18 Reacties
3 jaar geleden
Hier is ons zoontje 2 weken en ook altijd huilen met verschonen. Ook met badderen en omkleden enz.
Ik denk dat hij het gewoon koud heeft op dat moment.
Mijn man is nu nog thuis, we doen het vaak samen. Als ik met mijn gezicht helemaal in mijn zoontjes gezicht sus, en mijn man verschoond, houdt ik hem soms kalm.
Verder lukt er niks.
Misschien dat ik nog eens probeer om het aankleedkussen vantevoren op te warmen.
3 jaar geleden
Het wordt echt beter! Onze dochter is nu 4,5 week oud en huilt steeds minder vaak tijdens het verschonen. Volgens mij komt het omdat ze het koud hebben. Als ze eenmaal helemaal warm aangekleed is, stopt ze met huilen :-).
3 jaar geleden
Ons zoontje huilt ook heel erg tijdens het verschonen. Van ons krijgt hij (als hij echt overstuur is) zijn speen en dan wordt hij weer rustig.
3 jaar geleden
Onze kleine man is juist heel rustig met verschonen, waarom weet ik niet, maar elementen die mogelijk helpen; de verwarming staat hier aan en er is veel natuurlijk licht overdag, hij lijkt het heel fijn te vinden om lekker rond te kijken. We praten ook gedurende elke verschoonsessie, leggen rustig uit wat we allemaal doen. Maar het kan ook dat wij gewoon geluk hebben natuurlijk.
3 jaar geleden
Hier vind ze het ook verschrikkelijk op het kussen! 🙈 en zodra de sokjes uit gaan dan gaat het alarm af hahaha🙃
Soms werkt het speentje Soms niet.. we doen ons best zo soepel mogelijk alles te laten verlopen.. gister avond was het ook nog eens tot ze net voor dat de schone luier er onder lag.. dacht van hmm wacht ik ben nog niet uitgeplast 🙈 dus alles nat.. en kon ik dr helemaal om kleden!
3 jaar geleden
Hier kan ze er soms ook wat van, maar dat is dan vooral omdat ze honger heeft, wellicht is dat ook de reden bij jou dat hij zo huilen moet. Soms wil het hier het speentje helpen om haar rustig te krijgen/ houden. Voor de billetjes zou je ook Bepanthen kunnen gebruiken. Dit adviseerden ze ons in het ziekenhuis, Sudocreme alleen als het echt kapot is. En wellicht een idee om te kijken of het te maken heeft met de temperatuur op de kamer, misschien dat hij het te koud heeft?
3 jaar geleden
Vind die het mischien te koud? Mischien jelpt het een hydrofiele doek over hem heen te leggen tijdens het verschonen da heeft die 'afleiding" hier groot succes
3 jaar geleden
Ik neem altijd haar speen mee en de kraamzorg adviseerde dat het verschonen ook tussen de fles door kan. Dus een deel van de fles, verschonen en dan de rest van de fles. Hier heeft ze er nog wel een handje van om tijdens de fles te gaan slapen, dus voor mij werkt het wel dat ze daarna juist weer een beetje wakker is om de rest van de fles op te drinken!
3 jaar geleden
Bij onze eerste hebben we dit ook gehad, 6 weken lang heeft hij alles bij elkaar gekrijst wanneer hij verschoond werd. Opeens was het over, wat het is geweest? Geen idee 🤷🏻♀️
3 jaar geleden
Hier is hij vrij rustig tijdens het verschonen. Als hij op z’n verschoonkussen ligt, kijkt hij naar buiten en dat lijkt hem te interesseren. Waars ziet hij alleen het felle licht haha, maar dit is wellicht het proberen waard?
3 jaar geleden
Dat kan aanhouden tot ze een stuk ouder zijn... dochter van nu 2.5 had er ook altijd een hekel aan. 1 minuut keihard brullen en zodra alles weer aan was getrokken was het over. Heb wel eens een 3 Luik foto gemaakt. Voor tijdens en na. In 1 minuut een heel ander kindje op de foto's. Zen hysterisch zen haha