22 Reacties

vorige maand

Wellicht is dit iets? Voor eventueel in bed.

vorige maand

.

vorige maand

Reactie op DaniqueDion

Wellicht is dit iets? Voor eventueel in bed.
Haha die is inderdaad heel leuk maar deze (precies deze) hebben we al😅. Ook al op verschillende plekken in haar kamer geprobeerd maar maakt geen verschil helaas

vorige maand

Reactie op Maaariska

Haha die is inderdaad heel leuk maar deze (precies deze) hebben we al😅. Oo ...
Aah vandaar. Dan is het inderdaad erg lastig😢

vorige maand

Heb je ook al meerdere lampen geprobeerd? Onze oudste heeft zo'n unicorn lampje, een potlood lamp van de Ikea en zo'n lichtsnoer met ballen die om de bovenste balk van haar bed huisje hangt. Tis net kerst daar binnen, maar ze gaat wel gewoon slapen..

vorige maand

Zou glow-in-the-dark een oplossing zijn? Bij ons zoontje hebben we een hele sterrenhemel in glow-in-the-darkverf op het plafond geverfd geverfd. Het is geen actief lichtje, maar helemaal donker is het niet in zijn kamer (als baby konden we er met een beetje oefening zelfs zijn luier verschonen zonder extra licht).

vorige maand

Reactie op Sanfils

Zou glow-in-the-dark een oplossing zijn? Bij ons zoontje hebben we een hele ...
Dat vind ik nog best wel een slim idee! We hebben een ‘Leo’ dat is zo’n sterrenhemel projector achtige knuffel. En vind ze helemaal geweldig. Misschien een goed idee inderdaad! Ik ga t er eens met mn vriend over hebben bedankt!

vorige maand

En, klinkt misschien gek, he. Je het boek: Welterusten, kleine beer, al voorgelezen? Dat gaat ook over een beertje die niet in het donker durft te slapen. Misschien helpt dat haar ook wel? Of misschien samen een nachtlampje uitzoeken en kopen, dat ze het "zelf" heeft uitgekozen? Geen idee of dat zou helpen, maar kan me voorstellen dat zoiets wel zou kunnen helpen.

vorige maand

Reactie op Framblij32

En, klinkt misschien gek, he. Je het boek: Welterusten, kleine beer, al voo ...
Dat boek hebben we ja, ik zal hem wat vaker voorlezen kijken of t helpt. Ik ga straks als ze naar de psz is naar de winkel toe om te kijken of ik een leuk wand lampje kan vinden (zonder stroom maar op batterijen denk ik?) voor aan de muur in het donkere stuk van haar kamer (het stuk die ze zo eng vind) kijken of dat wat helpt

vorige maand

Reactie op Sanfils

Zou glow-in-the-dark een oplossing zijn? Bij ons zoontje hebben we een hele ...
Wat voor glow in the dark denk jij dan? Ik dacht meteen aan die sterren van vroeger die je met putti opplakte (hadden wij op het plafond, geweldig vond ik dat) maar m’n vriend denkt niet dat dat een optie is omdat er geen licht vanaf komt

vorige maand

Reactie op Maaariska

Wat voor glow in the dark denk jij dan? Ik dacht meteen aan die sterren van ...
We hebben in een hobbywinkel een tube lichtgevende verf gekocht en daarmee sterretjes geschilderd. Je kan er natuurlijk ook andere dingen mee schilderen (vormen op de muur, de rand van meubels een likje geven, ..).

vorige maand

Reactie op Sanfils

We hebben in een hobbywinkel een tube lichtgevende verf gekocht en daarmee ...
Ik ga eens zoeken dank je!

vorige maand

Misschien een knuffel met licht zoals deze? Je hebt er ook één van Fisher-Price die iets goedkoper is of op Vinted zoeken. Mijn zoontje was ook opeens bang in het donker. Huilen en bang dat we weg gingen. Het heeft denk ik 2a3 weken geduurd. Hopelijk is het 'een fase' 😘

vorige maand

Reactie op Roos777

Misschien een knuffel met licht zoals deze? Je hebt er ook één van Fisher-P ...
Dit is hoe haar bed nu is. Ze heeft dan ook nog een ander lampje (die eenhoorn die iemand anders deelde) maar nu weer al een uur bezig en al 6keer (als t niet meer is) op en neer gelopen omdat ze “bang” is…😢 Ik vind dat ook moeilijk moet ik eerlijk zeggen. Want als ik zeg kom maar bij mij of ik kom bij jou (zoals m’n vriend van de week deed) dan wilt ze dat elke avond en dat is ook niet echt de bedoeling 😅

vorige maand

Kan je overdag ´werken´ aan deze angst? Een ruimte verduisteren en deze dan samen ontdekken? Wij hebben ook nachtlampje die je niet moet insteken en die gebruikt hij ook om rond te wandelen als het donker is. Mijn zoon is nu ook erg bang van monsters in het donker maar als die vroeg wakker is of bijna gaag slapen (en dus donker is buiten) is het wel de ideale kans om samen in het donker te gaan en kijken wat werkt voor hem, dingen aanleren als die toch bang is. Want in de nacht ben jij ook gewoon moe en kan je niet goed nadenken over deze dingen 😅

vorige maand

Reactie op NikitatJ_14

Kan je overdag ´werken´ aan deze angst? Een ruimte verduisteren en deze da ...
Slim wat je zegt inderdaad! Nu is t probleem alleen, als het buiten bijv wat donkerder is dan doen we weleens alle lampen uit en gaan we verstoppertje spelen (is ze gek op) maar dan lijkt ze er dus geen last van te hebben? We hebben gisteren ook het boekje van weltrusten kleine beer gelezen maar ik denk dat ze hem te lang vond duren en daardoor niet echt de boodschap meekreeg. (Kortere verhalen zoals de boeken van Bobbi zijn hier vooral favoriet) Ze heeft dus tijdens het slapen (overdag én ‘s nachts) haar eenhoorn lampje aan en de sterrenlamp die aan haar bed zit (zie foto hieronder) Gisteravond is ze weer 6 keer minstens uit bed gekomen om te zeggen dat ze bang was maar nadat we de Minnie en Mickey knuffel gepakt hadden (en ik zei dat Minnie en Mickey haar wel beschermen en ze dus niet bang hoeft te zijn) is ze uiteindelijk in slaap gevallen. Maar ons kleine meisje was altijd een enorme uitslaper (als in, minstens na half 8 a 8 uur wakker. Toen ze kleiner nog was was ze zelfs vaak pas om 10u wakker🤣) dus t is gek dat ze nu dus om 6 uur al naast mn bed staat van angst…😅

Reactie op Maaariska

Dit is hoe haar bed nu is. Ze heeft dan ook nog een ander lampje (die eenho ...
Zou ze zich niet opgesloten voelen hier onder? Helpt het als je het 'dak' eraf haalt? Ook omdat ze wel zelf naar jou durft te lopen (in het donker), als mijn kinderen bang zijn blijven ze juist veilig in bed en gaan ze bijv roepen of huilen.. maar dat is misschien bij iedereen anders. Anders nog een optie om de poes achter een andere deur te zetten, zodat de deur van je dochter wel open kan blijven als dat wel helpt?

vorige maand

Reactie op Maaariska

Slim wat je zegt inderdaad! Nu is t probleem alleen, als het buiten bijv wa ...
Ze lijkt me dan wel snel getroost? Ik heb ook wel ergens gelezen dat lampen soms meer kwaad dan goed kunnen doen, dat ze als ze in lichte slaap komen dkt maakt dat ze echt wakker worden ipv terug in slaap vallen. Is het een idee eens te proberen de lichtjes uit te doen als ze al 1u slaapt (dus in diepe slaap is). Zelf geen ervaring mee, maar ook kind dat erg angstig kan zijn. Hij heeft vooral last van tanden waardoor die wakker word in combinatie met fantasie dat die erg bang is. Maar het beterd hier wel 😁

vorige maand

Reactie op NikitatJ_14

Ze lijkt me dan wel snel getroost? Ik heb ook wel ergens gelezen dat lampe ...
Ik heb dat dus wel steeds gedaan (lampjes uit na bepaalde tijd) en dan word ze dus midden in de nacht wakker en is enorm overstuur omdat ze bang is. Ik vraag ook elke keer waarom ze bang is maar hier lijkt ze niet echt antwoord op te kunnen geven. Ja behalve “donker” maar ze vind het ook donker als ik de grote lamp aan doe😅

vorige maand

Reactie op NikitatJ_14

Ze lijkt me dan wel snel getroost? Ik heb ook wel ergens gelezen dat lampe ...
Oh! En inderdaad ze is wel snel getroost! En het verschilt van enorme tranen en zeggen dat ze bang is tot gewoon allen het zeggen met een zachte (ietswat bang) stemmetje..😅