31 Reacties

3 jaar geleden

Wat vervelend.... ons eerste kindje had hier ook veel last van en de sudocreme bleek het erger te maken. Bij ons was Bepanthen babyzalf de oplossing. Als dat niet werkt zou je ook nog miconazolcreme kunnen proberen (omdat het vaak door een schimmel veroorzaakt wordt)

3 jaar geleden

Bij ons werkt de luierzalf van Naif goed

3 jaar geleden

Bij ons werkt ynotiol goed op 2 dagen alles dicht qua scheurtjes en rode plekken. We hadden eerst pamper doekjes en zijn nu overgeschakeld naar water wipes en de kleine man heeft nergens meer last van

3 jaar geleden

Heb je al andere billendoekjes geprobeerd?

3 jaar geleden

Ah wat zielig. Bij mijn eerste wist ik het helaas nog niet. Maar Meleda tepel zalf (Lanoline zalf) is echt een wondermiddel op de billetjes. Mijn zoontje had kapotte billetjes tot bloedens aan toe. Dit was het enige wat echt hielp. Je kan ook altijd nog uitwijken naar Lanoline wol, mocht zalf nog niet genoeg doen. Sterkte!

3 jaar geleden

Bij ons werkt gewoon witte vaseline het beste. 1 keer smeren en is gelijk een stuk beter. Hopen dat 1 van de tips hier helpen! Succes😊

3 jaar geleden

Weleda billenzalf was hier de oplossing! Was binnen 2 dagen rustig. Sindsdien nooit meer luieruitslag.

3 jaar geleden

Sudo maakt luieruitslag erger! Bepanthen babyzalf was hier de oplossing. :)

3 jaar geleden

Wat je ook smeert, heeeeel dun doen. Dat de huid niet nat is als je de luier dichtdoet want in alle crèmes zit ook water. Verder gebruiken wij wasbare luiers. Luieruitslag is helemaal weg gegaan.

3 jaar geleden

Alleen schoonmaken met water, bijv met washandjes of wasbare doekjes, geen wegwerpdoekjes met toegevoegde ingrediënten en dun laagje lanoline smeren. En je kunt ook proberen plukjes heilwolle in de luier te doen, dat geeft wat meer lucht in de luier ipv de luier direct tegen de huid. Sudocreme schijnt helemaal niet zulk gezond spul te zijn voor de babyhuid.

3 jaar geleden

Reactie op MichelleSp

Bij ons werkt de luierzalf van Naif goed
Ja deze werkt hier ook echt als enige super goed!

3 jaar geleden

Barrière crème! Dit zorgt voor een filmlaagje en de beschadigde huid kan hierdoor beter herstellen. Je hebt ze in diverse varianten maar ben zelf fan van proshield. Dun smeren is een pre voor alle zalven. We zijn namelijk al snel geneigd om heel dik te smeren 😅

3 jaar geleden

Heel herkenbaar en zo zielig, tot bloedens aan toe kapotte billetjes. Bij ons was water wipes (van kruitvat) de oplossing ipv de Zwitsal billen doekjes.

3 jaar geleden

Ik haat sudocreme, ik HOU van bepanthen. ♥️

3 jaar geleden

Nestosyl dun laagje helpt hier altijd

3 jaar geleden

Wasbare luiers en wasbare billendoekjes! Geen chemische troep, dus geen uitslag

3 jaar geleden

Als het niet weg gaat, kan het zijn dat er een schimmel in zit. Dan heb je micanozol nodig.

3 jaar geleden

Herkenbaar! Met inotyol was de uitslag snel beter en nu we wasbare doekjes gebruiken met enkel water geen last meer van!

3 jaar geleden

Wij gebruiken altijd maizena bij luieruitslag. Billen goed schoonmaken, zinkzalf erop en dan maizena op de billetjes deppen en de uitslag is binnen een dag weg. Werkte bij mijn dochter heel goed en bij mijn zoontje nu ook. Ik had de tip ooit ergens gelezen, en ben er dankbaar voor. Vooral in de periode als de kleine tandjes gaat krijgen.