20 Reacties

3 jaar geleden

Bij mijn oudste zoontje ook gehad, uiteindelijk op aanraden van de huisarts een klysma microlax gehaald (ook ‘s avonds bij de apotheek in het ziekenhuis). Wij hebben wel eerst geprobeerd met olijfolie (in een fles), maar dat deed ook niks.

3 jaar geleden

In de kraamperiode hielp bij onze zoon inderdaad de olijfolie. 1 ml met spuitje of op lepeltje. Wij deden dit toen voor de voeding en gaven dit 2x op een dag tot de ontlasting kwam. Daarna niet meer nodig gehad. In principe voor ons een goede manier om hem eenmalig en evt zo nu en dan te helpen maar bij standaard ontlasting problemen zou ik het met consultatiebureau/huisarts oppakken.

3 jaar geleden

Een thermometer er in wil ook nog wel eens helpen... (En jaja dit "mag" officieel niet)

3 jaar geleden

vaseline of babyolie op de anus smeren

3 jaar geleden

Reactie op MiekeBV

vaseline of babyolie op de anus smeren
En ja, ook wij hebben de thermometer al weleens ingezet

3 jaar geleden

Reactie op Meljf

Een thermometer er in wil ook nog wel eens helpen... (En jaja dit "mag" off ...
We hebben toevallig haar temperatuur opgenomen vanavond, omdat ze heel veel had geslapen vandaag en bij wakker worden meteen moest huilen en ze al tijdje uit haar doen is. Hielp helaas niet.

3 jaar geleden

Reactie op Kaatjekato

We hebben toevallig haar temperatuur opgenomen vanavond, omdat ze heel veel ...
je kan er hele kleine rondjes meedraaien. zodat is spannend, maar helpt vaak wel.

3 jaar geleden

Oeh wij hebben een massagetechniek voor de buik van de osteopaat geleerd, waar hij regelmatig spontaan van gaat poepen. Maar kan ik niet zo goed uitleggen. Misschien staan er filmpjes op internet ofzo? Wij masseren hem nu elke dag.

3 jaar geleden

Reactie op Esmu93

Oeh wij hebben een massagetechniek voor de buik van de osteopaat geleerd, w ...
Uiteindelijk trouwens ook macrogol zakjes van de huisarts gekregen. Die helpen nog het beste.

3 jaar geleden

Ik ben hier gisteren voor naar de huisarts gegaan omdat onze dochter 5 dagen niet had gepoept. Ik heb lactuose gekregen, dit was gewoon te koop bij de apotheek. Gisteren gegeven en ze poepte daarna 2 keer!

3 jaar geleden

Ze heeft uiteindelijk afgelopen nacht nog gepoept, wel wat tips van hier gebruikt. Maar hoe bijzonder dat je zo blij kunt zijn met een poepluier 😅. Meteen daarna opluchting en vandaag had ze de gezelligste dag sinds weken. Zo fijn om haar zo gezellig en ontspannen te zien!

3 jaar geleden

Wat ook kan helpen als het vaak voorkomt is probiotica gebruiken in haar flesvoeding.

3 jaar geleden

Reactie op Melly23

Wat ook kan helpen als het vaak voorkomt is probiotica gebruiken in haar fl ...
Zijn toevallig gisteren gestart met Optiflor start.

3 jaar geleden

Reactie op Kaatjekato

Zijn toevallig gisteren gestart met Optiflor start.
Ik gebruik het ook en je merkt echt wel verschil ook met krampjes. Hoop dat het bij jullie ook gaat helpen ☺️

3 jaar geleden

Reactie op Melly23

Ik gebruik het ook en je merkt echt wel verschil ook met krampjes. Hoop dat ...
Hoe snel werkt dat? Wij zijn eergisteren begonnen.

3 jaar geleden

Reactie op MiekeBV

Hoe snel werkt dat? Wij zijn eergisteren begonnen.
Mijn kleine had binnen drie dagen al minder krampjes en meer poepluiers. Doe het nu elke dag nog in zijn middag of avond fles en het gaat goed.

3 jaar geleden

Reactie op Melly23

Mijn kleine had binnen drie dagen al minder krampjes en meer poepluiers. Do ...
Daar hoop ik dan maar op. Inmiddels al meer dan 2,5 uur geen ontlasting gezien..

3 jaar geleden

Reactie op MiekeBV

Daar hoop ik dan maar op. Inmiddels al meer dan 2,5 uur geen ontlasting gez ...
bedoelde dag..... slaapgebrek zullen we het maar op houden

3 jaar geleden

Mocht het niet beter worden, dan kan het helpen om een allergie uit te sluiten. Onze kinderen hadden hetzelfde probleem en knapten binnen een dag op toen we overstapten op speciale melk voor kinderen met eiwit allergie