308 Reacties

één jaar geleden

Bella 9 maart 2023 3930 gram en 53 cm Bevallen op 40+5 zonder inleiding Om 02.37 is ze eindelijk ter wereld gekomen. Op het laatste toch medisch geworden omdat de laatste fase me niet meer zelfstandig lukte na de lange tijd dat de bevalling al bezig was. Heel veel is niet volgens geboorteplan gegaan, maar kijk wel positief terug op de keuzes die we hebben gemaakt. Uiteindelijk is ze gezond ter wereld gekomen dus wij voelen ons gezegend 🥰

één jaar geleden

Stan 6 maart 2023 3720 gram 39+2 Geboren middels geplande keizersnede.

één jaar geleden

Joris Noah Geboren op 7 maart middels een geplande keizersnede. Hij woog 3960 gram en doet het erg goed. De eerste 2 dagen was hij wel misselijk en darmkrampjes. Maar nu drinkt hij super goed uit de borst en is een tevreden mannetje!

één jaar geleden

Evan 💙 08.03.2023 3230 gram 40+1 Ziekenhuis bevalling na langdurig gebroken vliezen. Het was een pittige, maar alles is goed gegaan en we zijn heerlijk aan het genieten van ons ventje 🥰

één jaar geleden

Nora Lauren 💖👶🏼 08.03.2023 3325 gram 49 cm 40 + 6 Na een pittige ziekenhuisbevalling van ongeveer 12 uur werd onze sterrenkijker toch nog goed om geboren. Het gaat goed met ons meisje!

één jaar geleden

Joas 09.03.2023 2960 gram 50 cm 37+3 weken Het werd een spontane thuisbevalling: om 20 u braken de vliezen en om 23:30-00:00 u begonnen de weeen en om 3:04 u was hij er! Toen de verloskundige kwam had ik al volledige ontsluiting en kreeg ik de instructie niet te persen want ze moest haar spullen nog pakken. Na drie pers weeen kwam hij al ter wereld 🥰

één jaar geleden

Liam Alexander 10-03-2023 3260 gram 50 cm 38+5 middels geplande keizersnede

één jaar geleden

Isabella Catharina 09-03-2023 3730 gram 39+6 spontane bevalling Daar is ons meisje dan eindelijk 💖 na twee keer een 'valse start', braken mijn vliezen spontaan op 9 maart. Het was een geweldige bevalling in bad en we voelen ons super sterk en fit!!

één jaar geleden

Marley-Mae 09-03-2023 4035 gram bij 39+1 weken, ingeleid en een snelle bevalling gehad (2e kindje) Borstvoeding is helaas nog niet genoeg om haar volledig te voeden.

één jaar geleden

Milly ❤️ 10-03-2023 19:23 2988 gram Geboren bij 38+5 Inleiding wegens afbuigende groeicurve en placenta die op was. Ballonkathether nacht na plaatsing eruit gevallen. Vliezen gebroken met 3 cm ontsluiting om 8:00u en om 19:23, na 20 min persen was mevrouw er 💕 heel dankbaar ondanks de wens voor een natuurlijke thuisbevalling.

één jaar geleden

Bohdi 11-3-23 1.12 3560 gram 54 cm Geboren met 38,6 na een inleiding waarbij de weeën ineens stil vielen, dus het werd een spoedkeizersnede. De kleine man deed het fantastisch. Ik had veel bloed verloren, maar we maken het goed.

één jaar geleden

Mason 💙 10-03-2023 Geboren na 40 weken zwangerschap 3700 gram Bevalling gestart dmv inleiding, maar vliezen zijn spontaan gebroken. Door de inleiding was het een hele snelle en heftige bevalling. Maar hij doet het super goed.

één jaar geleden

Luna Donja Reina 10-03-2023 3100 gram 37+4 spontane bevalling Hele snelle bevalling, 3:30 vliezen gebroken en 8:22 geboren. Eerst nog twijfel gehad of de bevalling echt begonnen was. Verloskundige was nog maar 10 minuten binnen en toen was ze er al!

één jaar geleden

Hallo Mommy's, Dinsdag 7 maart is ons meisje eindelijk geboren bij 40+1. Abby Luèn is haar naam. Ze was 2kg930 en 51 cm. Het bevallingsverhaal is vrij heftig en zeer intens. Maandag 6 maart na de 40 weken controle een ballon moeten laten plaatsen wegens te weinig bloedtoevoer. Van 21u30 tot 2 u snachts hevige weeen tot de ballon er uit viel. Smorgens werden mijn vliezen gebroken. 10 minuten later een weeenstorm van toch een 2 u vooraleer ik achter epidurale vroeg.ik zat al op 7 cm. Ruggenprik 3 x moeten toedienen (wat een vreselijk gevoel) Hierna voelde ik niets meer HALLELUJA! Wat blijft? Baby vindt het enkel prettig als ik kaarsrecht zit. Liggen is dus geen optie niet meer. Door het rechtzitten werkt de verdoving enkel in het onderstel van mijn lichaam en komen de weeen terug. Ook vindt baby het niet leuk als er medicatie wordt toegedient om de ontsluiting te bevorderen. Hier liggen we dan om 20u30 nog altijd geen baby ... al uren 9 cm ontsluiting en geen vorderingen. Mama is doodop en baby wilt ook niet meer dus drastisch besluit : keizersnede. Dame die de kamer naast me ligt is dringender dus ik moet nog een uur volhouden met heftige weeen zonder pauze. Na dit alles te hebben doorstaan zijn we er DACHT IK !!! Niets is minder waar. Alle hens aan dek dit moet vooruitgaan. Baby zit vast met haar hoofdje en Kan er niet uit , trekken en sleuren en verder opensnijden. Oke daar is ze dan. Huiltje hier en daar. Mijn partner mag haar al bewonderen. Ik begin te trillen als een bezetene en Kan het niet stoppen. De hechtingen duren maar liefst 60 minuten wegens veel vocht in mijn buik. Ik begin te hyperventileren , Moet overgeven en voel me niet goed. Rustig blijven maar. Oke het hechten zit erop . Nu snel naar de kamer voor mijn popje wat Langer te kunnen zien. Maar dit is het allemaal waard. Toch ? Ik Hou enorm veel van mijn kindje en ben iedereen dankbaar maar ik ben een wrak momenteel. Alles doet me zoveel pijn (fysiek) hopelijk hebben jullie leukere bevallingen gehad.

één jaar geleden

Eliot 💙 10 maart 2023 3910g - 53cm 40+2 (Tweede kindje) Om 2:30 weeën beginnen krijgen die om de 7 minuten kwamen. Na een uurtje kwamen ze om de 5 minuten dus dan naar ziekenhuis vertrokken (België). Ik had 5 cm opening. Tegen 10u hebben ze mijn vliezen gebroken omdat de weeën nog niet sneller op elkaar kwamen en ik bleef zitten op 6cm opening. Om 11u in het bad gegaan en al snel mogen beginnen persen want om 11:18 is onze flinke zoon geboren.

één jaar geleden

Met 38+5 is onze prachtige dochter Olivia Johanna geboren op dag 5 van mijn inleiding door hoge bloeddruk. Op 10/03/2023 om 00.22u. Ze weegt 3145g en is 51cm lang. Maandag werd ik opgenomen voor inleiding en probeerden ze savonds een ballon te plaatsen. Dit lukte na 3 pogingen helaas niet omdat ik nog te dicht zat. Naar huis gestuurd om te slapen. Volgende ochtend om 7.30 terug naar het ziekenhuis en is er gestart met misoprostol. 3 x 2 tabletten gekeegen dinsdag en savonds maar 1cm ontsluiting. Woensdag ochtend 2cm ontsluiting en weer 3 x misoprostol. Savonds krappe 3cm maar baarmoederhals was veel platter geworden. Donderdag ochtend zat ik nog steeds op 3cm en is er besloten om nog een keer misoprostol te geven. Om 12u zat ik nog steeds op 3cm maar baarmoedermond was week en plat genoeg om mijn vliezen te breken. Na 10 minuten begon er een weeenstorm uit hel. Zo een pijn had ik me niet eens kunnen voorstellen na de lichte weeen van de afgelopen dagen die ik met gemak wegademde. Ik wist niet meer waar boven en onder was en waar mijn lichaam begon en eindigde, mijn man zei dat het wel de exorcist leek hoe ik krom zat te trekken van pijn in mijn bed 😅 er kwam ook letterlijk geen pauze tussendoor. Zo zeker dat ik was dat ik geen pijnstilling wilde zo hard zat ik nu te smeken om een ruggenprik. Na 1,5 uur was er plaats bij de ok om dat toe te dienen. Ruggenprik zelf vond ik echt een gluitjr van een centen hij zat ik 1 x goed. Hierna werdende weeen eerst minder heftig en had ik rustpauzes, en na een tijdje voelde ik alleen trekken in mijn buik van een wee. Kon wel huilen van geluk haha. Helaas zakten de weeen na een tijdje weg maar had ik inmiddels al 7cm ontsluiting. Weeen opwekkers gekregen maar nog steeds voelde ik weinig pijn. Helaas kreeg ik ook ineens hoge koorts en de babys hartslag werd best snel omdat zij het ook te warm had. Heel veel keren bloed afgenomen en urine getest en dan overleggen overleggen overleggen. Inmiddels had ik ruim 9cm en begon ik persdrang te krijgen. Ik dacht echt hoelang gaan we nog overleggen ze moet er gewoon nu uit! Eindelijk om 00.00 uur mocht ik beginnen met persen. Dit vond ik makkelijk omdat het nauwelijks pijn deed door de ruggenprik en ik mocht eindelijk iets doen! Gelukkig had ik ool veel kracht ondanks de epiduraal. Na 20 minuten persen zei de vk we zijn er echt bijna maar de babys hartslag is erg hoog. Als ze nu niet komt moet ik een knip zetten dus ik verdoof je alvast. Ik zei prima maar dacht no way ik hell gaat dat schaar in mijn vagina! Dus volgende wee zette ik elke druppel kracht die ik had er in en na 2 keer persen was ze eruit! Ze was helemaal in haar navelstreng gewikkeld maar het ging gelijk goed met haar. Kon alleen maar huilen van geluk en blijven vragen of ze oke was toen ze op mijn borst gelegd werd ❤️ ze moest een beetje bijkomen van de warmte maar was snel alert. Ik had het gelukkig het gered met 2 mini scheurtjes en van de nageboorte en hechten heb ik niks meer van gevoeld. Nou waren mijn ontstekingswaardes hoog en kreeg ik 24 u antibiotica. Vandaag zouden we naar huis kunnen maar helaas zijn Olivias ontstekingswaardes ook iets te hoog nu en ze kan haar temperatuur nog niet optimaal reguleren dus moet zij nu ook antibiotica via een infuus 3 keer per dag . Verder doet ze het goed, maar we zijn nu nog zeker tot dinsdag in het ziekenhuis. Gelukkig met zn 3en bij elkaar in een familiekamer dus kunnen we al een echt gezin zijn❤️ Ik ben gesloopt, natuurlijk bezorgd om haar, (al denken ze allemaal dat het snel goed komt) en vol kraamtranen maar mijn god, zo gelukkig ❤️❤️❤️❤️

één jaar geleden

Rune 💕 3405 gram, 49 cm 40+4 weken, balloninleiding wegens hoge bloeddruk, rest spontaan. Donderdag 9 maart om 13.54 uur is onze dochter Rune geboren! We hebben een fijne eerste dag gehad, maar Rune heeft wel wat opstart problemen, had in vruchtwater gepoept en heeft nu ook geelzucht door bloedgroep antagonisme. Dus we zijn nog eventjes in het ziekenhuis voor behandeling met fototherapie. Het is eventjes pittig zo, maar Gelukkig zitten we nog steeds op onze roze wolk 💕

één jaar geleden

Op 10-03-2023 is om 19:48 Olivia Quinn geboren. 3355 gram en 53 cm. Het was een vrij lange bevalling met voorweeen die begonnen op woensdag en maar niet voor meer ontsluiting zorgde. Op vrijdag zijn de vliezen doorgeprikt en daaruit bleek dat ze in t vruchtwater had gepoept. Toen naar het ziekenhuis en daar aan de weeopwekkers. Na de bevalling bleek dat ze wat van t vervuilde vruchtwater had binnen gekregen. Dus dit is er met een slangetje uitgezogen. We mochten na 4 uurtjes na controles gelukkig naar huis. En nu gaat het erg goed 💕

één jaar geleden

Milae Dymphina 💖 3-3-23 om 23:24 (helaas minuutje te lang over gedaan 😜) 3150 gram 48cm 37 weken dmv inleiding ivm zwangerschapsCholestase. Uitspraak is mieleéh (De ae zoals in Mae) 🥰

één jaar geleden

Reactie op DanielleKG

Milae Dymphina 💖 3-3-23 om 23:24 (helaas minuutje te lang over gedaan 😜) ...
Aaah zo jammer van die minuut, haha anders was het wel heel bijzonder! Nu trouwens ook al! Gefeliciteerd!