Ons meisje huilt al twee uur onophoudelijk en laat daarbij continu scheetjes, maar heeft nu al ruim twee dagen niet gepoept (doet ze normaal 1 à 2 keer per dag). Je ziet dat ze pijn heeft. Twee dagen terug had ze dit ook en zodra het gelukt was zag je opluchting en was ze stil. Nu blijft het maar uit.
Masseren doen we al elke dag en hebben we ook vanavond nog gedaan.
Wie weet iets wat wellicht het proberen waard is?
Bij mijn oudste zoontje ook gehad, uiteindelijk op aanraden van de huisarts een klysma microlax gehaald (ook ‘s avonds bij de apotheek in het ziekenhuis).
Wij hebben wel eerst geprobeerd met olijfolie (in een fles), maar dat deed ook niks.
In de kraamperiode hielp bij onze zoon inderdaad de olijfolie. 1 ml met spuitje of op lepeltje. Wij deden dit toen voor de voeding en gaven dit 2x op een dag tot de ontlasting kwam. Daarna niet meer nodig gehad. In principe voor ons een goede manier om hem eenmalig en evt zo nu en dan te helpen maar bij standaard ontlasting problemen zou ik het met consultatiebureau/huisarts oppakken.
Een thermometer er in wil ook nog wel eens helpen... (En jaja dit "mag" off ...
We hebben toevallig haar temperatuur opgenomen vanavond, omdat ze heel veel had geslapen vandaag en bij wakker worden meteen moest huilen en ze al tijdje uit haar doen is. Hielp helaas niet.
Oeh wij hebben een massagetechniek voor de buik van de osteopaat geleerd, waar hij regelmatig spontaan van gaat poepen. Maar kan ik niet zo goed uitleggen. Misschien staan er filmpjes op internet ofzo? Wij masseren hem nu elke dag.
Ik ben hier gisteren voor naar de huisarts gegaan omdat onze dochter 5 dagen niet had gepoept. Ik heb lactuose gekregen, dit was gewoon te koop bij de apotheek. Gisteren gegeven en ze poepte daarna 2 keer!
Ze heeft uiteindelijk afgelopen nacht nog gepoept, wel wat tips van hier gebruikt. Maar hoe bijzonder dat je zo blij kunt zijn met een poepluier 😅. Meteen daarna opluchting en vandaag had ze de gezelligste dag sinds weken. Zo fijn om haar zo gezellig en ontspannen te zien!
Mocht het niet beter worden, dan kan het helpen om een allergie uit te sluiten. Onze kinderen hadden hetzelfde probleem en knapten binnen een dag op toen we overstapten op speciale melk voor kinderen met eiwit allergie