19 Reacties

2 jaar geleden

Ik merk vandaag ineens dat Tycho heel veel lacht, hij klapt sinds vanmorgen in z’n handen en hij begint echt uit te dagen. De oei ik groei app geeft aan dat de sprong nog een week duurt (altijd op de dag precies goed gehad) maar vgm gaan wij er nu uit

2 jaar geleden

Wij moeten er nu inzitten volgens de app maar merk nog niet zoveel behalve wat meer aandacht willen...

2 jaar geleden

Reactie op Sandraburggraaf

Ik merk vandaag ineens dat Tycho heel veel lacht, hij klapt sinds vanmorgen ...
De app houdt zo'n 5 weken aan voor sprong 7 dacht ik toch? Verschilt natuurlijk per kindje, dus was wel benieuwd wat de ervaringen zijn.

2 jaar geleden

Volgens de app duurt het bij mijn zoontje nog 20 dagen, maar het is al even aan de gang hier. Zeker 4 weken. Ik hoop dat deze dagen snel voorbij zullen zijn!

2 jaar geleden

Wij moeten nog 17 dagen… deze is echt wel pittig!

2 jaar geleden

Geen idee of de vaardigheden bin sprong 7 horen.. maar ons zoontje sinds paar dagen klappen in handjes, armpjes omhoog bij hoera. Zwaaien als er iemand weg gaat.. lopen en los staan deed die al poosje maar is stabieler. We merken nooit heel veel van de sprongen overdag meestal 1 a 2 dagen wat hangeriger maar wel de nachtenmeer onrust (en die zijn standaard gewoon altijd gebroken) maar nu wilt die echt geborgenheid

2 jaar geleden

Hier ook heftig vooral de nachten. Hij krijst alles erop los en gaat telkens rechtop zitten in bed totdat iemand hem oppakt. Dit kan serieus echt een kwartier of langer duren als je hem zou laten liggen. We pakken hem eerder op want het is anders dan zo zielig vind ik. Hij snapt dan niet dat hij dan moet liggen en telkens als ik hem dan weer neerleg gaat hij automatisch weer rechtop zitten. Hoe doen jullie dit???

2 jaar geleden

Nog 7 dagen hier trouwens... pfffff

2 jaar geleden

Wat heeft een kindje in sprong 7 dan

2 jaar geleden

Maar houden jullie je exact aan de dagen die de app geven? Want het is een tijdperk indicatie..

2 jaar geleden

Pfoe volgens de app zijn wij bijna uit sprong 7. Ik weet van alle andere sprongen dat ze aan het eind altijd het meeste last heeft. Ze is zo aanhankelijk. Eenkennig. Ze wil alleen maar mama en echt niemand anders. Ze is compleet gefocust op alles wat ik doe. Ik kan nergens naartoe zonder geschreeuw. Ze klampt zich ook als een klein aapje helemaal aan me vast. In slaap wiegen houdt ze me in een wurggreep vast voor het geval ik haar los laat en neer leg. Ze is ook ineens mega gefocust op mijn gezicht en wijst alles aan bij mij en vervolgens bij haarzelf. Eten is drama. Zelf spelen is drama. Doorslapen deed ze al niet, maar is nu helemaal drama. Op schoot zitten is drama. Stil zitten kan ze niet maar op de grond spelen wil ze niet. Gedragen worden, boekjes lezen en samen dansen is alles wat ze momenteel wil Ik. Ben. Kapot 🙃

2 jaar geleden

Wij zitten al ruim 8 weken met slapeloze nachten. Hij zei papa en later mama, maar is daar ineens mee gestopt. Er lijkt qua ontwikkeling niks nieuws te gebeuren, enkel gefocust kijken als ik praat. Kruipen en staan doet hij al even. Zwaaien en wijzen allemaal niet, klappen ook niet.. enkel schreeuwen snachts en onrustig slapen.😏

2 jaar geleden

Wij zijn uit sprong 7 ( denk ik) en ineens slaapt meneer door tot 0700 /07:30 waarvoor hij voorheen vaak rond 5/6 wakker was. Ook is hij nu druk bezig met kletsen en zwaaien en handjes klappen etc 😄

2 jaar geleden

Wij lijken er eindelijk eruit te zijn! Een aantal heftige weken dat de kleine moeilijk ging slapen en wel 4x per nacht gillend wakker werd en ook weer moeilijk in slaap te krijgen was. Nu lijkt hij makkelijker in slaap te komen en wordt hij nu 1 a 2x wakker en ook niet meer gillend en is hij makkelijker te troosten. En ook veel bezig met kletsen, zwaaien, klappen en heel veel kruipen, verstaat wat wij wel en niet van hem willen en langs de meubels lopen. Hij ziet alleen nog niet de behoefte om met de loopkar te gaan lopen, maar jemig echt een ander kind nu!

2 jaar geleden

En dit was vandaag 👏🏼 het wordt dus beter 😁

2 jaar geleden

Reactie op Car0la

Wat heeft een kindje in sprong 7 dan
Ellende hahaha

2 jaar geleden

Hier ook sprong 7! Ineens niet meer zelf in slaap vallen, in slaap gewiegd willen worden. Minder voeding willen drinken.

2 jaar geleden

We hebben hier 4.5 week dikke ellende gehad met slapen. Nu is hij weer het zonnetje in huis ♥️😂

2 jaar geleden

Reactie op Mie22

We hebben hier 4.5 week dikke ellende gehad met slapen. Nu is hij weer het ...
Wat fijn om te lezen!! Hier zitten we ook al heel lang in de ellende qua slapen. Ik hoop zo dat het snel beter gaat!