7 Reacties
2 jaar geleden
Oh apart haha. Bij mij zeggen ze dat ik juist meer water moet geven omdat dat erg belangrijk is..🙈
2 jaar geleden
Maar hoe wist ze dat het teveel is als ze niet weet wat normaal is? Ik meet het eigenlijk niet, hij krijgt gemiddeld 2x borstvoeding en zo'n 3 kleine bekertjes water op een dag. Geen idee hoeveel dat is, ik bied aan en hij neemt als hij dorst heeft en anders duwt hij het weg. Denk dat je niet veel fout kan doen als je zijn behoefte volgt.
Of ging het om de manier waarop je het aanbied misschien?
2 jaar geleden
een te grote hoeveelheid water kunnen de nieren nog niet goed verwerken en kan leiden tot vergiftiging. wel bijzonder dat ze dan niet een richtlijn kunnen geven, er is online genoeg te vinden, 8 maanden tot een jaar zeggen ze 100-110ml per dag. naar behoefte geven, indien je kleine veel wilt drinken, is dus niet altijd de beste richtlijn.
2 jaar geleden
Reactie op Tnl
een te grote hoeveelheid water kunnen de nieren nog niet goed verwerken en ...
Weet je zeker dat dat klopt 100-110ml? Dat is wel erg weinig bedoel je niet 100 ml vocht per kg?
In ieder geval is het bij een jaar (volgens voedingcentrum) "Rond zijn eerste verjaardag heeft je kindje genoeg aan 2 bekers melk van 150 ml en daarnaast een stuk of 4 bekertjes water of thee" 4 bekertjes is zeker wel 400ml of meer
2 jaar geleden
Ik snap er niets van, haha. Voedingscentrum zegt namelijk dit: https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/gezonde-voeding-en-voedingsstoffen/hoeveel-water-vocht-moet-ik-per-dag-drinken.aspx#:~:text=Genoeg%20drinken%20is%20belangrijk%20om,1%2C5%20liter%20drinken%20nodig.
Onze dochter is 1 en drinkt nog 200 ml melk in totaal per dag (2x 50 en 1x 100) en ongeveer 2 bekers water/thee (200 ml per beker). Zij komt dus ook niet aan die liter die het voedingscentrum voorschrijft, al komen heel veel kinderen daar nog niet aan. Ik zou je gevoel vooral volgen, het lijkt mij dat het ook niet echt kwaad kan. En als ik in jouw schoenen stond zou ik toch verhaal halen bij CB, want wil het kunnen begrijpen haha.