16 Reacties
3 jaar geleden
Ik had hier al een topic over gemaakt maar helaas geen reacties. Ik heb dit ook (zie foto). Mij mij is het gewoon mijn baarmoeder die al mooi omhoog is gekomen. Ik vind het dan ook echt super leuk. Ik heb het nu met 10 weken al. Vorige zwangerschap met 14 weken. Schijnt dat als je vrij slank bent je dit wat gemakkelijker opvalt.
Klopt het dat het bij jou ook als een soort van bal in je buik voelt? Ook bij mij licht die niet precies in het midden, maar meer rechts.

3 jaar geleden
Hier ook een foto van hoe het bij mij de vorige zwangerschap begon met 14 weken. Toen zat het er ook ineens en schrok ik me te pletter. Ben toen zelfs naar de VK geweest die het eerst ook niet wist. Die heeft met echo gekeken en bleek idd gewoon mijn baarmoeder te zijn. De bal werd echt heel mooi steeds groter.

3 jaar geleden
Reactie op Echura
Ik had hier al een topic over gemaakt maar helaas geen reacties. Ik heb dit ...

Inderdaad, bij mij ook meer rechts! En het voelt als een hard balletje. Ok, ik voel me er al wat beter over, dankjewel!
3 jaar geleden
Reactie op Echura
Hier ook een foto van hoe het bij mij de vorige zwangerschap begon met 14 w ...

Amai dat is inderdaad heel fel een bal 😁 Fijn dat we dan weten dat het niet erg is, maar juist mooi 😁
3 jaar geleden
Hier een plaatje met de fundushoogte (bovenrand baarmoeder) bij welke zwangerschapsduur.
https://www.24baby.nl/zwanger/zwangerschap-zo-werkt-het/fundushoogte/

3 jaar geleden
Die fundushoogte is een gemiddelde, maar klopt dus lang niet altijd. Als ik dat aan zou houden zou ik 20 weken zwanger moeten zijn, maar was bij mij echt al met 10 weken. Daarnaast voel ik niet alleen de bovenrand, maar de hele baarmoeder als bol. Het is wel sochtends meer. Dan drukt mijn volle blaas de baarmoeder extra omhoog. Als ik savonds op bed ga liggen (met lege blaas en de zwaartekracht de hele dag) dan is mijn baarmoeder iets gezakt en iets minder extreen te zien/voelen.
Ik hoop dat je je iets meer gerustgesteld voelt inderdaad, maar je kan het altijd nog even aan de verloskundige vragen. Gewoon voor wat extra geruststelling. Hopelijk kan je het net als ik juist heel leuk vinden. Ik zie het maar alsof de baby al lekker dichtbij wil zijn en het helpt me met me zwanger voelen in de periode tussen de kwaaltjes en het voelen schoppen in. Ook mijn man vond het heel leuk, want die voelt zich ook veel meer verbonden met de baby, omdat die mijn baarmoeder echt kan zien en kan voelen.
3 jaar geleden
Ik heb wat vetjes op mijn buik dus het is niet duidelijk zichtbaar als ik op mijn rug lig maar ik voel ook dat mijn buik aan 1 kant iets boller en harder is. Vk heeft gisteren aan mijn buik gevoeld ivm 16 weken controle en zij vond dat alles perfect “voelde”dus het zal normaal zijn
3 jaar geleden
Ik heb 's ochtends ook altijd zo'n harde bal in m'n buik als ik op m'n rug wakker wordt. Vroeg mij af of dit een "harde buik" is, ik ga het aan de vk vragen volgende week. Als ik uit bed ben gestapt of op m'n zij ga liggen wordt het weer zacht