10 Reacties
3 jaar geleden
Wij zijn toen met onze 1.5 en 3 jarige naar curaçao geweest.
Wij hadden een dagvlucht.
Eerst een middagdutje laten doen in de Nederlandse tijd. Dat ging bij beide goed. (Had slaapzak, knuffel, speen etc bij me)
Toen geprobeert ze in de lokale tijd weer een dutje te laten doen. Dat lukte alleen bij de jongste.
Daarna wakker gehouden tot na het (vroege) avondeten lokaal.
Dat ging best goed.
Ze waren vroeg wakker en gingen vroeg naar bed, maar dat deden we daar zelf ook redelijk.
Terug een nachtvlucht. Voorste rij stoelen geboekt en ze op de grond laten slapen.
De oudste hebben we wakker gemaakt met landen. Zelf wel geen oog dicht gedaan.
3 jaar geleden
Ik vlieg aankomende zondag met mijn zoontje van 3.5 maand van Canada naar Nederland. Ze zeggen dat je het beste een nachtvluchten kunt boeken en als je in het land van bestemming bent die tijden aan moet houden en je kind meteen daaraan moet proberen te laten aanpassen.. Met baby’s is dat wat makkelijker dan met oudere kinderen. Niet te lang dutjes laten doen omdat anders Savonds slapen niet lukt.. Maar ik ben ook benieuwd!
3 jaar geleden
Reactie op Mamasarah
Succes, wij hebben alleen op de terugweg een nachtvlucht. Ik ben benieuwd h ...
Ik vind het allemaal maar spannend de vlucht met m’n kleintje… en ook het pakken was een heel gedoe 😅 maar ik denk dat wij er klaar voor zijn !
2 jaar geleden
Hoe is het gegaan? Wij zijn zondag terug gekomen in Canada van een maand Nederland. Naar Nederland vliegen en wennen aan het tijdverschil was geen probleem! Maar terug naar Canada en wennen aan het tijdsverschil….. pffffff … al twee nachten wordt hij om 1.30 wakker en wil niet verder slapen…. Ik ben helemaal kapot! Hopelijk is hij snel weer terug in z’n ritme … 😭
2 jaar geleden
Hi, wij zijn begin vorige maand geëmigreerd met onze dochter (toen 3 maanden). Eerste 4/5 nachten was even pittig, ze werd op een bepaald punt om het uur wakker. Wij hebben zoveel mogelijk het ritme (07:00 opstaan, eerste voeding) door proberen te zetten ook al was dat soms echt zwaar. Door toch het ritme aan te houden begon ze daar weer aan te wennen.
Ook de middagslaapjes niet eindeloos laten duren want dan is het ‘s avonds of ‘s nachts gelijk weer feest. In het vliegtuig hebben we ook het ritme aangehouden.
2 jaar geleden
Reactie op Juul.
Naar Azië* vergeten erbij te vermelden. Dus tijdsverschil van +6 uur
Dankje! Ik probeer ook ons ritme aan te houden inderdaad. Dag 7 uur beginnen en dan eerste dutje om 9. Maar hij is zo moe en zo niet te genieten deze dagen haha. Dit is nacht 3 en hij heeft bij mij in bed geslapen zodat ik niet de hele tijd naar z’n kamer hoef te lopen haha😅 Hopelijk einde van de week weer terug in z’n ritme!
Tof hoor Azië:) ik woon nu sinds 2 jaar in Canada
2 jaar geleden
Wij zijn nu nog in amerika. Maandag komen we terug. De jetlag vanuit nl naar Amerika heeft 4 dagen geduurd. Het leek of hij elke dag 2 uur tijdsverschil heeft verwerkt. We werden de eerste nacht om 2 uur wakker, de volgende nacht 4 uur, daarna 6 uur. Hebben ons er maar aan over gegeven en gevoed op verzoek. Ik hoop dat het volgende week weer zo gaat.
2 jaar geleden
Reactie op Mamasarah
Wij zijn nu nog in amerika. Maandag komen we terug. De jetlag vanuit nl naa ...
Dan hoop ik dat dit bij ons ook zo is haha, hij heeft vannacht iets langer geslapen;) Toen wij naar Nederland vlogen heeft hij helemaal geen last gehad en heeft hij ook wat beter geslapen:) Hoop dat dat bij jullie ook zo is!