20 Reacties
3 jaar geleden
Ik ben morgen 3 weken geleden bevallen en ik herken jou probleem. Het voelt bij mij alsof er gewicht aan hangt heel vaak. Ene keer bij naar het toilet gaan moet ik heel snel weer omhoog komen en staan van de pijn, andere keer niks aan de hand. Bepaalde houdingen kan ik niet lang in zitten en naast dit gevoel/druk op de clitoris lijkt het soms ook alsof mn linker schaamlip wordt afgekneld. Aan de huisarts advies gevraagd en als het er 6 weken na de bevalling nog is moet ik contact opnemen.
Ik ben ingeknipt trouwens maar daar heb ik verder geen last meer van.
3 jaar geleden
Hoi,
Dit is herkenbaar! Ik had ook een zere clitoris de eerste weken na de bevalling. Bleek bij mij een schaafwondje op te zitten door de bevalling (dit kan dus blijkbaar en heb de baby tijdens het persen ook echt erlangs voelen gaan) bij mij is het nu 2.5 week na de bevalling weer weggetrokken gelukkig. Geef het nog even tijd, dan herstelt het vast vanzelf!
3 jaar geleden
Heb zelf ook last van pijn bij opstaan en een zwaar gevoel (ben 4,5 week geleden bevallen).
Volgens de bekkenfysio waar ik gisteren was komt het omdat m'n bekkenbodemspieren opgerekt zijn door de druk bij de bevalling (wat bijna iedereen wel in meer of mindere mate heeft volgens mij).
Als het goed is trekt het bij wanneer deze spieren weer herstellen en tot die tijd rust nemen en wanneer je last hebt even gaan liggen/zitten.
Weet natuurlijk niet of dit precies hetzelfde is als bij jou, maar wie weet heb je er wat aan.😉
3 jaar geleden
Hoihoi, ik heb dit vorige week ook heel erg gehad, maar nu een week later is het alweer een stuk minder.
Heb toen allerlei informatie gezocht, maar weet nog niet wat het was. Had er de eerste twee weken geen last van en daarna begon het.
Het zou te maken kunnen hebben met de druk van de bevalling, bekkenbodemspieren of de plasbuis (vanwege de blaaskatheter), aldus de gelezen informatie. Maar goed, een week later is het dus nagenoeg over en heb er niks speciaals voor gedaan...
3 jaar geleden
Ik heb dit ook! 3,5 week geleden bevallen. De verloskundige zei dat dit komt door de druk van je bekkenbodemspieren die nu nog ‘slap’ zijn en daar dus op drukken vooral bij specifieke bewegingen/plotseling opstaan. Schijnt vanzelf weg te gaan met de tijd en het trainen van je bekkenbodem! Wel echt een heel raar vervelend eng gevoel vind ik het.
3 jaar geleden
Kan het heel misschien dat er een los haartje of stoppeltje in een van je huidplooitjes zit? Dit is bij mij vaak de verklaring.
Ik had last van een overgevoelige clitoris in de weken voor de bevalling en ben er nog steeds niet over uit wat de verklaring was. In elk geval werkte het verlichtend om er een koude waterstraal op te zetten bij het naar de wc gaan
3 jaar geleden
Thanks dames! Heel fijn om wat herkenning te lezen. Had het ook nog gegoogled en eerder zijn er soms ook topics over geweest, vrijwel iedereen geeft aan dat het vanzelf over is gegaan gelukkig al duurt het bij sommige maanden.. gelukkig maar want ik dacht al als dit zo blijft is mijn seksleven wel voorbij.. dus hopen dat het hier ook zo gaat. Was net toevallig bij de huisarts en toen kwam het ook ter sprake.. zij gaf aan dat het pudendus neuralgie kan zijn. Denk zelf dat dit het bij mij niet is maar misschien wel voor sommige anderen die hier hebben gereageerd!
2 jaar geleden
Hoi meiden, ik wil even een terugkoppeling geven hierover voor het geval er anderen zijn die dit ervaren. Ik vond namelijk dat er weinig informatie over te vinden is. Ik ben inmiddels bij een gynaecoloog geweest. Dat de zenuwen zo gevoelig zijn komt voort uit een veel te strakke bekkenbodem. Vaak gaat dit herstellen als je stopt met borstvoeding. Het maakt voor je herstel niet uit hoe lang je borstvoeding geeft. Verder heb ik botox injecties gekregen om mijn bekken bodem spier te ontspannen. Het kan tijdelijk erger worden maar bij mij merk ik al meteen dat het meer ontspannen voelt. Verder is de bekkenbodem spier een emotionele spier en angst/trauma wordt daar vaak "opgeslagen" (en spier die vaak wordt aangespannen bij stress hetgeen een onbewuste gewoonte kan worden) dus als je op dat gebied nog onverwerkte dingen hebt raden ze aan daar ook mee aan de slag te gaan. Succes voor degenen die er last van hebben :)
2 jaar geleden
Reactie op saartje231
Hoi meiden, ik wil even een terugkoppeling geven hierover voor het geval er ...
Hmm okeoke ik heb ook last van dat gevoelige.. maar borstvoeding geef ik al maaanden niet meer🙈 heb wel t idee dat het minder is geworden in verhouding met eerder maar toch bij bepaalde bewegingen nog wel last.. heb zelf t idee dat het komt door de blaaskathwter die ik gehad heb. Hoop dat het nog weg trekt en anders toch maar eens bij de huisarts langs en kijken wat die zegt haha die injecties hebben bij jou dus wel
Meteen geholpen?
2 jaar geleden
Hmm okeoke ik heb ook last van dat gevoelige.. maar borstvoeding geef ik al ...
Ja ik heb ze gister pas gehad maar heb het gevoel nu al een verschil te merken! Ik ben erg tevreden over mijn consult bij dr Roovers van Bergman Clinics (Alkmaar maar hij zit op meerdere locaties in NH).
2 jaar geleden
Reactie op jaim97
ik heb dit ook gehad heeft echt tot een week of 5 geduurd
Hier helaas al 4 maanden.. vandaar dat ik toch maar even verder ben gaan kijken wat eraan gedaan kan worden. De eerste 3 maanden ofzo was idd vooral nog het advies af te wachten gezien het soms gewoon spontaan herstelt inderdaad
2 jaar geleden
Reactie op saartje231
Ja ik heb ze gister pas gehad maar heb het gevoel nu al een verschil te mer ...
Ah oké, m’n dochtertje is 19 februari geboren en heb er nog steeds last van.. niet constant gelukkig maar wel met bepaalde bewegingen dus misschien kan ik er wat mee🙈
2 jaar geleden
Ik had er ook veel last van! Dit maakte ook dat ik wel wat angst had voor seks te hebben... weet niet exact wanneer maar 6 weken na de bevalling was het geheel weg en de goesting terug 😄
2 jaar geleden
Ah oké, m’n dochtertje is 19 februari geboren en heb er nog steeds last van ...
Zou ik zeker doen want bij mij komt het dus voort uit een te strakke bekkenbodem en dat is voor meerdere dingen niet zo goed. Ik heb ook niet constant last. Oa bij verandering van houding (doorbloeding).
2 jaar geleden
Reactie op RmeK
Ik kom dit topic nu pas tegen maar herken dit wel! Naar mijn idee ook gekom ...
Denk dat het dat bij mij ook was. Is gelukkig al een hele tijd terug weer vanzelf overgegaan.