14 Reacties

3 jaar geleden

Hier ben ik ook benieuwd naar! Heb zelf een keizersnede gehad

3 jaar geleden

Reactie op 3Maart2023

Ow ja, misschien goed om te vermelden. Ik ben natuurlijk bevallen en heb vrijwel geen klachten. Wel is het mijn eerste kindje en heb ik een weeenstorm gehad. 6 uur na de eerste wee was ze er en de persfase duurde een uur.

3 jaar geleden

Na mijn eerste ben ik begin juli bevallen en heb ik gelijk weer najaarsccompetitie gespeeld, dus ongeveer na 8 weken. Ik had dan ook totaal geen klachten. Na mijn tweede had ik meer hersteltijd nodig. Meer last met zijwaarts bewegen. Toen na 3 maanden weer begonnen maar stuk minder fanatiek. Nummer 3 is nu 7 weken, ik hoop binnenkort wel weer rustig te gaan tennissen, lichamelijk geen klachten

3 jaar geleden

Reactie op Mu99ie

Na mijn eerste ben ik begin juli bevallen en heb ik gelijk weer najaarsccom ...
Dus na 8 weken ben je bij de eerste weer begonnen, maar hoe was de bevalling van de eerste? En hoelang was de eerste al ingedaald? Ik hoor dat dat ook allemaal kan bijdragen 馃槈

3 jaar geleden

Je kan eventueel even langs de fysio om je bekken te laten checken. Die kan je dan ook adviseren over sporten!

3 jaar geleden

Reactie op Dominiquee_

Je kan eventueel even langs de fysio om je bekken te laten checken. Die kan ...
Ja daar ben ik al voor een intake geweest. Over 2 weken hebben ze pas tijd om naar mijn bekken te kijken 馃槙 En daar roepen ze ook standaard 6 maanden...

3 jaar geleden

Reactie op 3Maart2023

Heb je ook in je omgeving iets gehoord over hoelang andere tennisdames ermee hebben gewacht?

3 jaar geleden

M鈥檔 baby is 5 weken en vanaf dat zij 3 weken is, stond ik met de familie alweer op de baan. Gewoon rustig beginnen, luisteren naar je lichaam. Al begin je eerst met 15min en dan opbouwen.

3 jaar geleden

Reactie op daniquel

M鈥檔 baby is 5 weken en vanaf dat zij 3 weken is, stond ik met de familie al ...
Is dit je eerste kindje? En hoe fanatiek speelde je toen al?

3 jaar geleden

Reactie op Irene24

Is dit je eerste kindje? En hoe fanatiek speelde je toen al?
Dit is m鈥檔 eerste kindje. Gewoon kijken waar jij jezelf goed bij voelt. Kan jij weer een beetje licht sprinten, gewoon doen. Loop jij gewoon naar de bal toe, ook dikke prima. Probeer het langzaam op te bouwen. Met de familie speelde ik gewoon rustig over en liep naar de ballen ipv sprinten. Daarentegen heb ik ook al weer gehockeyd, gewoon korte sprintjes en kijken wat je wil /kan. Langzaam opbouwen en kijken hoe je je de dag erna voelt.

3 jaar geleden

Ik ben onlangs hij bekkenfysio geweest. Dezelfde vraag gesteld, maar dan voor padel. Ivm keizersnede, raden ze tennis/padel en andere vergelijkbare sporten pas aan bij 4 maanden 馃槄. Bij vaginale bevalling na 3 maanden. Bekkenbodem was al zeer netjes (ook 10cm ontsluiting gehad en geperst), maar adviseert echt rustig op te bouwen. Dit vanwege de onverwachte bewegingen steeds, ook voor buikwond. Vanmorgen op vakantie wel subtiel wat overgeslagen met padel (nu bijna 10 weken geleden) en ging prima. Ben wel al bezig met postnataal fitness programma en wat losse fitness oefeningen. Heb het liever ook sneller, maar probeer zeker nog tot 3,5 maand te wachten (helaas馃檭).

3 jaar geleden

Reactie op 馃槒

Ik ben onlangs hij bekkenfysio geweest. Dezelfde vraag gesteld, maar dan vo ...
Grappig dat ze bij jou het over 3 maanden hebben 馃槈 Hier was het namelijk 6 maanden. Thanks ik ga ook rustig kijken hoe het gaat om een balletje over te slaan, want beweging is namelijk ook wel weer eens goed 馃槈

3 jaar geleden

Ik ben gisteren bij de bekkenfysio geweest en heb groen licht gekregen om langzaam weer te gaan hardlopen: half uurtje wandelen en af en toe van lantaarnpaal naar lantaarnpaal een stukje rennen. En dan kijken hoe het voelt aan de bekkenbodem. Maar dit was mijn persoonlijke advies. Op basis van hoe de bevalling is verlopen, wat ik vooraf sportte, hoe ik tijdens de zwangerschap sportte, hoe ik bekkenbodemoefeningen heb opgepakt in het kraambed en het lichamelijk onderzoek wat ze heeft gedaan. Dus als je advies wil: ga naar een bekkenfysio. (Om te voorkomen dat je op je 50e met een mega verzakking rondloopt.)

3 jaar geleden

Reactie op Irene24

Grappig dat ze bij jou het over 3 maanden hebben 馃槈 Hier was het namelijk 6 ...
Bijzonder wel, die verschillen. Ik heb voorheen altijd veel gesport en ook tot 39 weken. Weet niet of haar advies daarop gebaseerd is, samen met de staat van mijn bekkenbodem en litteken. De boodschap was in ieder geval bij een keizersnede langer rustig aan doen dan bij vaginale bevalling. Ergens zullen ze altijd een marge nemen denk ik, vooral ook naar onze eigen lichamen luisteren