445 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Monastar
Ach jeetje, meissie toch! Ik heel jouw bericht gemist! Alsnog gecondoleerd ...
Dankjewel monastar, gelukkig even weg van alles. Ook veel positieve dingen, maar toch, het levert ook stress op, de negatieve dingen. Hoe is het met jou/jullie en hou je je nog een beetje staande?
@moonlight hoe sta jij nu in de zwangerschap; kan je niet wachten tot wilbert er is of vind je het nog wel even prima zo? Last van kwalen? Is het zwaar zo in de zomer?
Ik schiet ook op met 22 weken nu. Wat ik merk is dat ik wil dat Lex er is. Maar dan zal ik toch echt nog 18 weken geduld moeten hebben haha.
één jaar geleden
Reactie op APL92
Dankjewel monastar, gelukkig even weg van alles. Ook veel positieve dingen, ...
Snap ik wel hoor, rustig aan doen!
Heb afgelopen donderdag het laatste onderzoek (hsg) gehad en alles was goed, dus dat is positief.
Aankomende vrijdag hebben we dan eindelijk de afspraak om het behandelplan te bespreken.
één jaar geleden
Hi dames,
Hoe is het met jullie?
Een update 🙋🏽♀️
Vandaag hebben wij het gesprek gehad in het ziekenhuis en ik mag aankomende cyclus al beginnen met de 1e IUI behandeling. Mijn menstruatie begint aankomende week, dus vanaf dag 3 ga ik prikken. Ik heb de medicatie al meegekregen en krijg dinsdag prikinstructie. Vandaag was er helaas niemand beschikbaar helaas. Ik vind het zo spannend allemaal, maar moet zeggen, er is ineens een last ofzo van mijn schouders, een beetje rust van alles. Heel raar gevoel!
Ik was al een beetje aan het tellen in mijn cyclus en ik hoop zo niet dat de inseminatiedag op een zondag valt, want dan insemineren ze namelijk niet 😑 duimen jullie met me mee?
Liefs en goed weekend!
één jaar geleden
Reactie op Monastar
Hi dames,
Hoe is het met jullie?
Een update 🙋🏽♀️
Vandaag hebben wij ...
Hee lieve monastar
Wat lief en fijn dat je de moeite neemt om een update te sturen 😘
So.. wat zo’n lange tijd aanloop en doorbijten is, gaat nu ineens beginnen met actief het traject ingaan. Wat zal je een spanning voelen.
Alsof er een nieuw begin aankomt, nieuwe kansen.. maar wat zal het spannend aanvoelen….!
Lijkt me echt heftig om tussen die verschillende emoties te balanceren.
Wat als de inseminatiedag op een zondag valt? En hoe wordt die berekend?
Kun je er eigenlijk ook goed met iemand over praten in het dagelijks leven? Je partner vriendinnen collegas..
Over collega’s gesproken: werk jij gewoon door? Of wel mindering door de hele situatie waar jullie in zijn beland?
Ik ga onnnnnnngelooflijk hard duimen topvrouw! Wat klinkt er toch een hoop positivisme in je berichtje door. Je bent hartstikke sterk.
één jaar geleden
Reactie op APL92
Dankjewel monastar, gelukkig even weg van alles. Ook veel positieve dingen, ...
Hee lieve Anna Peter,
Jeetje 22 weken alweer wat gaat de tijd snel. Hoe heb jij de 20-weken echo ervaren?
Lex was toch de naam die jullie kindje echt gaaf dragen toch ? (Ik zou eventjes terug moeten lezen)
Haha 18 weken geduld hebben klinkt dan nog zo ver weg hè. Maar toch is dat voorbij voor je het weet.
Hoe vaak hebben jullie een echo/controle?
En gaan jullie voor een pretecho?
Wij hebben vorige week een 3-4d echo gehad. DIKKE aanrader zo bijzonder..! Zal zo wel een mooi kiekje delen 💙
één jaar geleden
Dit is onze Wilbert!
Hier dan even een update vanuit hier thuis 🏠
Het gaat goed met de zwangerschap en de bloeddrukmedicatie doet zijn werk zoals zou moeten.
Bij ons eerste kindje werd ik vanaf vandaag (28+4) in het ziekenhuis opgenomen ivm dreigende zwangerschapsvergoftiging
Gisteren controle gehad en daar heb ik alles bij elkaar gehuild. Puur door alle spanning waar we elke dag doorheen gaan.
Paar dagen flinke hoofdpijn ‘het zal toch niet’ oeps thuis meting toch wat hogere bloeddruk ‘oké extra meten en goed in gaten houden’ goede controles ‘heerlijk wat fijn, maar dat kan toch eigenlijk niet’ etc etc
Zo dankbaar dat Wilbert een super actief bewegend (ik denk vrolijk!) mannetje is en dat geeft geruststelling en gezelligheid maar wat een zwangerschap joh.
Ik hoef nog maar 2 weken te werken en dan met verlof omdat de zomervakantie begint.
Maandag begin ik met een zwangerschapscursus (inclusief yogamatje en bankkussentjes) iets waar ik bij de eerste niet aan toe was gekomen. (De eerste was er volgende week al op de wereld) dus wat een kicken gevoel
Vind het zo onwerkelijk dat onze Wilbert die 11 weken NICU en medium care niet zal hoeven meemaken. (Als alles zo blijft lopen)
Met 37 weken zal hij gehaald worden en we hebben de keuze.
De belangrijkste vraag: wat zou ons kindje het fijnst vinden en dat was direct keizersnede. Hier neigden we allebei ook naar. Het enige is dat hij wel een dag of 2 naar geschat extra adem ondersteuning nodig zal hebben.
Beelden van hoe ons eerste ventje echte beademing met een tjoep nodig had gehad kwamen direct naar boven maar het is echt ondersteuning in de vorm van peep. Met deze gesprekken komt het einde ineens in zicht.
Nog 8 en halve week 💙
20 juli gaan we het bevalplan doorspreken en 10 juli krijgen we een extra controle om voor ons een extra check moment te creëren. Dit ondanks alle drukte en volle agenda’s in het ziekenhuis. Hoe mooi zijn deze mensen. 💗
één jaar geleden
Hee lieve mama Leentje,
Hoe gaat het met jullie? En hoe doet Hailey het in de grote wereld?
Zijn jullie thuis?
💗
één jaar geleden
Reactie op moonlight87
Hee lieve mama Leentje,
Hoe gaat het met jullie? En hoe doet Hailey het in ...
Heey Moonlight87,
Wij zijn lekker thuis. Moesten wel een nachtje blijven omdat ze had gepoept in het vruchtwater, iets te zwaar was dus ze moesten de suiker testen, en ze kreeg de volgende dag een echo. Ze bleek een dimple te hebben (ik had er nog nooit van gehoord maar we waren ons wel rot geschrokken)
Hailey doet het super goed! 💕 Ik ben zo trots. En wat gaat het snel, nu al 9 dagen oud.
één jaar geleden
Reactie op moonlight87
Hee lieve monastar
Wat lief en fijn dat je de moeite neemt om een update te ...
Ik heb heel wat, en nog steeds, heel veel aan jullie steun gehad! Dus een kleine update plaats ik met alle liefde!
Het klinkt inderdaad een beetje als een nieuw begin. Vandaag is het precies een jaar geleden dat ik erachter kwam dat ik zwanger was. Dus supermooi en spannend om deze weg te moeten belopen.
Ik heb zelf een beetje ingelezen en als het vaker gaat voorkomen dat het op een zondag plaats zal vinden, gaan ze er denk een beetje mee spelen. Anders kom je nooit aan de beurt 😅
Er zijn niet veel mensen die weten dat we hiermee gestart zijn, maar degene die het weten kan ik goed over praten en daarnaast natuurlijk mijn partner! Hoe gesloten hij vroeger was, hoe open hij nu is en dat is zo fijn!
Ik werk gewoon door, fulltime, en de dagen dat ik naar het ziekenhuis moet werk ik dan thuis. Mn kantoordagen ruil ik dan gewoon om. Ik werk maar 2 dagen op kantoor. Mijn collega’s en vooral mn manager zijn zo enthousiast, soms nog meer dan dat ik ben. Ik krijg dan ook hun volledige medewerking en dat is alleen maar fijn!
We gaan ervoor en hopen snel op goed nieuws!
Maar laten we het eens over jouw Wilbert hebben. Wat een prachtig plaatje heb je gedeeld 😍😍
Ik snap jouw stress niveau ook wel, vooral rond deze tijd toen jullie eerste zoontje te vroeg geboren is. Ik snap dan ook echt dat alles naar boven komt. Alleen maar fijn dat ze je zo goed in de gaten houden in het ziekenhuis. En dan ook nog om te zien/horen dat Wilbert het ook heel goed doet! Voor je het weet zijn die 8,5 week ineens voorbij en hebben jullie er een bundeltje geluk bij!
❤️❤️❤️
één jaar geleden
Hi meiden,
Ik ben vandaag begonnen met het prikken. Ik heb dus niks met naalden en stond op het punt om echt te janken. Mn vriend zei maakt niet uit, doe maar rustig aan en anders beginnen we volgende maand gewoon 😅
Nou als ik al die tips van dit forum niet had, pfff. Heb het uiteindelijk verdoofd met een ijsklontje en hup erin. Heb wel de naald te snel eruit gehaald waardoor het nu een beetje pijnlijk is, maar meteen weer van geleerd. Hey, het was de eerste keer 😅😅 morgen weer een nieuwe dag!
één jaar geleden
Reactie op Monastar
Hi meiden,
Ik ben vandaag begonnen met het prikken. Ik heb dus niks met na ...
Sorry monastar!! Een late reactie van me!! Deze week was niet echt mijn week en ben gisteren helemaal gecheckt op zwangerschapsvergiftiging mas rdezr was gelukkig uitgesloten. Wel hogere bloeddruk dus medicatie weer verhoogd.. hopelijk blijft het hierbij. En gelukkig nog maar een klein weekje werken.
Ik had het al wel gelezen! En het lijkt me ook hartstikke spannend ome rmee te beginnen! Wat lief dat je zo’n steun krijgt en ruimte van je partner zeg!!!
En fijn dat je tips opdoet op dit forum!
Hoe is het na die eerste keer gegaan met prikken?
En voel je aan je hormonen dat je bent begonnen al?
Veel liefs van hier!!! 💗💗
één jaar geleden
Reactie op moonlight87
Sorry monastar!! Een late reactie van me!! Deze week was niet echt mijn wee ...
Geen probleem meis! Je energie wat je hebt moet je goed benutten!
Ohh wat een naar iets weer, maar ben blij te horen dat het is uitgesloten! En graag zo houden 🤞🏽
Wat begint de tijd te vliegen bij jou. Nog maar een weekje werken, wat is dat fijn! Lekker goed voor jezelf en de kleine zorgen ❤️ voor je het weet is de kleine man er 🥰
Die eerste keer prikken was een hel, maar ik koel nu elke dag met een zak ijsklontjes 😅 als ik het daarmee kan doorstaan vind ik het prima. Moet wel zeggen dat ik rechts meer laat heb dan links prikken, heel bizar! En jaaa, die hormonen 😂 zijn wel een dingetje 🤣 Ene dag merk ik er niks van en de andere dag kan je liever uit mn buurt blijven 🙈 merk wel dat er echt iets aan het groeien is. Ik voelde mijn eisprong natuurlijk al best veel en dit is net een tikkie meer! Dinsdag hebben we de eerste echo om daadwerkelijk te kijken of het ook echt goed gegroeid is 🤞🏽🤞🏽 als ze genoeg gegroeid zijn dan mag ik de ovitrelle prik zetten om de eisprong op te wekken. Ben erg benieuwd!
één jaar geleden
Hi meiden, weer een kleine update.
Hopelijk gaat alles goed met jullie? @Leentje, hoe gaat het met de kleine prinses?
Ik heb vandaag de eerste IUI gehad 🥹 ik mag nu pas na 16 dagen testen, op de 30e. Een jaar en een dag nadat ik mijn miskraam heb gehad. Dit omdat ik de ovulatie heb opgewekt dmv van Ovitrelle. Dat is een soort zwangerschapshormoon waardoor je nu al positief kan testen 😅 dus ik moet echt even geduld hebben 🤞🏽
Fijn weekend meiden!
één jaar geleden
Hallo allemaal, ik zal ook weer eens wat van me laten horen. Ik lees zeker nog mee trouwens hoor, maar we leven ook een beetje met de wanen van de dag. Morgen zit ik op 26 weken dus het gaat hier ook ontzettend hard. We zijn druk bezig met de babykamer en uitzet nu ik nog een beetje fatsoenlijk kan bewegen 😉
@Monastar: ik volg met belangstelling de uitkomst van jouw test. Betekent dit dat je zwanger kunt worden vanaf dan met de IUI methode? Hoe voel jij/jullie je eronder?
@moonlight: hoe gaat het met de weg naar de bevalling toe? Is alles nog op orde met jou en de baby?
@leentje: ik hoop dat jullie nog steeds zo heerlijk kunnen genieten en niet teveel zijn opgebroken door slapeloze nachten. Lijkt me best pittig!
@chrissy: ik vergeet je niet, ben benieuwd hoe het met je gaat maar ik weet ook dat je van je zult laten horen als je er behoefte aan hebt
Liefs
één jaar geleden
Reactie op APL92
Hallo allemaal, ik zal ook weer eens wat van me laten horen. Ik lees zeker ...
Hi Anna-Peter,
Jeetje, wat gaat dat snel al 26 weken. Hoe voel je je nu verder? Het komt wel dichterbij he, wanneer je met de uitzet bezig bent.
Ik vind de gebroken nachten best wel meevallen. Ik voelde me de eerste 2 weken wel erg geleefd. Nu krijgt ze rond 22.00-23.00 de laatste fles en meestal komt ze dan zo een 5 uur later voor de volgende.
@moonlight hoe gaat het nu met jou? Ook voor jou gaat het nu ineens snel!
@crissy ik hoop ook dat het goed met jou gaat!
één jaar geleden
Reactie op Leentje94
Hi Anna-Peter,
Jeetje, wat gaat dat snel al 26 weken. Hoe voel je je nu v ...
Ik ben blij jouw positieve verhaal te lezen, dat geeft mij hoop! Ons kindje is heel actief dus ik ervaar nu al verstoorde nachtrust. Ook zit ik in een groeispurt en ben ik overdags zo moe dat ik mijn ogen op den duur niet meer kan openhouden. Inmiddels dik 11 kilo zwaarder en toch eigenlijk begin ik wel af te tellen, ondanks dat ik wel wat te kampen heb met angst voor het bevallen. Ik volg momenteel een bevalcursus om deze angst om te switchen naar vertrouwen dat het me gaat lukken!
Wat een prachtige foto van jouw meisje, een maand alweer, dat gaat ook rap! Hoe leuk is het als we straks allemaal een foto van onze baby kunnen posten🥰