8 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb precies het zelfde. Ik heb het idee dat de kleine dan van positie aan het veranderen is. Het gevoel is van korte duur maar best raar en vaak ook een benauwend gevoel of ook mijn longen worden dicht gedrukt en hartkloppingen. Ik heb het idee dat het erbij hoort, ik heb 9 feb een afspraak bij de gynaecoloog en ga het even vragen 🧐 .

3 jaar geleden

Ik heb precies het zelfde. Ik heb het idee dat de kleine dan van positie aa ...
Ja het is inderdaad een heel vervelend gevoel, laat me maar even weten wat de gynaecoloog zei erover ik ben namelijk benieuwd wat het kan zijn, gaat het bij jou wel over zodra je gaat staan of overeind komt?

3 jaar geleden

Nee, is een grote slagader in je lijf die dichtgeduwd wordt door het gewicht van je baby /buik. Ik heb dat vooral als ik op m’n rug lig. Ik heb dan het gevoel alsof er iemand op m’n borst zit, benauwd, hartkloppingen, misselijk. Heeft iedereen, niet zorgelijk, wel irritant . Extra info van Google: Vanuit je onderlijf richting je hart loopt een ader. Deze ader, ook wel vena cava genoemd, is één van 2 grootste aders in je lijf. Daardoor wordt bloed vervoerd naar je hart. Naarmate je verder komt in je zwangerschap kan, door het extra gewicht van je baarmoeder op deze ader, de toevoer bekneld raken. Eigenlijk dus tussen je baarmoeder en je ruggenwervel. Daardoor stroomt er uiteindelijk te weinig zuurstof rijk bloed naar je hersenen.

3 jaar geleden

Reactie op leoleo84

Nee, is een grote slagader in je lijf die dichtgeduwd wordt door het gewich ...
Oooh en dat kan er dus voor zorgen dat ik dat rate gevoel heb steeds op mijn borst? Ik vond het al zo raar dat het steeds in vlagen kwam

3 jaar geleden

Reactie op leoleo84

Nee, is een grote slagader in je lijf die dichtgeduwd wordt door het gewich ...
Alleen het rare is wel dat op google staat dat het vooral bij rug ligging is, maar ik heb het vooral op mijn linkerzijde, of zou dat ook kunnen voorkomen?

3 jaar geleden

Reactie op Annabellevk

Alleen het rare is wel dat op google staat dat het vooral bij rug ligging i ...
Ja ik heb het dus ook op m’n linkerzijde en niet op rechts. Loopt naar je hart toe die ader dus die zal vooral op links zitten dan denk ik?

3 jaar geleden

Reactie op leoleo84

Ja ik heb het dus ook op m’n linkerzijde en niet op rechts. Loopt naar je h ...
Ja dat klinkt wel logisch inderdaad ☺️

3 jaar geleden

Reactie op Annabellevk

Ja het is inderdaad een heel vervelend gevoel, laat me maar even weten wat ...
Ja dan gaat het over