308 Reacties
één jaar geleden
Onze zoon Ties is geboren op 12 maart 2023 om 04:12u. Een lengte van 52cm en een gewicht van 3942kg 💙 Ik was 38+6 weken zwanger.
15 maart zou ik een geplande keizersnede hebben. Gisteren moest ik in het ziekenhuis blijven vanwege contracties om de 5 minuten, ze wilden me een goede nacht geven. Na 2 uur slaap werd ik wakker met bloedingen en hevige rugweeën, ik had 2 cm ontsluiting. Er is besloten meteen de keizersnede uit te voeren 😊
één jaar geleden
Jill is geboren op 12 Maart om 19:45 door middel van een inleiding. Ze weegt 3255 gram. Met 38+6 weken. Het was een zware en heftige bevalling maar ze doet het zo goed. Dol gelukkig zijn wij met de geboorte van ons eerste dochtertje 💞
één jaar geleden
Na een hele pittige bevalling is onze knappe Maeson Zayn geboren op 12-03-2023 om 16.50 met een geboortegewicht van 4200.
Ik was 40+2 dagen zwanger.
Ik kreeg afgelopen nacht rond 3 uur gerommel, maar nog weer in slaap gevallen. Om 4 uur had ik weeën die om de 6 minuten kwamen en een minuut duurden.
Om 8 uur kwamen ze om de 4 a 5 minuten en waren heel hevig. Half 9 was de verloskundige er en zat ik al op 5cm ontsluiting.
Tegen de middag zat ik op 9cm en na het laatste stukje weg te zijn geduwd door de verloskundige heb ik een uur liggen persen zonder resultaat. Besloten om naar het ziekenhuis te gaan en hier nog een uur gepuft en geperst, maar zat geen verandering in. Toen weeopwekkers gekregen, pijnstiller wilde ik niet, en ik moest zo lang mogelijk de weeën erg proberen te puffen. Uiteindelijk mocht ik persen, eerst een kwartier op de baarkruk, dat hielp iets voor het zakken maar niet genoeg.
Ze hebben hem uiteindelijk met de vacuümpomp gehaald, dat was echt de hell! Ik heb alles bij elkaar gegild, wat een onmenselijk ding is dat zeg!
Met 2 weeën en 6x persen was hij er uiteindelijk, maar door de heftigheid durfde ik eerst niet te kijken en hem vast te houden, er gebeurde zoveel en er waren zoveel mensen in de kamer.
Al vrij snel heb ik wel gekeken hoor en was ik zo blij dat hij er was. Ze vonden het allemaal niet gek dat het niet wilde vlotten, vanwege het gewicht.
Ze gaven me meteen dat spul voor de placenta, maar die wilde niet komen, m'n weeën waren ook compleet weggevallen en ik kreeg uiteindelijk nog een spuit.
Ze hebben geprobeerd de placenta er uit te trekken, maar de navelstreng knapte er van af.
Dus ik ben met spoed onder narcose geweest en geopereerd en gehecht. Ik ben 800 ml bloed verloren en m'n hb is veelste laag.
7 uur was ik weer op de kamer bij mijn man en Maeson die heerlijk gebuideld lagen, zo lief! Dus even lekker lopen huilen.
Ik kreeg Maeson aan de borst en hij had gewoon meteen zonder hulp m'n tepel te pakken! Ik heb heerlijk een uur met hem gelegen en al die tijd aan de borst gehad.
Alles is goed met hem, alleen is z'n balletje niet volledig ingedaald.
Net 2 uurtjes geslapen, ik werd wakker met hele hoge plasdrang, dus met hulp naar de wc gelopen, geplast en toen viel ik helemaal weg 😅 om 8 uur komen ze weer bloedprikken, is m'n hb nog zo laag dan krijg ik een bloedtransfusie en hopelijk mag ik dan naar huis 🤞🏻
Ik heb er iets moois voor terug gekregen, maar ik zou nooit meer op deze manier willen bevallen. Mijn schoonzus doet emdr, dus die heeft al aangeboden me te gaan helpen 🥰
één jaar geleden
Zaterdagavond zijn wij om 19:12 trotse ouders geworden van Dalina Elianna Li. Ze is 51 cm en weegt 3626 gram. Geboren met 39 weken + 2 dagen. Een hele mooie bevalling binnen 2 uur, wat het wel wat lastig maakte om een adempauze tussendoor te krijgen. Zij doet het super, zelf heel veel bloed na de bevalling verloren en een heel laag ijzergehalte. Maar al met al niks om te klagen! Wij zijn zo happy!
één jaar geleden
Op 12 maart is onze geweldige zoon Kaya geboren! Hij weegt 3516 gram en is ongeveer 52 cm. Hij doet het fantastisch. ✨
Ik was 38 + 5 weken, en het begon met gebroken vliezen ‘s nachts om 3u30. De weeën kwamen daarna super snel en een paar uur later zat ik al op 10 cm ontsluiting, maar de persweeën zetten niet door. Uiteindelijk toch naar het ziekenhuis met weeën opwekkers. Ik baalde erg, maar hij was er toen gelukkig snel!
Wat een geweldig zo’n bevalling, ik vond het mega heftig. Maar wat een heerlijk mannetje hebben we!
één jaar geleden
Manou Millie
Geboren op 7-3-2023
3070gr
38+1
Na spontaan breken van vliezen maar uitblijven weeën, ingeleid en is dit wondertje geboren.🥰
één jaar geleden
Isabel Carmen
Geboren op 10-3-2023
3766 gr - 52 cm
38+6
Ingeleid ivm hoge bloeddruk. Na het breken van de vliezen en weeën opwekkers is ze geboren na een bevalling van totaal 3 uur, waarvan 20 minuten persen. Ik kijk terug op een hele fijne en voorspoedige bevalling.
Nu optimaal genieten van ons prachtige dochter🥰
één jaar geleden
💖Tenzin Nangse
10.03.2023
48cm / 2850 gr
37+4
Na een aangename zwangerschap ingeleid ivm zwangerschapscholestase en vermindert vruchtwater.
Bevalling duurde van gebroken vliezen tm geboorte 4,5 uurtjes. Grotendeels in bad geweest totdat de CTG tijdens de persweeën niet meer zo goed was. Uiteindelijk met de Kiwi pomp gehaald omdat ze in het geboortekanaal vast zat met haar navelstreng. Kijk wel op een fijne bevalling terug!
één jaar geleden
Soof Madelief, geboren vanmiddag met 40+2. 😍🌸 Om 1.00 vannacht braken mijn vliezen en kreeg vrijwel meteen rugweeën. Kon ik aardig mee dealen dankzij de Tens. Om 9.00 in het zkh, en uiteindelijk toch (ondanks mijn plan dit niet te doen) gekozen voor een ruggeprik. Was een goede keuze want daardoor kon ik even ademen tussen de rugweeën door (ervoor continue rugpijn dus geen adempauze tussendoor). Uiteindelijk door uitputting iets extra oxytocine nodig gehad en toen was ze er na 13min persen🥰