18 Reacties

3 jaar geleden

Ik smeer elke dag, zodra we naar buiten gaan. Uvstralen gaan door stof heen. Dus onder een parasol of in de wagen, alsnog insmeren. Tenminste, dat is wat wij doen😁 ik schrok laatst ook van het bruine koppie haha

3 jaar geleden

Ik smeer ook. Vergeet het bij mijzelf wel, maar de kleine niet

3 jaar geleden

Ik hou mijn baby volledig uit de zon. En mijn peuter smeer ik in en speelt in de schaduw. Ik heb zelf zonneallergie omdat ik als kind teveel onbeschermd in de zon ben geweest. Ik kan alleen naar buiten met volledige uv kleding aan in deze maanden. Daar wil ik mijn kleintjes voor behoeden. Eventueel kun je een uv parasol aanschaffen of een cloby doek voor over de wagen/campingbed buiten etc

3 jaar geleden

Ja zeker! Smeren moet elke dag, ook in de winter en helemaal met dit soort dagen, ook in de schaduw. Factor 50 voor baby's :)

3 jaar geleden

Wij smeren nu met factor 50 ook al zitten we in de schaduw

3 jaar geleden

Ik dacht dat je tot 6 maanden niet mag smeren.. staat hier ook overal op de zonnebrand crèmes (ik woon in Canada)..

3 jaar geleden

Super veel hormoonverstorende stoffen in zonnebrand… ik zou echt niet je baby insmeren met spf. Gewoon in de schaduw houden en soms lekker in de zon. ❤️👍

3 jaar geleden

Reactie op Sorbygirl87

Ik hou mijn baby volledig uit de zon. En mijn peuter smeer ik in en speelt ...
Wat vervelend! Mijn ouders waren niet zo nauw met zonnebrandcrème, maar ik zelf wel (echt al vanaf 8 jaar ofzo). Ik smeerde ook altijd mijn zusje in, die een super witte huid heeft. Vond het namelijk zo zielig als ze weer eens knalrood was en niet kon slapen. Wist je trouwens dat er meer oorzaken kunnen bijdragen aan een zonne allergie? Ik las dat ook stress, tekort aan mineralen en onvoldoende flavonoïden een rol spelen? Die laatste vind je in producten met een sterke kleur, zoals groene thee, rode bieten, worteltjes en rode wijn. Ik smeer zelf de baby niet in overigens, ik hou hem volledig uit de zon en het hele gezin blijft uit de zon tussen 12 en 15u. Ook op vakantie (juist op vakantie). G En gewoono daglicht lijkt me verder nuiet schadelijk voor een mens en zelfs essentieel om vitamine D aan te kunnen maken.

3 jaar geleden

Reactie op Larissa1989

Ik dacht dat je tot 6 maanden niet mag smeren.. staat hier ook overal op de ...
Echt? Nooit geweten. Lastig want zelfs in de schaduw zouden ze kunnen verbanden..

3 jaar geleden

Weet inderdaad, dat in o.a. Amerika het smeren van zonnebrand bij jonge baby's wordt afgeraden. Toch is in Nederland het advies om wel te smeren én ze het eerste jaar uit de volle zon te houden, immers kan je ook in de schaduw verbranden. Ik smeer nu iedere keer de onbedekte lichaamsdelen en voeten (sokjes gaan vaak toch nog uit) in, als we naar buiten gaan met factor 50.

3 jaar geleden

Reactie op 228-Elise

Echt? Nooit geweten. Lastig want zelfs in de schaduw zouden ze kunnen verb ...
Ja, verschilt dus echt per land.. want als ik op Nederlandse websites kijk staat er dat smeren wel oké is en hier is het een no go.. ook op de speciale crèmes voor babies staat vanaf 6 maanden..

3 jaar geleden

Wat vervelend! Mijn ouders waren niet zo nauw met zonnebrandcrème, maar ik ...
Ja het komt ook van binnenuit de eczeem dat klopt! En is t niet van de zon dan weer van andere dingen lol. Open schoenen dragen kan ik ook niet want dan krijg ik uitslag op mijn voeten. Maar zonbescherming is gewoon mega belangrijk, voor nu en voor later! Mijn meisje heeft vandaag heerlijk in de spettertuin gespeeld met uv zwemshirt en uv zonnehoedje 😊 Op de foto had ze mijn hoedje gejat hihi

3 jaar geleden

Ik smeer mijn baby (10 weken) niet in. Alleen in de schaduw met een hoedje en uv pak. Oudste wel regelmatig met factor 30 en uv kleding. Het viel me vandaag in het zwembad op dat ik de enige was die zn kind zo ingepakt had 😂🙈 maar liever dat dan verbrand denk ik dan.

3 jaar geleden

Smeer hem elke ochtend in op zijn wangen neus voorhoofd en oortjes. Armen benen en voeten als ze vloot zijn die dag ook! En zoveel mogelijk uit de zon, soms ontkom je er niet aan en is die wel beschermt.. liever hormoonverstorende stoffen wat tegenwoordig ineens wordt beweerd dan huidkanker als die oud is haha.. 😁😁😁

3 jaar geleden

Ik smeer mijn kleine ook in met factor 50. Kreeg laatst een goede tip van een vriendin om een make-up kwast te gebruiken om alles in te smeren. Zo voorkom je dat alles onder zit. Ze gaat helemaal lachen als ik haar nu insmeer ☺️

3 jaar geleden

Reactie op Motherofboys

Ik smeer mijn baby (10 weken) niet in. Alleen in de schaduw met een hoedje ...
Ja mijn zoontje ligt de hele dag in zn luier met een nat doekje op zijn hoofd. Wel onder een overkapping, maar toch twijfelde ik. Wij zijn dus ook gaan smeren.

3 jaar geleden

Ik heb het net bij het CB nagevraagd en het advies is wel insmeren. Liever met een tube/crème want in de sprayfles zit alcohol. Mochten ze uitslag krijgen dan zonnebrand voor de gevoelige huid proberen.

3 jaar geleden

Ik blijf zoveel mogelijk binnen met mijn zoontje . Iniedergeval tussen 11:00 en 15:00. Maar als we buiten zijn ( altijd in de schaduw ) smeer ik hem in met factor 50 van naïf