445 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op APL92

Bedankt hiervoor moonlight… Ik dacht ook na over een pauze, gezien ik zo’n ...
Gewoon lekker je leven leiden waar jij je prettig bij voelt 😘😘 mijn 2e zoontje is ontstaan in de avond dat ik stom dronken ben thuis gekomen van een heel gezellig avondje met mijn collega's. Heb toen ook nergens mee rekening gehouden met het eten enz pas toen ik erachter kwam dat ik zwanger was van hem.

4 maanden geleden

Reactie op APL92

Bedankt hiervoor moonlight… Ik dacht ook na over een pauze, gezien ik zo’n ...
Nou idd daar zijn veel verschillende meningen over! Maar het belangrijkste is dat je doet wat goed voelt. Vorige generatie dronk zelfs nog half glaasje rood tijdens de zwangerschap, want dat zou gezond zijn/mogen. Ik ben ook gestopt zodra ik op 8dpo positief testte. Je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt. 🫶 ♥️

4 maanden geleden

Ik sluit me overigens 100% bij Monastar aan!

4 maanden geleden

Reactie op APL92

Deze vind ik ook echt superlief, een heel welkome tip. Dankjewel. Soms ben ...
Ja soms is dat pleasend gewoon even teveel en dan moet je gewoon even een stapje terug doen ❤️ ja ik heb dat programma inderdaad gezien 😂 ga dr wel altijd helemaal stuk om, maar mensen worden teveel geleid door dit soort dingen 🙈

4 maanden geleden

Bedankt voor al jullie verhalen en steun. Ik ben nog net niet boos met een vuist op tafel gaan slaan tijdens het eten maar het scheelde niet veel. Ik ben maar weer de grootste geweest en heb het euvel aangekaart en verteld hoe hij me door zijn gedrag liet voelen. Uiteraard geldt er vanavond wel pikstraf ook al zit ik op mijn piek want ik weiger mijn leven en mijn gevoelens te laten bepalen door een ander die mij schuldig probeert te maken. Dat heb ik te lang gedaan en verwerp ik pertinent. Al kost dat ons een “kans”. Hij moet zelf ook maar weten dat hij ook verantwoordelijkheden heeft en ik een mens ben en geen broedkip, en als je me kwetst kun je je gewensten 2de kindje ook op het spel zetten daarmee. Als hij niet achter me staat zoals jullie terecht zeggen, is het voor mij alleen maar verleidelijker te laten zien dat ik zelf wel bepaal wat ik doe en laat met mijn lijf. Het statement was pas af na een derde vrij sterk speciaalbierje maar de boodschap is over en ik tref maatregelen dat ik morgen niet met een houten hoofd ontwaak. Hij ontkende trouwens dat hij me veroordeelde dus ik nam de proef op de som door dat derde drankje te nemen. Toen kwam er een zwakke “ik wil niet dat je last krijgt” en toen zei ik dat ik prima in staat ben voor mezelf te zorgen daarin en toen was hij uit zijn argumenten anders dan “jij zuipschuit”. Dus vanuit mij komt oud zeer (opa was alcoholist en ik voel me daarmee vergeleken) en hij moest echt een stap bijzetten om me te steunen. Ik hoop dat deze uitspatting ook een les was want ik ben niet van plan hier een gewoonte van te maken. Hij draaide heel erg bij. Het wordt ons tweede kindje dus hij moet me echt niet gaan veroordelen en van die vakantie ga ik het er echt van nemen. Pas als ik een positieve test in handen zou mogen krijgen dan stop ik. Eerder niet, dan is het wat monastar zegt volgende ronde… Zo dat ben ik even kwijt…. Soms snappen mannen het gewoon niet en de moedermaffia ook niet idd. Mijn oma rookte volgens mij allezes haar zwangerschappen gewoon door trouwens. Gezonde kids en zij is 90 geworden🤨🫠

4 maanden geleden

Ik zit nu lekker op een terrasje (kan hier) met een sex on the beach een beetje schijt te hebben aan heel de wereld. Mijn man had ook al commentaar op dat mijn ouders hun kleinkind te weinig zagen terwijl ze dichtbij wonen. Zijn ouders zijn kleinkinderen fanaat en komen veel vaker van veel verder. Mijn ouders hebben andere hobby’s. Wij kozen voor een kind, zij niet voor een kleinkind. Dus dat stoort me ook dat hij zich daar tegenaan bemoeit. Dan zegt hij het maar lekker zelf tegen ze. Ik vind het goed zoals het nu gaat. Maar dat vraagt hij ook niet. Sorry dames, ik zit even niet zo lekker in mijn vel door een opeenstapeling van toestanden o.a. met mijn man. Ik ben heel blij met jullie begrip en ben er voor jullie als dat nodig is, heel graag zelfs. Alleen die boosheid van mij, misschien zijn het hormonen nog… Maar soms voelt het of mijn hart eruit bonkt van boosheid. En hij is geen prater dus als je een gesprek wil moet je alles eruit “trekken” en heb je vaak pas de volgende dag een eerlijk antwoord🙈

4 maanden geleden

Reactie op APL92

Ik zit nu lekker op een terrasje (kan hier) met een sex on the beach een be ...
Ach meissie! Het zit je echt niet mee he 😕 ik denk dat jij even een dag volledige spanning nodig hebt, want anders ga je dit alleen maar meer opkroppen. Niet goed voor jou, Lex en je huwelijk. Hopelijk heeft dat terrasje je een beetje goed gedaan ❤️

4 maanden geleden

Reactie op Monastar

Ach meissie! Het zit je echt niet mee he 😕 ik denk dat jij even een dag vo ...
Wat lief van je Monastar💕Ja voel me een stuk beter en ook nog eens met pijn en moeite eruit gekregen wat nou precies de reden is dat mijn partner zo afgemeten reageert. Dan zegt hij “ik dacht we er serieus voor zouden gaan” en dan zeg ik “dus wat ik doe vind je niet serieus genoeg?” En dan zegt hij “jawel dat moet gewoon kunnen tot aan de positieve test toch”. Dus telkens in cirkels. Ik zei: maak je je ergens zorgen over? Dat bleek toch het ongeboren kindje te zijn als ik lang leve de lol doe en pas na een pos zw test stop. Ik zei: ik ben blij dat ik nu weet wat er in je omgaat. Ik zelf ben alleen nog niet zover, ik wil nog wel feesten. Zolang niet gekund en straks kan het weer zo lang niet. Dus wellicht de volgende of die daarna stop ik al na de conceptie. Dus zo was het toch nog een beetje goed, hij moest ook begrip hebben voor de situatie van de bourgondiër die niks mag en ik mag oog hebben voor zijn mening. Dus voor nu als het positief is mooi, maar ik ga feesten. En daarna zien we verder. Vandaag nam ik weer een test en die zag er zo uit Ben ik dan nog vruchtbaar?

4 maanden geleden

Reactie op APL92

Wat lief van je Monastar💕Ja voel me een stuk beter en ook nog eens met pij ...
Mooi om te horen! Ik merk inderdaad dat hij een opkropper is. En de pijn die hij voelt mag er absoluut zijn! Maar het is dan wel fijn als hij dat met jou deelt, zodat jullie dat leed samen kunnen delen en erover kunnen praten. Je bent je LH piek nu voorbij. Als je buikpijn ook niet meer aanwezig is dan is je ei waarschijnlijk gesprongen ☺️

4 maanden geleden

Reactie op Monastar

Mooi om te horen! Ik merk inderdaad dat hij een opkropper is. En de pijn d ...
Bedankt monastar, de buikpijn is inderdaad weg!👍 en zo is het, ik zei ook dat ik hem het waard vind om gehoord te worden maar dat hij me dan wel moet toelaten. Ik voelde me een soort therapeut

4 maanden geleden

Reactie op APL92

Bedankt monastar, de buikpijn is inderdaad weg!👍 en zo is het, ik zei ook ...
Oeh spannend! Misschien dat het toch nog iets heeft gedaan 😉 Ja snap ik dat je je zo voelt. Ik ben hier al 18 jaar samen en het heeft ook heeeel lang geduurd voordat hij wat opener werd. Dat is echt pas in de afgelopen jaren gebeurd. Hij heeft geen makkelijke jeugd gehad en veel liefde heeft hij niet gekregen vroeger. Dus vind dat dat soms dan moeilijk als hij dat dan wel ontvangt van mijn ouders bijv omdat hij dat niet kent. Blijven praten met elkaar is echt de key voor een goede relatie. Dus blijf dat ook samen doen ❤️

4 maanden geleden

Hi dames, helaas ongesteld geworden. Ik heb de huisarts gebeld over mijn zorgen dat er opeens geen stolsels meer in zitten. Daar hoefde ik me geen zorgen over te maken. Maar wij willen de kindjes vlak op elkaar dus een dezer maanden moet het wel raak zijn. Maar ze hoorde geen zorgelijke dingen, ze zei je zou contact kunnen opnemen met de VK voor een echo voor eventuele afwijking aan de baarmoeder. Dus voor nu sowieso de eerste drie keer nog gewoon proberen. Daar VK denk ik..

4 maanden geleden

Reactie op APL92

Hi dames, helaas ongesteld geworden. Ik heb de huisarts gebeld over mijn zo ...
Wat balen meis! Als het niet goed voelt idd de VK contacten. Mag ik je 1 ding meegeven en hopelijk voel je je daar niet gekwetst door. Het willen en krijgen van een kindje zit een groot verschil in. Ik hoop oprecht dat je snel gezegend wordt met nog een prachtig kindje, maar ik ben het bewijs dat het niet 1 2 3 kan lukken. En wij beiden zijn kerngezond en was nog niks mis met onze vruchtbaarheid. Probeer het een beetje los te laten en te leven en niet volledig bezig te zijn met het zwanger worden. Dat geeft je lichaam alleen maar stress. Wees lief voor jezelf ❤️❤️❤️

4 maanden geleden

Bedankt voor jullie interesse🤗 Ik moest bij de HA urine inleveren en blijk een blaasontsteking te hebben. Al die steken verwarde ik met bevrucht zijn😓

4 maanden geleden

Reactie op Monastar

Wat balen meis! Als het niet goed voelt idd de VK contacten. Mag ik je 1 ...
Nee hoor monastar het is ook wat de HA zei, de natuur doet wat hij wil en alles binnen 12 maanden is normaal. Verder waren er op basis van mijn verhaal ook geen zorgen omtrent vruchtbaarheid. Soms willen wij wat teveel “plannen” maar dit laat zich niet plannen🫣

4 maanden geleden

Reactie op APL92

Nee hoor monastar het is ook wat de HA zei, de natuur doet wat hij wil en a ...
Oh wat balen van de blaasontsteking. Hopelijk doet de medicatie goed zijn werk! En inderdaad, soms willen we teveel plannen, maar dit valt gewoon niet te plannen. Leuk voor de mensen die als je al naar ze kijkt zwanger zijn 😅 maar helaas werkt het niet bij iedereen zo. Probeer het een beetje los te laten (hoe moeilijk ook) en wie weet komt er heel snel een mooi kindje naar jullie toe ❤️

4 maanden geleden

Lieve dames, Ik lees met jullie mee. APL92, wat balen van de blaasontsteking! Zeker als je het verward met dat je bevrucht bent 😔 Monastar, al 14 weken in verwachting 🥰 gaan jullie een geslachtsbepalende echo doen? Of weet je het geslacht al? Hoe gaat het met de rest? Mijn lieve meisje is 2 weken geleden 1 jaar geworden 🥰

3 maanden geleden

Reactie op Leentje94

Lieve dames, Ik lees met jullie mee. APL92, wat balen van de blaasontstek ...
Ahh moppie! Alsnog van harte gefeliciteerd met de 2e verjaardag van jullie prinsesje 🥳🥳 Hopelijk heeft ze een leuke dag gehad! Moet je nagaan hoelang we elkaar al spreken 🤭🤭 Yess, aankomende vrijdag ben ik al 15 weken! Maandag hebben we de geslachtsbepaling, dus super spannend! 🤗🤗 ik heb wel een filmpje van de 13 weken echo, waar de baby met de billen naar ons toedraait en de beentjes wijd en het lijkt op een meisje, maar we gaan het zien 🤭🙈 misschien zit ik er wel helemaal naast 😂

3 maanden geleden

Ahh Leentje wat een popje is het! En 1 jaar alweer, jeetje, ja we kennen elkaar echt al lang. Gefeliciteerd nog! 🎂Monastar, wat spannend allemaal, ik ben zo benieuwd of je gelijk hebt. Ik weet nog hoe graag ik het geslacht wilde weten… Hoe staat het nu met het genieten? Ons mannetje wordt overmorgen 8 maanden en maakt flinke ontwikkelingsspurts, hij heeft vandaag voor het eerst zelfs al op zijn loopfietsje gezeten! Het is een vlot jochie zeggen ze allemaal, nou wij zijn apetrots en houden ontzettend veel van hem hoe intens veel werk het eerste jaar ook is😂❤️

3 maanden geleden

Lieve meiden, Wij krijgen een klein prinsesje 🥰🥰 nu al een kleine eigenwijs, net als haar moeder. Ik kan er steeds meer van genieten. Vooral nu ik haar weer heb kunnen zien bewegen ❤️ Zo leuk om te horen dat hij lekker vlot is met alles! En daar mag je zeker trots op zijn!