14 Reacties
2 jaar geleden
Mijn dochter is 21 weken en houdt het 5 tot 10 minuten vol. Ze heeft wel een sterke rug en nek. Ze zit ook zelfs al in het zit gedeelte van de wagen. Dus daar ligt het niet aan. Maar ze vindt het gewoon echt niet leuk op haar buik. Denk dat dat allemaal vanzelf wel komt. Soms vraag ik me echt af waarom het nou zo erg is dat ze niet lang op de buik kunnen liggen. Als ze straks eenmaal kunnen lopen, dan maakt dat toch allemaal niet meer uit? Of zie ik het verkeerd?🙈
2 jaar geleden
Kan jullie kindje al rollen?
Hier hield hij het ook nooit lang vol (3 tot 5 min), nu sinds hij kan rollen van rug naar buik kan hij het ineens wel zo’n 20 min volhouden 🤷🏼♀️😂
2 jaar geleden
Reactie op LGE
Ja kan ze al paar weken. Hier zit ze alleen liever. 🫣Plat liggen is echt e ...
Ja hier al het liefst staan 😂
2 jaar geleden
Op he buik liggen is ook tummytime...op het matje duurt het hier ook niet heel erg lang, de ene keer langer dan de andere maar ik ga het alvast niet timen 🤔
2 jaar geleden
Reactie op nickylaane
Mijn dochter is 21 weken en houdt het 5 tot 10 minuten vol. Ze heeft wel ee ...
Haha nou, die van ons wil vooral staan. Nu weet ik dat ik dat als kind ook deed. Het kruipen oversloeg. En dat heeft motorisch wel wat gevolgen (geen grote problemen hoor, ik ben simpelweg niet zo lenig). Ik hoor ook van iedereen dat kruipen zo goed en belangrijk is voor de motoriek. Maar dan moet je wel gáán kruipen en niet te snel gaan staan en lopen. Dus is tummy time belangrijk, volgens mij 😅
2 jaar geleden
Reactie op vdbaby2023
Kan jullie kindje al rollen?
Hier hield hij het ook nooit lang vol (3 tot ...
Dat biedt perspectief!!
2 jaar geleden
Reactie op Mama-van-M
Haha nou, die van ons wil vooral staan. Nu weet ik dat ik dat als kind ook ...
Oh ja dan is tummy time wel belangrijk inderdaad! Maar ik ga mijn kind niet dwingen bijvoorbeeld. Komt vanzelf goed. Mijn dochter heeft echt wel tummy time alleen niet zo lang als op internet aangegeven wordt. Maar ik maak me er niet zo druk om. Zolang je het blijft aanbieden is het goed toch. Dan heb je je best gedaan lijkt mij.
2 jaar geleden
Die van ons ligt de hele dag op haar buik 😅 reflux baby dus vanaf begin onder toezicht op buik geslapen, toen ik zag dat ze sterk genoeg was ook snachts op buik. Rolde om na 3,5 maand, beide kanten op en begint nu te draaien om haar as 😂🤭
Dus tip is misschien een van de kleine dutjes op de buik in de box? Ligt meestal heerlijk voor ze :)
Maar ieder kindje eigen tempo hoor! Gewoon lekker met ze spelen en het komt vanzelf als ze gaan rollen idd! Dat kan ook pas bij 7 maanden zijn 🤷🏻♀️ en dat maakt ook niet uit toch 🤭