20 Reacties

2 jaar geleden

Ik gebruik zelf altijd ongezoete tijmsiroop van Etos en kruitvat huismerk. Werkt voor mij top!

2 jaar geleden

Als ik het goed zeg mag je de noscapine hoestdrank van de kruidvat. Dat is de enige hoestdrank als goed is die zwangere mogen

2 jaar geleden

Reactie op Sarella30

Als ik het goed zeg mag je de noscapine hoestdrank van de kruidvat. Dat is ...
Inderdaad je mag hoestdranken hebben met broomhexanine en noscapine. Heb het een paar weken geleden bij de apotheek na gevraagd en blijkbaar zijn deze veilig om te gebruiken. Bij mijn eerste zwangerschap mocht ik ze volgens mij niet hebben. Maar wil je het zeker weten bel dan/ga dan bij je apotheker langs die kunnen alles nakijken voor je. (Ik heb het ook extra gecheckt voordat ik het heb genomen)

2 jaar geleden

Reactie op Sarella30

Als ik het goed zeg mag je de noscapine hoestdrank van de kruidvat. Dat is ...
Noscapine werd mij juist afgeraden door de apotheek, omdat er onvoldoende bewijs is wat de effecten op zwangere vrouwen zijn😅

2 jaar geleden

Reactie op Klompie

Inderdaad je mag hoestdranken hebben met broomhexanine en noscapine. Heb he ...
Bij mij adviseerde de apotheek om geen hoestdrank met noscapine te nemen, omdat er onvoldoende onderzoek is gedaan naar de effecten op zwangere vrouwen🙈 en ze raadde me ook aan om geen andere hoestdranken te nemen met andere stoffen (alleen dus tijmstroop). Het is trouwens mijn 1e zwangerschap, dus misschien dat ik het daarom niet mag😅

2 jaar geleden

Reactie op cher11

Ik gebruik zelf altijd ongezoete tijmsiroop van Etos en kruitvat huismerk. ...
Is dat een beetje binnen te houden? Of moet je klaarstaan met een kotsemmer :)

2 jaar geleden

Na 1 week non stop hoesten, waardoor non stop harde buiken enz mocht ik 2 dagen noscapine gebruiken in de hoop het te doorbreken en dat is gelukt 😊

2 jaar geleden

Reactie op mamavanFlo

Na 1 week non stop hoesten, waardoor non stop harde buiken enz mocht ik 2 d ...
Ahh oke! Ik heb eigenlijk bijna geen harde buiken gehad :) de huisarts zei wel dat als het hoesten niet meer vol te houden is of als ik er koorts bij krijg, dat ik dan weer moet bellen

2 jaar geleden

Salie thee is heel verzachtend voor de keel maar je mag er niet te veel van drinken tijdens de zwangerschap. Verder thee met honing.

2 jaar geleden

https://www.iamcookingwithlove.nl/zoet/anti-griep-wonder/ Ik maak dit altijd voor mezelf of m’n vriend als we de griep hebben :) smaakt ook heerlijk.

2 jaar geleden

Reactie op steffanieva

Dankje! Ik lust echt geen gember, miss lekker om dan te vervangen met appel of appelstukjes verwarmen in een pan en dan honing eroverheen en opeten?

2 jaar geleden

Ik heb heemst siroop van holland&barret genomen. Hielp goed. Ik weet niet of tijm goed is om te nemen tijdens de zwangerschap.

2 jaar geleden

Reactie op AN01

Salie thee is heel verzachtend voor de keel maar je mag er niet te veel van ...
Ik drink warm water met honing, omdat ik niet van thee houd🙈

2 jaar geleden

Reactie op M-arthe

Ik heb heemst siroop van holland&barret genomen. Hielp goed. Ik weet ni ...
Bedankt voor de tip! Ik heb extra nagevraagd of dit siroopje voor zwangere vrouwen geschikt is en dat was het volgens de apotheek :)

2 jaar geleden

Reactie op Femmie23

Is dat een beetje binnen te houden? Of moet je klaarstaan met een kotsemmer ...
Deze vind ik dus juist als enige wel te pruimen hahah! Die andere vind ik inderdaad allemaal behoorlijk vies!

2 jaar geleden

Reactie op Femmie23

Dankje! Ik lust echt geen gember, miss lekker om dan te vervangen met appel ...
Ik zou dan alleen de gember eruit laten. Warme appel en honing doet namelijk niks voor je weerstand of je keel

2 jaar geleden

Flu keelsnoepjes mag je trouwens ook gewoon. Schijnt dat hoestdrankjes helemaal niet zoveel helpen. Je kunt net zo goed op een snoepje zuigen :)

2 jaar geleden

Reactie op cher11

Deze vind ik dus juist als enige wel te pruimen hahah! Die andere vind ik i ...
Ik heb m gister gehaald en hij valt inderdaad mee haha, maar ik doe toch maar wel mn adem inhouden en dan doorslikken en gelijk een slok drinken erachteraan hahah
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

2 jaar geleden

Reactie op steffanieva

Ik zou dan alleen de gember eruit laten. Warme appel en honing doet namelij ...
Ahh oke, dankje!

2 jaar geleden

Reactie op steffanieva

Flu keelsnoepjes mag je trouwens ook gewoon. Schijnt dat hoestdrankjes hele ...
Doordat ik mijn neus jaren geleden heb gebroken, kan ik niet goed tegen pepermunt/menthol, maar zouden normale snoepjes ook werken denk je?