22 Reacties

3 jaar geleden

Meteen insprayen met glassex! Belangrijk ook dat je spoelt met KOUD water en niet warm water. Voor je het in de machine gooit ook ff insprayen met shout en ik doe altijd een voorwas met biotex blauw

3 jaar geleden

Hier lukt het goed met groene zeep. Eerst zoveel mogelijk uitspoelen, dan boenen met groene zeep, uitspoelen met heet water en in de wasmachine.

3 jaar geleden

Ossengalzeep is echt mijn redding. Zelfs bij kleine poep vlekken op hydrofiel die er al een paar dagen opzitten. Ik gooi het apart in een emmer en voor ik de was draai even boenen met ossengal. Maar ik heb er ookal rompers en broekjes mee kunnen redden!

3 jaar geleden

Ik hang mij hier even aan, wil er geen 2e topic voor openen. Iemand ook ervaring met spuug vlekken? 🤣

3 jaar geleden

Wassen en in de zon neer leggen helpt hier

3 jaar geleden

In de zon hangen, na het wassen is het wel schoon en alleen nog kleurstof wat je ziet. De zon bleekt dat weg!

3 jaar geleden

Dreft! Even ermee direct de vlek wassen, uitspoelen en dan gewoon wassen.

3 jaar geleden

Wat helpt is het zsm eruit halen. Ossengalzeep helpt super goed! Even laten intrekken en eruit halen met koud water. Alleen wasmiddel erop, laten intrekken en uitspoelen met koud water ook, maar moet je veel meer moeite voor doen. Ik heb ossengalzeep bij de Kruidvat gekocht in spray vorm. Handig!

3 jaar geleden

Biotex

3 jaar geleden

Kleding met poepvlekken meteen uitspoelen en in een emmertje koud water. Nachtje laten staan en dan wassen. Dit kregen wij als tip van de kraamzorg. Werkt hier heel goed, heb nog geen andere middelen nodig gehad om de vlekken eruit te krijgen.

3 jaar geleden

Gewoon normaal wassen en drogen in de zon. Dan zie je d'r niks meer van!

3 jaar geleden

Direct wassen. Indien dat niet mogelijk is laten weken in vanish oxi action. Werkt hier altijd

3 jaar geleden

Zoals al eerder geboemd: Ossengalzeep. De fles waarmee je kan deppen is ideaal, gewoon verkrijgbaar bij Kruidvat. Tien minuten laten intrekken en daarna in de wasmachine, krijg ik praktisch alle soorten vlekken mee uit.

3 jaar geleden

Na het wassen nat in de zon hangen.

3 jaar geleden

En wat ook helpt, naast de ossengalzeep, is gewoon heet wassen op minimaal 60 graden. Wij hebben wasbare luiers en na 8 weken gebruik durf ik te zeggen dat met 60 graden wassen + voorwas vrijwel iedere vlek er uit gaat. Bij luiers, hydrofielen, rompers etc. Moet je kledingstuk natuurlijk wel tegen de temperatuur kunnen.

3 jaar geleden

Geleerd van mijn kraamzorg: Ik gooi het eerst in een emmer water met zout, dan als ik het ga wassen spray ik er vloeibare ossengal op en dan in de wasmachine, werkt bij mij goed! Werkt voor bloed, poep en melkvlekken

3 jaar geleden

Biotex op de vlek boenen!! Ook tip van de kraamverzorgster. Alle vlekken tot nu toe weg 🙌🏻

3 jaar geleden

Als het na het wassen niet er uit is en je hangt het in de volle zon, bleekt het en is het helemaal weg. Ideaal ☀️

3 jaar geleden

Reactie op Bowien81

Ik hang mij hier even aan, wil er geen 2e topic voor openen. Iemand ook erv ...
Ik gebruik afwasmiddel en als het nog gelig is hang ik het in de zon

3 jaar geleden

Als je het het uitgetrokken direct onder de kraan uitspoelen en met de hand boenen met een beetje vloeibaar wasmiddel daarna wassen in de machine. Als je nog niet gelijk gaat wassen in een teiltje water laten weken