Hoi dames,
Ik heb een vraagje ik ben momenteel 36+6 dagen zwanger. En ik heb de hele dag een heel raar gevoel in mijn onderbuik. Het voelt een beetje alsof je moet plassen maar ook alsof het hoofd en eruit wilt ploppen🤣.
Of dat mijn vliezen elk moment kunnen breken.
Ik kan het moeilijk omschrijven.
Ik heb het voornamelijk als ik sta en loop.
Ik heb dit bij mijn eerste zwangerschap niet gehad omdat mijn zoontje 5 weken te vroeg geboren was.
Kent iemand dit gevoel?
Is de kleine misschien aan het indalen?
Ja ik heb net hetzelfde! In heb elke keer het gevoel als ik op sta dat m’n vliezen gaan breken. Het is zo een naar gevoel 😅 maar weet ook niet wat het precies is… wss dat de kleine wellicht aan het indalen is
Ik denk dat je kleintje aan het indalen is of al ingedaald is. Ik heb het ook en voel echt de druk van mijn zoontje op mijn blaas en bekken. Hoe meer ik beweeg, hoe meer druk
Heb ik ook al een aantal weken. Vandaag 40 weken zwanger. Hier is het echt haar hoofd die drukt op alles. Je kan eventueel nog even laten checken op blaasontsteking.
Ja herkenbaar (nu 38+5), sinds ze is ingedaald heb ik dit gevoel. En moet ook echt meer plassen, zijn dan ook vaak kleine beetjes. Voelt ook echt alsof ik een soort “bal” tussen m’n benen heb ofzo.. Heel apart.
Krampen heb ik er zelf niet bij. Wel regelmatig harde buiken maar dan weet ...
Ja precies. Dat heb ik ook. Bij mij is de baby al ver ingedaald. Ik denk dat het gevoel dat de baby er zowat uit gaat ploppen, dat dit blijvend is tot de bevalling 😆
Ik heb het ook al een tijdje. Heb zelf t gevoel dat het te maken heeft met hoe het kindje op dat moment ligt. Soms als in in bed lig heb ik er op mijn linkerzijde bijv. Last van en rechts niet meer. Als ik sta of loop herken ik ook dat bowlingbal gevoel en het drukken op je onderkant. Dat is volgens mij echt het indalen!
Ik heb het ook al een tijdje. Heb zelf t gevoel dat het te maken heeft met ...
Jaaa zo voelde het bij mij ook, ik dacht dat dat normaal was zo tegen het einde en dat het misschien wel steeds erger zou worden. Maar nu de kleine is ingedaald kan ik weer veel beter lopen en bewegen, voelt het helemaal niet meer zo ongemakkelijk.