8 Reacties

vorige maand

Heb je al eens geprobeerd om hem geen middagslaapje meer te laten doen? Gewoon even een paar dagen om te kijken welk effect dat heeft op de nachtslaap. Verder zou ik gewoon een standaard ritueel aanhouden idd, omkleden, tanden poetsen, verhaaltje voorlezen, in bed leggen en weggaan. Routine werkt meestal het beste. Rond 19.00uur naar boven om te beginnen (of eerder als dat beter past bij jullie) zodat hij er voor half 8 in ligt. Hij gaat dan vanzelf tzt eerder in slaap vallen. Helemaal als er geen middagslaapje meer is (denk ik tenminste). Het is lastig! Succes!

vorige maand

Helaas geen tip maar wel herkenning. Alleen slaapt onze dochter sinds vorig jaar dec al niet meer overdag. Daarnaast voorheen wel goed altijd klokje rond op eigen grote bed.. Afgelopen april waterpokken gehad en daarna is ze twee weken snachts wakker geworden (lees heen en weer bed brengen om de 5min voor 2.5uur lang). Uiteindelijk weer klokje rond en gewoon niets aan de hand.. tot de maand dec begon en weer mis denk zelf door alle prikkels en drukke dagen ritme weer kwijt voor haar.. Wat hier nu redelijk helpt is de deur op een kier en ze nog 5x eraf komt voordat ze in slaapt valt en snachts meestal nog 2x ofzo eraf en dan doorslaapt tot de slak geel is.. (slak blauw van 7tot7 is slapen en geel is wakker) Dus ook wij zijn in de weer en nog niet weer er vanaf en helaas geen gouden tip gevonden.. hopelijk komt het weer goed en slaapt ze straks weer lekker van ong 7/half8 tot volgende ochtend.. 馃

vorige maand

Reactie op Sophie87

Heb je al eens geprobeerd om hem geen middagslaapje meer te laten doen? Gew ...
Nee nog niet geprobeerd, want ben bang voor oververmoeidheid, maar sta nu wel op het punt. Welke avondbedtijd hou je dan aan?

4 weken geleden

Onze peuter zit ook in zo'n moeilijke fase. Als ze geen dutje doet, is ze in de middag suf en/of chagrijnig. Doet ze wel een dutje, is het strijd bij slapengaan. Maar ik merk wel, als ze geen dutje doet dat ze dan 's avonds als een blok in slaap valt. Bij geen dutje: wakker 7u, slapen 19u Bij wel dutje: wakker 7u, dutje in de middag van ca 3u, slapen ca 9u Eerder wakker maken uit dutje werkt niet > chagrijnig rest vd dag. En met de bedtijd op dutjesdagen dat t dan 9u wordt, prima voor mij, snap dat wel van dr. Zou ook later slapen als ik in de middag uren slaap.

4 weken geleden

Reactie op Kerooi

Onze peuter zit ook in zo'n moeilijke fase. Als ze geen dutje doet, is ze i ...
21u niet 9u馃

4 weken geleden

Reactie op Litv

Nee nog niet geprobeerd, want ben bang voor oververmoeidheid, maar sta nu w ...
Ze moeten er een keer doorheen als het ware en het klinkt wel een beetje alsof hij zover is. Neemt niet weg dat hij in het begin echt wel chagrijnig gaat zijn.. Ik zou rond 19.00uur naar bed aanhouden, moet je zelf even kijken of je dan het beste om 18.45uur naar boven moet gaan voor omkleden etc. en dat hij er 19uur in ligt, of om 19uur naar boven dat hij er 19.15uur in ligt.

4 weken geleden

Her klinkt alsof je in een cirkel zit. Slechte nacht slaap dat die inhaalt met een dutje, wat maakt dat die weer een slechte nacht slaapt. Gezien de leeftijd zou ik het dutje afbouwen tot helemaal stoppen. Hier geniet mijn zoon wel van op de middag even samen een boekje lezen na het eten en soms valt die in slaap in de auto, maar ik beperk het tot 30 min. Anders hebben we ook veel problemen bij slapen gaan

3 weken geleden

Dit hadden wij ook. Toen gestopt met het middagdutje en ze sliep van 19.00-07.00 :)