445 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op APL92

Deze zonet genomen, maar de fut is er niet want ik had een hardloopwedstrij ...
Toch maar gedaan🫣😊😉

4 maanden geleden

Reactie op Monastar

Wat een lieve woorden ❤️ ❤️ Ik durf dit keer helaas niks te kopen. Ik wach ...
Je verdient het en ik gun je snel een positieve nipt zonder nevenbevingen, dat alles ok is dus. Naar is dat he hoe die symptomen van zwangerschap van vrouw tot vrouw verschillen. Ik had er ook vreselijk last van maar er zijn vrouwen die er ogenschijnlijk fluitend doorheen gaan. Ik duim voor jou meid in deze spannende tijd!❤️

4 maanden geleden

Weet iemand van jullie trouwens of je op een Lh test altijd 2 streepjes ziet in tegenstelling tot de zw schaps test. Want het Lh hormoon zit toch niet aldoor in je urine? En ik heb ze tot nu toe alleen maar met 2 streepjes, al zijn ze vaag

4 maanden geleden

Reactie op APL92

Weet iemand van jullie trouwens of je op een Lh test altijd 2 streepjes zie ...
Bedoel je het controle-streepje? Die is er om te checken of de test het doet.. en dat andere streepje wat je wil meten (zwanger of vruchtbaarheid) Fijn dat je zo positief bent ingesteld en om de dag is juist slim ivm het zaad van de man. Hoe dat ook alweer precies zat…. Zou ik op moeten zoeken. Dus alleen maar positief. Na de positieve lh-test duurt het vaak nog 24-36 uur eer het eitje springt. En na je eisprong ben je nog 24 uur vruchtbaar dacht ik. En het zaad van de man blijft 48 uur tot 4 dagen overleven in jou. Dus als je hebt gevreeen voor de knallende ovulatietest kan het daarmee ook nog raak zijn. Dit vond ik altijd een fijn weetje! We gaan weer voor je duimen en hopen hè!!

4 maanden geleden

Reactie op Monastar

Wat een lieve woorden ❤️ ❤️ Ik durf dit keer helaas niks te kopen. Ik wach ...
Hee! Ohh dat is begrijpelijk, dan maar EXTRA losgaan om het mooie nieuws te gaan vieren. Wanneer is de 13-weken echo? En wanneer ga je de nipt doen? Die is nu gratis toch? 😊 Balen van je allergieën zeg!! Hopelijk trekken deze symptomen allemaal weg binnenkort en kun je meer genieten, in meerdere opzichten!

4 maanden geleden

Reactie op Monastar

Oh ik ken dat en dan ben je de helft van je verhaal kwijt 😂🙈 Ja ben heel ...
Oh ha-ha verder lezen is een kunst. Ik zie dat je vrijdag geprikt bent. Grote kans dat je veel eerder de uitslag krijgt dan 10 werkdagen (ofzoiets was het? Stom dat je die dingen vergeten terwijl het het enige is waar je aan denkt als je in de situatie zit) Hopelijk krijg je hem snel!! We hopen hard voor je mee dat je hem snel en positief lekker in de pocket hebt!

4 maanden geleden

Reactie op moonlight87

Bedoel je het controle-streepje? Die is er om te checken of de test het doe ...
Ik begin er nu een beetje een studie van te maken… als ik het begrijp: je bent vruchtbaar als je 2 streepjes ziet omdat er dan genoeg LH in je urine zit. Op de dag/dagen van een knaltest dan heb je een LH piek en gaat na 24-48 uur je ovulatie plaatsvinden. Zojuist weer getest, weer een knaltest. Buikpijn ook enigzins. Dus we gaan er wat mij betreft vanavond nogmaals voor👍 Lleen ik wil weten wanneer ik zo “onvruchtbaar” wordt dat dat tweede (vage) streepje verdwijnt dus ik blijf doortesten. Ook uit pure interesse.

4 maanden geleden

Reactie op APL92

Ik begin er nu een beetje een studie van te maken… als ik het begrijp: je b ...
Je heeft altijd wel LH hormoon in het lichaam. Vandaar dat je altijd 2 streepjes ziet. Dus vandaar dat ik zei dat de eerste niet positief was en de 2e wel. De streep moet net zo donker of donkerder zijn dan de controlestreep. Zodra dat zo is heb je je LH piek gevonden. Dan vind de eisprong 24-48 daarna plaats. De buikpijn is wel een goed teken 😉😉 gewoon weer lekker gezellig maken vanavond 🤭

4 maanden geleden

Even een algemeen berichtje; Toevallig ben ik vanmiddag gebeld en de NIPT + nevenbevindingen hebben ze niks op gevonden. Last van mn schouders weer 🥳 werd al zenuwachtig van het wachten. Nu met smart uitkijken naar de 13 weken echo ❤️

4 maanden geleden

Reactie op Monastar

Je heeft altijd wel LH hormoon in het lichaam. Vandaar dat je altijd 2 stre ...
Oke super ik snap ‘m! Dankje!

4 maanden geleden

Reactie op Monastar

Even een algemeen berichtje; Toevallig ben ik vanmiddag gebeld en de NIPT ...
Oooh monastarrr gefeliciteeeeerd! Ik ben zo blij voor je!❤️

4 maanden geleden

Reactie op Monastar

Hi Monastar, Wat een geweldig nieuws!!💕💕 gefeliciteerd!!

4 maanden geleden

Reactie op APL92

Oke super ik snap ‘m! Dankje!
En ik had jouw vraag verkeerd geïnterpreteerd hahahaha

4 maanden geleden

Reactie op Monastar

Jaaaaaa🤩🤩🤩🤩🤩 fantastisch!!!! Geniet van de mooie uitslag!!😘

4 maanden geleden

Ik schrijf even van me af hier, ik merk dat ik me door de hormoonwisseling klote voel (eisprong) en we proberen nu dus voor een tweede. Echter, we gaan net over 2 weken ook op vakantie waar ik dan eindelijk weer “los” kon gaan (cocktails, yeah). Nu voelt het dus alsof ik het deels alles aan doe om het te laten slagen en deels moedwillig ga vergallen door “te leven”. Het was de bedoeling dat ik dan ook eindelijk weer eens kon genieten. Ik zei als ik toch ga drinken daar blijf ik nu ook naast mijn vitamines af en toe een wijntje nemen. Wie weet daarna weer anderhalf jaar niet. En mijn vriend zegt moet jij weten maar ik voel gewoon zijn veroordeling. En de mannen lekker doordrinken, want zij hebben dit dilemma niet. En hetzelfde geldt voor energydrank (wel zero sugar / zero cafeine van monster). Kan ook niet meer. En ik ben al zo hormonaal en nu heb ik echt het gevoel dat een beetje bourgondisch genieten mij niet gegeven is als we een gezin willen. Ik weet niet of jullie mijn frustratie begrijpen maar ik vind het soms niet eerlijk en de reactie van mijn man klonk afkeurend, ondertussen weet ik dat het mijn lijf is maar ik zou graag willen dat we op 1 lijn zitten. Na die vakantie, prima, neem ik die zooi niet meer. Maar nu komt het net ongelukkig uit en doen we de moeite straks wetende dat we toch met lege handen staan. Lang gefrustreerd verhaal, sorry daarvoor. Ik hoop dat ik niet de enige ben met deze struggles anders moet ik me wellicht laten nakijken, maar ik vind de wereld m/v gewoon niet eerlijk😢😅

4 maanden geleden

Reactie op APL92

Ik schrijf even van me af hier, ik merk dat ik me door de hormoonwisseling ...
Ik snap je frustratie en gevoel hartstikke goed hoor. Bij mij was mijn man altijd ondersteunend en voelde ik idd nergens een veroordeling. Als ik dat gevoel wel had gehad zou ik me echt eenzaam hebben gevoeld. Je moet het ‘gemis’ van dat soort dingen gewoon kunnen delen samen. En hij zou niet hoeven te stoppen met drinken maar als hij het voorstel zou neerleggen dan zou je je al meer gezien en begrepen voelen. Dat had ik heel erg nl. Zou het geen idee zijn om deze maand alsnog te kiezen voor een ‘pauze-tje’ en dat je het ziet als een nieuw begin, nieuwe frisse start en nog 1 x lekker los gaan!?

4 maanden geleden

Reactie op moonlight87

Ik snap je frustratie en gevoel hartstikke goed hoor. Bij mij was mijn man ...
Bedankt hiervoor moonlight… Ik dacht ook na over een pauze, gezien ik zo’n bourgondieër ben. En hij zit vooral te gamen en ik doe het leeuwendeel van het huishouden en ook Lex. En ik voel me dan weggezet als crimineel. Ik appte mn moeder of zij stopte toen ze ervoor gingen en ze zei nee hoor en ik heb 3 perfect gelukte kinderen. Pas als je een positieve test in handen hebt is stoppen geboden. Maar soms word ik gestoord van de moedermaffia, ik neem al braaf mijn vit. D en foliumzuur. Het meest klote vind ik denk ik dat hij zo afkeurend is en ik te hormonaal om er constructief over te praten… Ik weet het, dat moet wel gebeuren. Ik wil trouwens niemand hiermee kwetsen want een kindje mogen krijgen is een gift. Maar djeez… Een beetje meer verdraagzaamheid en een beetje minder judgement🥺

4 maanden geleden

Reactie op APL92

Ik schrijf even van me af hier, ik merk dat ik me door de hormoonwisseling ...
Mag ik je een tip geven meis? Geniet gewoon even lekker van die vakantie en nemen even rust. Daarnaast, een drankje hier en daar af en toe kan echt geen kwaad. Die moeder maffia 🥲 die zouden eens opgesloten moeten worden. Bemoeien met andermans leven. Laat je niet gek maken door andere. En kijk maar naar je mams, 3 gezonde kinderen gekregen. Juist als je je daarmee bezig gaat houden, gaat het juist niet lukken. Het zijn die kleine dingen die je stress geeft. Daarnaast zou je man eens achter je moeten staan en steunen in de keuzes die je af en toe maakt. Maakt het voor jullie beiden even wat makkelijker ❤️

4 maanden geleden

Reactie op Monastar

Mag ik je een tip geven meis? Geniet gewoon even lekker van die vakantie en ...
Deze vind ik ook echt superlief, een heel welkome tip. Dankjewel. Soms ben ik nog steeds te “pleasend”… die moedermaffia idd, opsluiten. Ik kijk nu een programma die ze belachelijk maakt op videoland, best een aanrader… heet moedermaffia. Waar je je kind nooit nee mag verkopen😉

4 maanden geleden

Reactie op APL92

Deze vind ik ook echt superlief, een heel welkome tip. Dankjewel. Soms ben ...
Uit boosheid om een passief agressief statement te maken neem ik nog een extra alcoholische consumptie. Zo van je waagt het niet om me weg te zetten als alcoholist. Het was een trigger denk ik want mijn opa van vaders kant was echt alcoholist. Maar met Lex heb ik bewezen dat ik dat niet ben.