19 Reacties
3 jaar geleden
Ik word april 39 , 5 dagen na uitgerekende datum en niks over gehoort. Vind ook apart eigenlijk
3 jaar geleden
Om leeftijd vind ik wel bijzonder als er verder geen enkele risico’s zijn.. 🧐
3 jaar geleden
Niet eerder iets over gehoord. Nu ga ik binnenkort bevallen, en word ik in april 39.
3 jaar geleden
Ik word 31 maart ook 39 en ben 39 weken zwanger, maar heb hier nog niks over gehoord bij de verloskundige. Zal het morgen eens navragen.
3 jaar geleden
Dank jullie wel voor de reacties. Ik heb verder geen medische redenen dat om te laten doen...
Ik heb opzich niet zware zwangerschap, met de gewone klachten, verder gaat gelukkig alles goed.
Morgen bellen en zeggen dat ik vind niet nodig. Laat hem bepalen wanneer hij komt 🤗🥰🩵
Dank jullie wel en succes 🍀
3 jaar geleden
Ik ben 41 jaar en 39 weken en zwanger en er is zeker geen regel om in te leiden vanwege leeftijd. Daarnaast heb je altijd zelf de keuze om je laten in leiden of niet.
3 jaar geleden
Hier 40jr en 39+1 zwanger. Het ligt aan de regio waar je woont. Hier in Zuid-Holland wordt je de vraag gesteld of je dit wilt. De kans is heel iets groter op complicaties bij ‘oudere zwangeren.’ Ikzelf wacht het gewoon af en hoop dat het kleine meisje vanzelf beslist als ze er klaar voor is 👶🏽❤️🧡💜
3 jaar geleden
Reactie op RMangel
Vind de reden van inleiden nog al raar.. maar als ze mij willen inleiden la ...
Haha, zo herkenbaar. Voelde gewoon een sprankje hoop bij het lezen 😅. Al wil ik eigenlijk ook gewoon afwachten.
3 jaar geleden
Er zijn verschillende risico's wanneer je wat ouder bent maar alsnog zijn de kansen op complicaties bij een normale zwangerschap erg klein. Bij ons werd het ook aangeboden maar wij hebben er voor bedankt.
3 jaar geleden
Heb het vandaag nagevraagd, het wel of niet inleiden verschilt per regio. Bij mij in de regio doen ze dat niet. De theorie erachter zou zijn dat de placenta van "oudere" moeders er meer moeite mee zou kunnen hebben en minder goed zou kunnen werken aan het einde van de zwangerschap. Maar zolang je het kindje goed voelt, zien ze hier geen aanleiding om je in te leiden vanwege de leeftijd.
3 jaar geleden
Bedankt voor het navragen. Heb vandaag ook met de vk over gesproken. 1-2 weken langer laten blijven lijkt mij echt niet verkeerd, maar als alles goed gaat. De vk zegt dat ze zijn verplicht van de nieuwe protocol om door te geven 🤷♀️.
Zoals ik zei ik voel mij goed, wel veel maagzuur, maar dat is oke in mijn ogen 😁
Succes dames 🍀🤗
3 jaar geleden
Nog nooit van gehoord. Zou het ook zeker niet doen. Inleiden geeft veel meer kans op medisch ingrijpen dan gewoon afwachten tot je kindje er klaar voor is. Tenzij er natuurlijk echt noodzaak voor is.