10 Reacties
3 jaar geleden
Wat doet de kat als je niet ingrijpt? Wil die gaan slaan of wil die alleen maar kijken en snuffelen? Hoe reageer de kat als de kleine op de bank ligt maar niet huilt?
Wij hebben een hoogbejaarde kat en die die reageert ook op het huilen van de kleine sinds een paar weekjes. Was eerst afstandelijk en wilde niks van de kleine man weten. Nu reageert die ook als de kleine huilt, maar zal niet gaan slaan of iets dergelijks.
3 jaar geleden
Reactie op Miekwie
Wat doet de kat als je niet ingrijpt? Wil die gaan slaan of wil die alleen ...
ik weet niet wat de kat doet als ik niet ingrijp ik heb haar elke keer opzij geduwd en mijn partner probeerde haar dan wat aandacht te geven , ik vond het zo raar dat ze echt een sprint nam en een ontzettend dikke staart had.
normaal als mijn zoontje op de bank lag keek ze wel een keer maar ging eigenlijk verder waarmee ze bezig was. of zat gewoon rustig te kijken wat ik aan het doen was
3 jaar geleden
Reactie op jaim97
ik weet niet wat de kat doet als ik niet ingrijp ik heb haar elke keer opzi ...
Het is natuurlijk nog een vrij jonge kat. Wellicht ziet die de kleine nu als speelgoed. Ik zou het zeker even in de gaten houden. Kijk wat de kat doet met jullie zoon, corrigeer hem alleen als hij echt iets verkeerds doet.
En houd de handjes van jullie zoon in de gaten, want misschien denkt jullie kat wel hé dat is leuk speelgoed.
3 jaar geleden
Hebben wij ook met 1 van onze 3 katten pas na een maand. Wel echt alleen met huilen, op andere momenten is er niets aan de hand. Ik heb het tot nu toe ook niet zo ver laten komen om te zien wat er gebeurd als ik niet ingrijp, maar aan de houding en beweging te zien denk ik dat ze wil bijten.
Ik heb haar nu een aantal keer weggeduwd en gecorrigeerd en merk nu dat ze het niet meer probeert als ik er bij ben en dat ze dan wegloopt. Wel ben ik nu te bang om haar kort op een plek te leggen waar de kat bij kan als ze huilt. Het blijven dieren dus wij moeten alert blijven.
3 jaar geleden
Bij afwijkend gedrag van een kat, wat dit is aangezien ze dit niet eerder heeft gedaan, is het eigenlijk verstandig om even een medische check te laten doen. Vaak heeft een dergelijke verandering een medische oorzaak en heeft de kat ergens pijn.
Dingen als feliway enzo is niet goed voor katten dus dat zou ik niet doen. Even de dierenarts bellen en een afspraak maken van de week.
(check de Facebook pagina van het KGA: katten gedrag en welzijn)
3 jaar geleden
Reactie op 228-Elise
Waarom is feliway niet goed? Hier helpt het goed, en stress heeft hij heel ...
Katten hebben een sterk reukvermogen en dergelijke luchtjes irriteren hen alleen maar. Het lijkt te werken misschien, maar het haalt de onderliggende oorzaak niet weg. Dus als je kat stress ervaart, moet je erachter komen waar die stress vandaan komt (bijvoorbeeld als de kat niet vrijuit naar buiten kan, kan dat voor veel katten voor stress zorgen) en die stress weghalen.
In veel gevallen is de oorzaak dus medisch, pas als dat is uitgesloten, kan er verkeer gekeken worden naar de oorzaak.