445 Reacties
één jaar geleden
Reactie op moonlight87
Nee dat is echt erg laag! Heb je er iets voor gekregen qua advies ofzo?
En ...
Ja wat je meekrijgt is op je voeding letten en pillen bij de drogist halen 🙄
Je moet er echt zelf achteraan gaan en een herinnering in je telefoon zetten om te laten prikken. Heb hetzelfde ook met VitD, altijd ontzettend laag en heb altijd een stootkuur nodig. Maar die mag je ook niet te vaak want dat kan hartproblemen veroorzaken. Dus probeer het zoveel mogelijk zelf bij te vullen.
Mijn vriend is na de vakantie ook niet goed geworden, bijna 2 weken lang lopen sukkelen en heel veel vreemde klachten. Vorige week bloed laten prikken, huisartsenpost in het weekend en vandaag pas uitslag gehad. Volgens mij waren ze het kwijt 🤬
Maar hij heeft dus een heel laag VitD en B12. Nooit last van gehad en de combinatie van die 2 kan echt hele nare lichamelijke klachten geven. Gaat gelukkig weer stukken beter!
Dus meiden goed zelf erop letten en erachteraan zitten. Ze bellen je echt niet op voor een controle. Heb deze 2 weken echt gezien wat er met de zorg in Nederland gebeurd. Te zot voor woorden! Heb absolute respect voor de mensen die er werken, maar de manier waarop er met alles wordt om gegaan, moet je wachten tot je dood neervalt, dan word je pas geholpen.
één jaar geleden
Reactie op moonlight87
Oh ik wil haast niet weten hoe dat voelt voor je en die combinatie vooral! ...
Dat is inderdaad vreemd. Ik had ook 'normale' bloedverlies zeiden ze. 600 cc geloof ik. Bij mij is ook geen duidelijke oorzaak. Ik denk dat ik de ranja ook maar ga proberen 😀
één jaar geleden
Reactie op Leentje94
Dat is inderdaad vreemd. Ik had ook 'normale' bloedverlies zeiden ze. 600 c ...
Met neus dicht en erna een snoepje of koekje lukt het me wel om weg te krijgen! Haha
één jaar geleden
Reactie op Monastar
Ja wat je meekrijgt is op je voeding letten en pillen bij de drogist halen ...
So dat is ook schrikken! Je moet idd zelf achteraan gaan steeds en assertief blijven. Ooit lastig als je op dat moment al niet precies in je hum bent, maar gelukkig kunnen wij elkaar ook stimuleren net zoals hier.
Beterschap met je vriend!
één jaar geleden
Hoi dames, ik lees nog steeds mee😉 nu 36+5 en still going strong. Wel begin ik een beetje spanning te voelen voor de bevalling, gister is het TENS apparaatje gekomen dat ik besteld heb. De vluchttas staat nagenoeg klaar op wat laatste meegris-items na. Maandag heb ik de liggingsecho (spannend).
Op het werk is ook een ontwikkeling; ze zijn er bij HR achter hoe mijn contract is beëindigd en zijn daar op zijn zachtst gezegd niet blij mee. Dus mijn manager (die zich schuldig heeft gemaakt aan zwangerschapsdiscriminatie) moet zich maandag komen verantwoorden. Er wordt gekeken of mijn contract nog kan worden gered maar ik heb wel aangegeven nooit meer voor die man te willen werken dus dan wel een herplaatsing op een andere afdeling. De erkenning vind ik wel fijn, ben ik toch niet gek. Het balletje is gaan rollen omdat ik de directie een mail gestuurd had met wat er gebeurd is. Het wordt in de organisatie heel hoog opgenomen, dus ik sluit me bewust een beetje af omdat ik mijn focus nu echt ergens anders wil hebben.
Slapen gaat af en aan goed en beroerd💪 jullie verhalen over laag ijzer herken ik, ik moest een keer prikken en toen was hij ook opeens maar 6. Bij 30 weken oid. Dus toen aan de ferro ranja en supplementen gezet toen wassie 7 en dat scheen acceptabel te zijn . Volgens mij is hij nu weer 6 als ik mijn vermoeidheid zo bekijk. ❤️🩹 Maandag spreken we ook het geboorteplan door. Dan ben ik 37+1.
één jaar geleden
Reactie op Leentje94
Jeetje wat heftig, en wat slecht dat je vriend nu pas de uitslag heeft gekr ...
Ja heeft een verleden en is onder controle bij de hartkliniek dus je snapt wel dat bij mij alarmbellen afgingen bij de klachten die hij had.
Gelukkig gaat het stukken beter!
één jaar geleden
Reactie op APL92
Hoi dames, ik lees nog steeds mee😉 nu 36+5 en still going strong. Wel begi ...
Wat naar om te horen hoe ze bij jouw werk met je zijn omgegaan. Wist niet eens dat je contract beëindigd is 😨
Vreselijk, maar idd fijn dat iemand zich in het bedrijf hard maakt en er werk van maakt! Hopelijk komt dat gauw goed en idd, je hebt gelijk. Voor zo een hark wil je niet werken!
Focus je nu op de kleine die er bijna komen gaat. Die stress kan je er absoluut niet bij hebben nu ❤️
één jaar geleden
Hoi dames,
@monastar ja mijn manager is een ontzettende schoft die mij heeft verteld dat de afdeling werd opgeheven en alle contracten beëindigd en HR vertelde dat ik niet functioneerde (was het eerste trimester nogal ziek van de zwangerschapsklachten en toen begon het).
Nu HR weet hoe de vork in de steel zit nemen ze dit heel hoog op, ik zelf ben ook verbouwereerd dat er zo glashard gelogen is. Er blijken genoeg contracten verlengd en ik heb nooit negatieve aanmerkingen gehad op mijn functioneren maar heb een tijdje in de ziektewet gezeten.
En ik werk nog wel voor het rijk, je waant je daar beschermd tegen dit soort dingen. Het verhaal krijgt dus gelukkig nog wel een vervolg.
Ik zit nu op 37 weken en heb gister enorm last gehad van mijn buik en scherpe steken daaronder dus ik dacht zou het? Na 3 uur nam het echter af dus ik denk toch nog indaling.. Vannacht was ik hondsberoerd dus toen dacht ik ook: zou het dan nu? Maar nu is alles weer vrij rustig op wat zeurende buikpijn na. Morgen VK, misschien kan die meer zeggen
één jaar geleden
Reactie op APL92
Hoi dames, ik lees nog steeds mee😉 nu 36+5 en still going strong. Wel begi ...
Pff wat een ontwikkelingen weer bij jou. Wel fijn dat er eindelijk erkenning is maar begrijp volledig dat je hoofd daar nu totaal niet naar staat!
Goed dat je de vluchtkoffee klaar hebt staan al
Als je dat zo zegt lijkt het mij alweer zo lang geleden. Wat het natuurlijk ook al best wel is haha.
Succes morgen bij de vk!
Heb je speciale wensen voor in het geboorteplan?
één jaar geleden
Reactie op moonlight87
Pff wat een ontwikkelingen weer bij jou. Wel fijn dat er eindelijk erkennin ...
Ja wat een timing he.. vanmiddag gaan ze met mijn manager praten en zou ik terugkoppeling krijgen.
Ik heb wel een aantal wensen die we hopelijk vandaag door gaan spreken en ze gaan ook kijken hoe hij ligt. Ik hoop dat ze toch iets kunnen zeggen aan de hand van het gerommel hoelang het nog ongeveer duurt maar dat zal wel niet🥲 Het is gewoon echt spannend, dat wachten. Maar de kleine weer even zien heb ik al echt zin in.
één jaar geleden
Wel fijn nieuws bij de VK: onze Lex ligt heel mooi ingedaald en zit op een mooie lengte/gewicht. Hij heeft lange benen en een hele bos haar. Echt heel leuk om te vernemen, nu is het wel zo dat het nog 5 weken kan duren voor hij komt dus het grote afwachten begint. Dat is heel dubbel, deels vind ik het spannend en deels ben ik wel klaar met het zwanger zijn en willen we dolgraag de kleine ontmoeten😮💨
één jaar geleden
Reactie op APL92
Wel fijn nieuws bij de VK: onze Lex ligt heel mooi ingedaald en zit op een ...
Heel begrijpelijk! Fijn dat je zo’n goed nieuws hebt gehad bij de vk!
Heb je nog veel om in huis te rommelen? (Tijd te doden)
Anders misschien beginnen aan een lijst met leuke series?😇
één jaar geleden
Reactie op moonlight87
Heel begrijpelijk! Fijn dat je zo’n goed nieuws hebt gehad bij de vk!
Heb ...
Misschien een beetje suf maar ik slaap vrij veel omdat de kleine snachts heel actief is, dus overdag stapelen de dutjes zich op! Verder kan ik in huis ook kleine dingetjes doen. En hoe is het met jullie kleine man? De tijd vliegt inderdaad voorbij, kan je al een beetje meer doorslapen etc?
één jaar geleden
Hoi hoi, nog even een update van mij: volgende week (dan zit ik tussen week 38-39) komt de directeur van de organisatie waar ik voor werk langs om mijn verhaal aan te horen. Kortom ze nemen het heel hoog op. Daarna komt er een beraad. Omdat ik zo hoogzwanger ben komt er een directeur met hele volle agenda onze kant op, dit geeft me zoveel gevoel van erkenning dat ik heb ingestemd. Als ik voor die tijd beval zeg ik wel af. Maar misschien komt hier toch nog gerechtigheid.
één jaar geleden
Hey meiden,
Zit er even doorheen hoor. 38 weken en nog steeds geen beebs, wel flinke steken onderin en ook echt lichamelijk op. Ik wil zo graag dat hij komt😢 Mijn man kent dit hormonale leed natuurlijk niet dus die doet lekker z’n ding terwijl ik verlang naar een peptalk of iets dergelijks. Kan ik hem ook niet kwalijk nemen maar ik baal van mezelf, ik geef me echt over aan wat ik nu allemaal niet meer kan. Dat moest ik even kwijt, elke keer als ik pijntjes heb hoop ik dat het doorzet maar ik heb al zo vaak een “valse start” gehad dat ik het nu ook echt niet meer weet.
Hoe is het met jullie?❤️
één jaar geleden
Reactie op APL92
Hey meiden,
Zit er even doorheen hoor. 38 weken en nog steeds geen beebs, ...
Lastig hè!! Hoe gaat het nu met je??