6 Reacties

één jaar geleden

Bij mij helpt de gedachte “wat is nou …. Weken op een heel mensenleven”. Hoe natuurlijker alles gaat, hoe beter voor de baby… inleiden vond ik (2x ingeleid) echt geen pretje vergeleken mijn spontane bevalling. Ik begrijp als geen ander dat die laatste weken helemaal kut kunnen zijn… uiteindelijk moet je doen waar je jezelf t beste bij voelt… maar met dit redelijk vroege termijn zou ik nog niet al te snel beslissingen nemen. T kan net zo goed zijn dat over een week je baby zich uit zichzelf aan dient.

één jaar geleden

Ik ben vandaag ook 39,2 en heb ook echt een rotdag. Even de deur uit geweest, op de thee bij m'n zus, thuis gekomen met hoofdpijn en overal pijntjes, voel mezelf nu zo zielig, zo klaar mee overal, bah. Heb wel veel voorweeën en veel pijnlijke harde buiken al 1,5 week maar t zet ook niet door. Die laatste loodjes zijn wel echt ruk. Ik hou mezelf voor, nou maximaal 19 dagen, op 9 maand stelt dit niks voor dus dat moet ik ook nog kunnen. Je moet vooral je eigen gevoel volgen zou ik zeggen! We kunnen het, nog even volhouden🤞

één jaar geleden

Je eigen gevoel volgen. Ik mocht met 38 weken ook ingeleid worden maar wilde dit absoluut zelf niet. Ben nu bijna 41 weken en hoop stiekem dat ze nog uit zichzelf komt voor de 42 weken.

één jaar geleden

Als je het graag de natuurlijke gang laat gaan zou ik echt afwachten tot minstens 41 weken. Ik hielt altijd in gedachten dat de meeste baby's geboren worden de week voor of de week na de uitgerekende datum. Mijn zoontje is gekomen met 40+2. Hopelijk helpt deze gedachten ook jou om nog even vol te houden. Je kan bijna beginnen aan een nieuwe hoofdstuk van je leven.

één jaar geleden

Ik begrijp je volkomen en voelde me precies zo! Ik had daarentegen minder de drang naar natuurlijk zoals de eerdere reacties. Ik heb me vooral zo snel mogelijk laten strippen. Helaas zat ik nog dicht bij 39 weken. Uiteindelijk bij 40,1 en 40,4 laten strippen, 40,5 deden ze het in het ziekenhuis nog een keer. Omdat ik een inleiding had ingepland voor 40+6, zou die dag erna opgenomen worden. Uiteindelijk is mijn bevalling die 40+5 dag begonnen alsnog spontaan. Voor mij was het gewoon klaar. Wilde zo snel mogelijk strippen en ik wilde een eind datum weten! Dan is het echt “nog maar zoveel dagen”. Dat ik een opname datum had heeft me zo’n spanning maar ook opluchting gegeven! Een eind datum!!! En misschien door die opluchting wel begonnen 🤷🏻‍♀️ je weet het nooit. Dus ik zou zeggen: prik een datum die haalbaar is. Denk je: 41+2 red ik en vind ik een mooie datum? Doe dan zoiets inplannen als streef datum. Dan kan je lijf altijd bedenken dat het eerder tijd is :) Succes! I feel you!!!

één jaar geleden

Ps: ik was niet “bang” voor een inleiding. Heel team om je heen. Ze helpen je! Mijn schoonzusje heeft er ook goede ervaringen mee. Dat zal ook vast goedkomen 😚