7 Reacties

20 dagen geleden

Mijn zoon heeft ook kma. Ik dacht na een paar maanden of laten we een geitenyoghurt gaan proberen.. Nou foute boel! Hoorde ik later van een andere moeder dat het lichaam op deze jonge leeftijd het verschil tussen koemelkeiwit en geitenmelk eiwit nog niet goed kunnen onderscheiden. Maar of dat wetenschappelijk bewezen is weet ik niet.

20 dagen geleden

In geitenmelk zit inderdaad ook lactose, wel minder dan in koemelk dus soms bij lactose intolerantie is geitenmelk wel / beter te verdragen maar bij allergie niet. Bij koemelk wordt rauw (/laag gepasteuriseerd) geloof ik niet aangeraden bij kinderen. Maar als je kma vermoedt zou ik sowieso een tijdje alle zuivel en alles waar lactose in zit vermijden.

20 dagen geleden

Zo ziet het eruit

20 dagen geleden

..

20 dagen geleden

Dit is door het heftig krabben

20 dagen geleden

Als ik dit zo zie, zou ik je door de huisarts doorlaten sturen naar het ziekenhuis. Meestal kan het dezelfde dag nog. Daar zijn plekken voor. Dan kunnen zij het meteen beoordelen en direct overgaan op de pepti oid.

20 dagen geleden

Als je kma vermoed zou ik zeker geen geitenmelk geven. Vaak kunnen kindjes tegen geen enkele vorm van dierlijk melk. Mijn dochter hetzelfde. Wij hadden eerst pepti maar dat bleek niet voldoende. Dat zijn geknipte koemelkeiwitten. Zij heeft nu neocate, volledig hypoallergeen.