Mijn zoontje heeft een erg droge gevoelige huid, vooral op zijn buikje heeft hij 2 eczeemplekken die de ene dag duidelijker zijn dan de andere. Ik gebruik nu Stelatopia zalf van Mustela voor atopische huid, dit helpt maar krijg het niet volledig weg. Misschien toch eens kort cortisonezalf gebruiken die werd voorgeschreven door kind en gezin.
Maar sinds gisterenmorgen heeft hij allerlei kleine plekjes op zijn buik, dacht eerst dat het windpokken zouden zijn, maar ze zetten niet door en worden geen blaasjes. Zoontje heeft wel jeuk, geen koorts. Zou het zweetuitslag zijn? Vind 麓t wel moeilijk om hem goed te kleden bij dit weer, niet te warm en niet te fris. Maar mij ziet het er geen warmteuitslag uit.. wat denken jullie? Geen goeie kwaliteitsfoto, meneertje ligt moeilijk stil en grijpt elke kans om te kunnen krabben wanneer buikje bloot is.. 馃槃
Ik denk idd eczeem, maar zou het laten beoordelen door een professional. Hormoonzalf kan idd goed helpen. Dun laagje smeren, omdat dehuid dun wordt. Houd je de huid daarnaast ook vet met gewone vette zalf (zonder parfum etc)?
Ons zoontje had hier ook zo'n last. Hebben ook stelatopia gebruikt, Erna korte kuur met cortisone gedaan om de huid te herstellen. Nu gebruiken we uriage xemose op aanraden van de kinderarts. Het gaat nu een stuk beter met zijn huid!