50 Reacties

2 jaar geleden

Hoihoi! Bij ons precies hetzelfde, dus helaas denk ik dat het klopt😟

2 jaar geleden

Ons zoontje gaat 2 dagen per week maar de gastouder. Gemiddeld zijn we rond de 450/500eu per maand kwijt

2 jaar geleden

Wow wat veel toeslag 🙈 Wij krijgen straks geloof ik €1200,- kinderopvangtoeslag per jaar. Scheelt nogal met jouw bedrag! Onze dochter gaat in september pas naar de opvang maar ik geloof dat dat €400,- per maand kost voor gemiddeld 8 uren per week.. dus zijn totaal duurder uit dan jou + ik denk minder opvang omdat jouw kindje 2 dagen gaat (dus meer dan 8 uren neem ik aan 😉)

2 jaar geleden

Ons zoontje gaat wel enkel van 09:00-17:00u. Dus niet vanaf 06/07u-18u ofzo

2 jaar geleden

Helaas is het gewoon duur.. hier ook gemiddelde inkomens en voor 2 kindjes beide 1 dag wordt 9 47 per uur berekend en je krijg iets van 8 zoveel van de belastingdienst geloof ik.. wij betalen per maand ook bijna 200 euro nu.

2 jaar geleden

Denk dat het wel klopt, bij ons kost het €10,20 per uur maar je neemt per dag af ongeacht of je een hele of halve dag brengt, dus 40,5 contracturen p/m. En toeslag idd afhankelijk van je inkomen. https://www.oudersvannu.nl/baby/veiligheid/wat-kost-kinderopvang/

2 jaar geleden

Helaas is het echt zo duur. Wij moeten voor 1 dag 450 betalen en krijgen 300 terug ongeveer geloof ik. We moeten tzt zien hoeveel het echt zal zijn. Dus betalen we ook 150 euro voor 1 dag in de week. Het is helaas niet anders. Gelukkig wordt de kinderopvang vrijwel gratis als onze kindjes naar school gaan... Het is toch om te huilen.

2 jaar geleden

Wij betalen onderaan de streep ook ruim 200 euro voor 2 dagen 🤪

2 jaar geleden

Wij betalen meer per maand voor maar 1 dag in de week 🙈! Ik vind het nog een schappelijk bedrag dat je moet betalen. Je betaald nog geen 25 euro per dag.

2 jaar geleden

Wij gaan helaas voor 2 dagen per week ruim 600€ per maand netto betalen. We verdienen ook wel bovengemiddeld, maar krijgen dus maar €300 terug ofzo :(

2 jaar geleden

Voor twee dagen moeten wij uit eigen zak nog steeds €600 betalen. Wij krijgen €300 vergoed van €900…..

2 jaar geleden

Wij moeten 988€ betalen per maand waarvan 380€ uit eigen zak. De rest is opvangtoeslag

2 jaar geleden

Ik denk dat de getallen wel kloppen. Maar jullie krijgen vanaf nu ook ruim 2000 euro IACK terug per jaar. Dat wordt bij de belastingaangifte verrekend. Die korting krijg je omdat je (minimaal) een kind hebt dat jonger is dan 12 jaar, en omdat je beiden werkt. Als je dat bedrag erbij rekent, betaal je bijna niets aan de opvang😊 je krijgt het wel pas rond juni volgend jaar... Maar, dat bedrag krijg je maar een keer per jaar, ongeacht hoeveel kinderen je hebt, en hoeveel opvang je afneemt. Wij sturen zo de tweede naar de opvang, voor 3 dagen per week beide. Ik ben heel bang wat we daaraan kwijt zijn🥲

2 jaar geleden

Wij gaan nog meer betalen voor maar 1 dag per week. Het is helaas een duur grapje... Helemaal jammer dat de gratis kinderopvang op de lange baan is geschoven.

2 jaar geleden

Oh dat valt nog mee.. wij zijn allebei zzp (met een normaal inkomen) en betalen 450 euro zelf voor 2 dagen in de week voor 1 kind. We hebben er nu 2 dus ik bereid me voor op het ergste 🥲

2 jaar geleden

Ik denk dat de getallen wel kloppen. Maar jullie krijgen vanaf nu ook ruim ...
Hier heb ik dan weer nog nooit van gehoord haha. Ik kom onderstaand tabel tegen op het internet. Telt het arbeidsinkomen voor een van de twee partners of moet je beide inkomens rekenen?

2 jaar geleden

Ik denk dat de getallen wel kloppen. Maar jullie krijgen vanaf nu ook ruim ...
Het tabel haha

2 jaar geleden

Hier gaan we €187 betalen... dan is de toeslag er af gehaald...

2 jaar geleden

Onze kleine meid gaat 4 dagen naar de opvang. €1700 per maand. Krijgen we €1200 van terug.

2 jaar geleden

Wij betalen tussen de 500 en 600 euro voor 2 dagen per week bij de opvang. Geen idee nog wat de toeslag gaat worden, dat moet ik nog regelen.