrij ✨ Wij zijn echt zo sterk!
één jaar geleden
Siem 🥰
08 maart
3190 gram
49 cm (schatting)
38+1 weken
Ik ben ingeleid ivm m’n hoge nuchtere glucose waardes. Bij aankomst in het ziekenhuis bleek ik al zeker 3 cm ontsluiting te hebben en hebben ze direct m’n vliezen gebroken. M’n weeen kwamen daarna zelf op gang, maar waren te onregelmatig en stagneerde zelfs. Toch besloten om om 11 uur aan de weeenopwekkers te gaan. Deze waren binnen no time zo intens dat ze hem weer uit gezet hebben. M’n lichaam had het zelf al over genomen en om 13:12 was de persdrang niet meer te houden. 3 minuten later was hij er 💙 de bevalling was heel vlot maar ook echt heel intens.
Wel enorm blij dat hij het zo goed doet ❤️
één jaar geleden
Luke 💙 7-3-2023 om 21.33 geboren met een gewicht van 3945 gram.
Bevallen met inleiding.
Hele zware bevalling gehad aan het einde. Navelstreng om z'n nek schouders vast en met spoed naar de kinderafdeling. Rare dalingen in z'n bloed, maar wonder boven wonder vandaag toch thuis gekomen! ❤️
één jaar geleden
Jinthe
9 maart 2023
3335 gram
50 cm
Geboren om 9.42u na een pittige bevalling en lange aanlooptijd.
Uiteindelijk gehaald met een vacuümpomp.
De eerste dag doorgebracht in het ziekenhuis en we blijven hier nog 24 uur ter observatie. Heel tevreden en lief meisje. Helemaal in de wolken!