445 Reacties

één jaar geleden

Reactie op APL92

Ik ben blij jouw positieve verhaal te lezen, dat geeft mij hoop! Ons kindje ...
Vermoeiend is het he, zwanger zijn. Probeer te rusten wanneer het kan. Het is natuurlijk logisch dat je moe bent, je bent een heel kindje aan het maken. En de angst is ook logisch hoor! Dat had ik ook. Ik was blij dat ik uiteindelijk in het ziekenhuis ben bevallen met epiduraal, dat gaf echt veel rust. Dankjewel! En inderdaad een leuk idee om straks foto's te delen van onze kleintjes 🥰

één jaar geleden

Reactie op APL92

Ik ben blij jouw positieve verhaal te lezen, dat geeft mij hoop! Ons kindje ...
Zo kom weer even spieken en zag jouw berichtje. Vertrouw op je lichaam !! Een vrouwenlichaam is hier voor gemaakt. Ik zag mezelf niet in zo'n pufklasje en wilde naar zwangerschapsyoga. Helaas heb ik 1 proefles kunnen doen, en daarna moest ik eerst 4 dagen het ziekenhuis in omdat mijn dochter niet goed groeide. Daar bovenop 5 weken rust moeten houden en "thuis opgenomen" (alle ziekenhuis zorg thuis .... ctg, bloedruk meten en 1x pw naar ziekenhuis voor echo en doorbloeding checken). Ik heb me dus verder nul voor kunnen bereiden op de bevalling en met bijna 36 weken, zakte mijn dochter haar hartslag naar ongeveer 60 slagen pm voor ongeveer 5 minuten. Toen met spoed naar ziekenhuis en uiteindelijk nog 2 dagen blijven zitten ..... Toen het zover was dat ze mijn vliezen gingen breken en de bevalling op gang gingen brengen, ging alles vanzelf. Toen ik eindelijk toestemming kreeg voor de ruggenprik, want stel dat ik toch een spoedkeizersnede moest ...... De anesthesist laten halen en toen ze net die naald had zitten hield ik het niet meer. Dikke paniek omdat ik van hun niet mocht persen ...... bleek ik al op 10 cm te zitten en had die ruggenprik helemaal niet meer mogen hebben. Ze had hem net aan en kon meteen weer uit. En na 3 kwartier persen was ze er ..... tussendoor even moeten wachten, omdat ze zo klein was en toch wat last had. Maar dus zonder voorbereiding alles goed gekomen en ik vond het ook best spannend. Succes 😘 En gaat helemaal goed komen !!!!

één jaar geleden

Reactie op Leentje94

Hi Anna-Peter, Jeetje, wat gaat dat snel al 26 weken. Hoe voel je je nu v ...
Hoi 👋🏻 Hier alles oké, nog steeds heerlijk regelmatig ongesteld 😩 Maar goed dan is er dus nog steeds kans. Op dit moment weer aan het wachten en waar ik in eerste instantie hoopte dat het gelukt zou zijn, begin ik me nu weer zo te voelen dat ik weer ongesteld ga worden. Maar ja bij mij werkt dat dus nog. Ik had volgens mij verteld over een kennis die dacht dat ze zwanger was van de 2e, maar bleek dus op d'r 31e in de overgang en moet pillen slikken om veroudering tegen te gaan. Bij ons is er nog steeds een kans, al is die heel klein. Wel dankzij acupunctuur nu echt heel regelmatig en vind ik mijn piek nu door naar de afscheiding te kijken.. iedere keer dat ik dacht nu heb ik mijn piek en dan een CB test deed kreeg ik meteen een smiley. Dus we blijven proberen, wil het nog niet opgeven. Mijn dochtertje inmiddels al bijna aan het afscheid op het kinderdagverblijf toe. Volgende week vrijdag is ze voor het laatst en na de zomervakantie, op 28 augustus mag ze al meteen starten op school (wordt 18 september 4) Dus druk bezig met cadeautjes voor de leidsters knutselen (canvas tas waar ik een potje met bloemen op het getekend, dochter mag kleuren met achterop "bedankt dat je me hebt helpen groeien) en traktaties klaarmaken. Verder heeft ze nu al een paar dagen oorpijn en moeten we het met pijnstillers oplossen ...... alleen had se vanavond wat verhoging. Hopelijk zet het niet door en wordt het geen oorontsteking. Ze heeft nu voor de nacht diclofenac 12,5 mg best heftig voor zo'n mupke. Vannacht dan wel de laatste dus ben benieuwd wat de komende dagen gaan brengen.

één jaar geleden

Reactie op Leentje94

Hi Monastar, Wat een spannende tijd, nog even geduld.🤞 Met de kleine pri ...
Wat een prachtig meisje !!! 🥰 En het is echt zo'n cliché, maar oh zo waar ..... het gaat heel snel en voor je het weet gaat ze naar de basisschool. Zo voelt het hier iig ..... alsof ik met mijn ogen geknipperd heb en ze opeens bijna 4 is 😱

één jaar geleden

Reactie op Leentje94

Hi Monastar, Wat een spannende tijd, nog even geduld.🤞 Met de kleine pri ...
Waar blijft de tijd 🥺 alweer 1 maand oud 🥰🥰

één jaar geleden

Reactie op APL92

Hallo allemaal, ik zal ook weer eens wat van me laten horen. Ik lees zeker ...
26 weken alweer! De tijd vliegt echt voorbij. Goed om te horen dat het goed gaat. Helaas ben ik vanavond beginnen te bloeden dus de menstruatie zal morgen wel doorbreken. Helaas over 3 dagen dan weer starten met prikken. Hoe we ons eronder voelen? We hopen op een wonder, maar het doet mentaal zoveel met je. Een man zal er misschien anders instaan terwijl hij een hele grote steun is hoor, absoluut niks over te klagen. Maar ik zie & voel alles en soms is dat even teveel. Maar het komt goed, we blijven hoop houden 🤞🏽💪🏽🙏🏽

één jaar geleden

Reactie op Chrissy1809

Hoi 👋🏻 Hier alles oké, nog steeds heerlijk regelmatig ongesteld 😩 Maar ...
Ook voor jou blijf ik hopen & hoe tof en sterk dat jullie nog steeds blijven proberen 💪🏽💪🏽💪🏽💪🏽💪🏽 Wat leuk dat de “kleine” meid naar school gaat 🥺 wat vliegt de tijd! Geven ze serieus diclofenac aan een klein kind, sporen ze wel? Ik heb het ook weleens gehad, wel hogere dosis natuurlijk, maar wil het nooit meer! Ik heb een tijd terug toen mn middenrif verrekt en toen wilde ze het weer geven toen zei ik nee. En ze had niks anders voor me. Nou ik verzin zelf wel wat… als ze het niet nodig heeft, geef het haar alsjeblieft niet. Hopelijk gaat het beter met dr ❤️

één jaar geleden

Reactie op Monastar

Ook voor jou blijf ik hopen & hoe tof en sterk dat jullie nog steeds bl ...
Ach jeetje, ik zag je berichtje ..... toch weer bloeden, zo k.u.t. Wat een veerkracht ook bij jullie, dat jullie wens toch ook zo groot is dat je er zoveel voor over hebt ❤️ Zojuist een stukje op Facebook gelezen van die kennis, ze is zelfs 29 .... dacht dat mijn vriend 31 had gezegd, maakt verder ook niet uit. Zij schreef in het stukje dat ze dankbaar is dat ze mama mag zijn, maar toch verdrietig is om het kindje dat 99% zeker niet meer gaat komen. En dat er vrouwen zijn die geen mama worden, waardoor je je dan schuldig gaat voelen. Dan zie ik jouw berichtjes en gun het jou zo hard, terwijl ik aan de andere kant ook die dankbare mama ben ..... maar toch ook zo'n verdriet heb om het kindje dat er ook bij ons waarschijnlijk niet gaat komen. En dan komt dat schuldgevoel weer, van "maar ik mag mama zijn" 🙈 En zie ik jouw mooie woorden aan mij, dank je wel 🙏🏻❤️ Terwijl het voor jou ook gewoon zo frustrerend moet zijn om steeds weer opnieuw op te moeten laden. Oh man ..... pfff tijd vliegt echt, het is al echt zo'n dametje. Het is dat mijn vriend en ik hebben afgesproken geen foto's op social media te delen, zolang ze daar zelf niet bewust haar toestemming voor kan geven, anders had ik graag gespamd 🤣 En ja ze wilden eigenlijk ibuprofen drankje geven, maar dat zou tijdelijk niet leverbaar zijn. We hebben het wel gegeven in de hoop dat ze zou slapen, slaap is ook belangrijk en ze had gewoon niet geslapen die huilnacht. Nu vanavond voor het eerst sinds 3 nachten alleen op paracetamol en ga ik morgenochtend naar het inloopspreekuur. Ik haalde haar van de opvang met 37,6 en thuis wilde ze even de tablet. Normaal moeten we vragen of ze die zachter wil zetten, nu had ze het geluid bijna uit en zat ze met haar hand op d'r oor. En dus gaat het nog niet beter. Ik had haar bij het ophalen meteen even paracetamol gegeven (zat 7 uur tussen die vanochtend en die ik om 16.00 daar gaf). Ik kon echt merken wanneer die ging werken, eerst zo met tablet hangen en daarna weer praatjes en spelen. Nu hopen op een goede nacht 🤞🏻🤞🏻🤞🏻

één jaar geleden

Reactie op Chrissy1809

Ach jeetje, ik zag je berichtje ..... toch weer bloeden, zo k.u.t. Wat een ...
Het loopt allemaal anders dan ik dacht. Bloeden gestopt en nog steeds niet doorgekomen 😑 ziekenhuis gebeld en die ik moest testen, negatief natuurlijk 😅 beetje rot verloop allemaal zo, ook terwijl het vandaag 1 jaar na de miskraam is. We blijven sterk en blijven doorhopen voor dat wondertje 💪🏽💪🏽 Waarom zou je niet verdrietig mogen zijn als je al een kindje hebt, maar de wens voor een tweede zo groot is? Je bent GEZEGEND met een kindje, maar dat betekent niet dat je daarna geen wensen meer mag hebben. Hopelijk is het jullie nog steeds gegund 🫶🏽 Hahaha ik ken dat prinsessengedrag 😂 Hoe gaat het nu met je meisje?

één jaar geleden

Hee meiden ik zal alles snel mogelijk teruglezen. Ik reageer dan meteen. ❤️

één jaar geleden

Hee lieve allemaal, @anna-peter jeeetje 26 weken alweer, hoe gaat het met de inkopen en de babykamer? Waar volg je die bevalcursus en waar leggen ze de focus op? Wij krijgen een geplande sectio en ik heb wel wat angst voor de ruggenprik en het bewust aanwezig zijn tijdens de operatie maar dit is de beste en veiligste keus en ik geef er alles voor om bij onze tweede het eerste huiltje te mogen horen!🥰 @leentje wat een prachtig kindje hebben jullie! Een maandje alweer! Zo cliché maar het gaat zo snel! Ben je dingen aan het opschrijven? En hoe hebben jullie het met kraambezoek gedaan? Fijn dat je de gebroken nachten mee vindt vallen! @chrissy jeetje Meis wat een bevallingsverhaal. Heb je dit proces wel een beetje een plekje kunnen geven? Positief idd dat je menstruatie regelmatig is en super mooi dat acupunctuur zijn vruchten afwerpt. Je kent je lichaam wel echt ontzettend goed he…! Bijzonder vind ik dat! Hoe vind je het dat ze naar de basisschool gaat? Die van ons gaat in maart, echt bizar als je dan foto’s terugkijkt van de eerste momenten. Dan denk je dat het nog heel lang duurt en dan is ineens dat moment daar. Beterschap voor jullie meisje! Cherm je hart breekt toch elke x als je kindje zich zo ellendig voelt hè! Hopelijk nu beter geslapen! @monastar balen idd dat de bloeding weer is gekomen…….hoe verloopt het met het prikken zelf? En hoe leef jij met alles tegelijkertijd dat jullie traject zo gaande is? Ook qua vriendschappen en werk enzo?

één jaar geleden

Oh hij verstuurde al! Hahaha ik moest op mijn telefoontje scrollen in alle teksten 😂😂🥰🥰 vind het fijn om te horen hoe het met jullie echt gaat.. Ons verhaal. Sorry alvast als het niet chronologisch is of een beetje warrig, maar het is ook echt veel vind ik haha Hier begint het ietsje rustiger te worden. Vandaag 32+5 en We hebben de nodige momentjes weer gehad. Vorige week heb ik en hele dag krampjes gehad. En heb de hele dag op de bank gelegen. Dat schijnt dus eigenlijk niet alarmerend te zijn want weeën worden schijnbaar juist heftiger als je rustig ligt. De dag erna, op ons 1 jarige trouwdag, 5 uur in ziekenhuis geweest en hebben even in shock gezeten omdat ze zeiden: je baarmoederhals is verkort en onder de gewenste grens dus we gaan jullie voorbereiden op de bevalling. Maar eerst een eiwit uitstrijkje en als we dat stofje vinden gaan we je meteen opnemen. Gelukkig stofje niet gevonden en mochten we naar huis, zonder verdere toelichting. Of die krampjes ermee te maken hebben gehad, geen idee… gedachten van mij gaan wel uit naar de vele harde buiken die ik heb gehad , vooral op werkdagen, en waar steeds over is gezegd: dat is niet erg en je kunt gewoon doorwerken. We waren die dag extra in het ziekenhuis om de groei van Wilbert in de gaten te houden omdat die is gestagneerd. Blijft nu al een paar weken op zijn eigen lijn dus deze extra controle is ook afgerond. En dit is verklaarbaar wat dat zien ze vaker als de moeder in de vorige zwangerschap zwangerschapsvergiftiging heeft gehad. En we kregen die dag weer een langere meting (ctg bloeddruk en bloed en urine) om zwangerschapsvergiftiging weer uit te sluiten omdat ik al een paar dagen vlekjes zag. Tijdens die ctg zagen ze af en toe dipje in zijn hartslag, dus moest deze langer aan. In totaal 2 uur aan de monitor gelegen. Jeetje wat kun je veeeeeel denken in 2 uur…. Angst is echt een slechte raadgever! Nou deze hele rits: alles is goed afgelopen tot nu toe. En het is weer rustig, pas 9 augustus volgende afspraak dus dat is fijn! Het is echt een flinke rollercoaster deze zwangerschap en we hopen dat Wilbert tot met week 37 blijft zitten en dan zal er een geplande keizersnede plaatsvinden, maar het is elke x weer iets spannends. Dus eerlijk gezegd fijn als het over 4,5 week voorbij is. Nu 2 weken met vakantie en direct het verlof , en merk echt veel verschil met dr hoeveelheid harde buiken. Ik slaap bijna elke dag s middags. En we hebben bijna heel de to do lijst afgevinkt dus het huis is ook bijna op orde. De geboortepakjes en het kaartje zijn al klaar. En ben zo blij als we hem kunnen vasthouden en kunnen zien dat hij het goed heeft 🥰🥰🥰

één jaar geleden

Hoi allemaal, Ik lees met belangstelling al jullie verhalen… wat is er weer veel gebeurd in de tussentijd! @monastar, balen zeg dat de bloeding weer kwam, en beladen vanwege de miskraam een jaar terug… Ik vind je heel sterk en bewonder je strijdbaarheid, ik denk zeker dat deze beloond gaat worden💗 @moonlight Jeetje wat een rollercoaster zeg! Jullie zullen wel geschrokken zijn, harde buiken zijn toch vaak ook wel een teken dat je een stapje moet terugnemen, vervelend als dat dan niet wordt gezegd! Ik hoop dat de kleine man blijft zitten maar jeetje wat gaat dat snel en dan kun je hem in je armen sluiten.. Ik begrijp je angst voor de keizersnede zo ontzettend goed, lijkt mij ook retespannend. Gelukkig ben je in goede handen en gaat hij hoe dan ook gehaald worden! @chrissy jeetje wat een verhaal… En dan de oudste al bijna naar de basisschool, een broertje of zusje zou absoluut leuk zijn en ik gun je dan ook van harte dat dit gaat lukken. Nog niet in de overgang in elk geval zo te lezen! Dus de mogelijkheid is er zeker nog. Hopelijk is je meisje weer snel beter! Ik zit nu in 27+1 en heb ontzettende groeipijn, ik heb me zelfs al een keer met paniek gemeld bij de verloskundige maar die wisten me gerust te stellen met dat het erbij hoort. Mijn bloeddruk en Lex zijn hartslag blijven gewoon goed en de kleine man is zo actief dat zit dan ook wel goed. Maar die pijn jeeetje. 3 augustus hebben wij een groeiecho. Ik vind de bevalcursus heel fijn omdat ik nu toch met minder angst de naderende bevalling bekijk dus de lijdensweg vooraf is in elk geval ingeperkt, en dan tijdens de bevalling moet ik maar zien hoeveel van de cursus ik dan nog kan toepassen… Ik moet er nu vandoor maar ik laat snel weer van mij horen.@leentje ook fijn jouw verhalen te lezen! Dankjewel daarvoor. Liefs aan iedereen

één jaar geleden

Reactie op moonlight87

Oh hij verstuurde al! Hahaha ik moest op mijn telefoontje scrollen in alle ...
Ja het is balen, maar we gaan weer door! Ik mag vanavond weer beginnen met prikken voor ronde 2. Kijk er weer enorm tegenop, maar met mn zak ijsklontjes kom ik er wel 😅 Maar meis, wat een rollercoaster voor jullie! 🫣 wat zullen jullie je rot geschrokken zijn dat ze zeiden; we gaan jullie voorbereiden op de bevalling. Poeh.. en dan ook nog het monitoren, 2 uur lang. Ik snap echt volkomen dat er van alles door je hoofd is gegaan. Ik hoop dat alles tot 9 augustus rustig blijft en je lekker van de vakantie kan genieten. Na die 2 weken vakantie hoef je nog maar 2,5 week, dus nog even volhouden. Let je goed op jezelf de aankomende weken? You can do this! 💪🏽💪🏽💪🏽

één jaar geleden

Reactie op APL92

Hoi allemaal, Ik lees met belangstelling al jullie verhalen… wat is er w ...
Het zoals het is helaas. We gaan er weer tegenaan deze nieuwe ronde! 💪🏽 De tijd vliegt ook voor jou! Fijn dat alles goed met je gaat (ondanks de pijn 🙈) en dat de cursus je helpt je angst een beetje te overwinnen 🤞🏽

één jaar geleden

Wij hebben weer een bezoekje verloskundige gehad, dit keer stond de groei echo op het programma. Hij doet het goed, binnen de normaal zit hij net wat aan de kleine kant maar wel gewoon normaal dus. Dus ik klaag niet, even met het oog op dat hij er ook uit moet. Maar jeetje ze liet een 3D beeld zien en dat is echt zo speciaal, ook al kon ik niet alles wat ik zag begrijpen😂 Maar dat dat in mijn buik groeit… Het is zijn gezicht maar de expressie is nog lastig te lezen. Een 3D/4D pretecho lonkt nu natuurlijk enorm…

één jaar geleden

Reactie op APL92

Wij hebben weer een bezoekje verloskundige gehad, dit keer stond de groei e ...
Jaaaa wat een bijzonderheid hè!!! Dat meisje ziet er zo schattig uit! Met een mooi kus-lipje eronder haha! Bij onze eerste hebben we ook geen 3D/4d echo laten maken maar deze keer wel en het was echt super om even te spieken!! Het voelt toch een stukje dichterbij ofzo! Maar alle keuzes zijn goed. Fijn dat jullie Lex nog in de veilige normaal-lijn valt qua groei en heel fijn dat ze het zo goed kunnen inschatten! Leuk dat je dit met ons wilde delen ❤️❤️

één jaar geleden

Reactie op Monastar

Ja het is balen, maar we gaan weer door! Ik mag vanavond weer beginnen met ...
Veeeeel kracht en steun voor deze nieuwe tweede ronde 💖💖💖 je bent een topper!!!

één jaar geleden

Reactie op APL92

Wij hebben weer een bezoekje verloskundige gehad, dit keer stond de groei e ...
Blijft bijzonder he! Fijn om te horen dat alles goed gaat!

één jaar geleden

Reactie op moonlight87

Veeeeel kracht en steun voor deze nieuwe tweede ronde 💖💖💖 je bent een t ...
Ik heb wat berichten gemist denk ik 🙈 Dank je wel voor je lieve bericht! Om 18:00 heb ik weer Ovitrelle gespoten (om de eisprong op te wekken) en vrijdag inseminatie #2 🤞🏽🤞🏽 Hoe gaat het met jou? Als het goed is had je vandaag weer een afspraak? Hopelijk is alles goed 🙏🏽