12 Reacties
3 jaar geleden
Ik zou sowieso die honden uit de buurt van je kindje houden. Ik denk dat je dan ook voorkomt dat ze aan dat kindje gaan likken.
3 jaar geleden
Ik snap dat je het super smerig vindt!
Ik heb gezien wat de hond van mijn schoonouders opeet, dat is onder andere katten poep, als hij de kans krijgt 🤮(gelukkig krijgt hij die kans weinig)
Dat alleen al is smerig genoeg, maar dat hij je dan wil likken helemaal. Deze hond likt gelukkig niet in het gezicht, maar aan je benen. Maar ook dat vindt niemand goed (ook schoonouders zelf niet). Het lukt alleen niemand om het hem af te leren.
Als hij nu onze zoon (1,5 jaar) aan zijn handen likt, wassen we zijn handen meteen, ook schoonfamilie doet dat, op eigen initiatief. Alleen vindt mijn zoon het heel grappig om gelikt te worden, dus dat krijgen we er ook nog niet helemaal uit🙈
3 jaar geleden
O ja, tot onze zoon 1 was, hielden we hond+ zoon altijd uit elkaar. Dus tot die tijd kreeg de hond nergens kans voor. Alleen toen onze zoon ging lopen, zocht hij de hond zelf op🙈
3 jaar geleden
Ik zou sowieso honden uit de buurt van je kindje houden 😬 Je kindje kan zichzelf nog totaal niet beschermen of weg gaan als hij/zij niet meer leuk vind.
Tot die tijd zou ik ze uit elkaar houden... ook maar eens zien hoe de honden op jouw kindje reageren. Wellicht zitten ze er helemaal niet op te wachten en zullen ze dito gedrag laten zien...
3 jaar geleden
Helemaal eens dat je je baby en de honden uit elkaar haalt. Verder is leven met huisdieren juist goed voor de weerstand van een kind. Er zijn diverse onderzoeken die de gezondheidsvoordelen van leven met honden bewijzen.
Ik zou me dus geen zorgen maken over hygiëne.
3 jaar geleden
Ik zou, los van het likken, sowieso nooit een hond bij mijn baby laten. Ik heb altijd honden gehad, we hebben er nu ook 1, maar ik zou ze nooit 100% vertrouwen bij een pasgeboren baby (en daarna). Als ik op bezoek ga bij mijn vader, vraag ik altijd van tevoren of hij de hond in de bench wil doen. Verder kunnen ze er niet bij als de baby op de schoot ligt oid, of mogen ze ook op de bank? Dan zou ik altijd in een aparte stoel zitten.
3 jaar geleden
Er is een ziekte die in hondenspeeksel zit, die dodelijk kan zijn, maar deze kans is echt super klein en dringt pas binnen via een wondje.
Ik ben hondentrimster en ik krijg dagelijks lebbers van andere honden en ik ben er nog nooit ziek van geworden.
Maar als jij dat niet wilt hebben, hoeft dat niet en je kan een hond dat echt wel aanleren hoor. Die van ons weten ook dat beide opa's geen lebber willen krijgen en ze doen dit dus ook niet. En als jij ze niet in de buurt wilt hebben van je baby, is dat jou keuze, daar moet iedereen respect voor hebben. Gewoon blokkeren zodat ze niet naar de baby kunnen en naar hun plaats sturen.
3 jaar geleden
Ik heb het toevallig laatst opgezocht omdat wij zelf ook een hondje hebben die dit doet. Er stond inderdaad dat het wordt afgeraden omdat ze bacteriën/virussen over kunnen brengen. En ook tips hoe je het af kunt leren. Maar dan zou het inderdaad wel prettig zijn als de rest van het gezin daarin ook ondersteunt.
3 jaar geleden
We hebben een hond, die hoort bij het gezin en er zal vast een enthousiaste lik gaan volgen. Je bent er zelf bij. Rechtstreeks in het gezicht mijden, maar onze dochter is er groot om geworden. Het is waar jij je druk over kunt maken. Ik zie binnen ons huishouden geen beren op mijn pad. Andere honden kun je niet / moeilijker inschatten. Helder zijn in wat je wel en niet wilt hebben. En je laat een kind met een dier nooit alleen.