445 Reacties

één jaar geleden

Reactie op APL92

Hoi hoi, nog even een update van mij: volgende week (dan zit ik tussen week ...
Is de directeur al langs geweest?

één jaar geleden

Ik ben nu 39+2 en er leek even sprake van zwangerschapscholestase dus in het zkh getest vorige week en dat zou misschien een inleiding betekenen. Alles bleek echter goed dus de wachtstand gaat door en ik blijf binnen de reguliere/eerstelijns/verloskunige zorg waar ik altijd al zit. De directeur is geweest en ik heb zo goed en zo kwaad het kon met mijn hoogzwangere pureebrein mijn verhaal gedaan. Er was veel sympathie en begrip en nu mag ik me volop op de kleine focussen terwijl zij verhalen naast elkaar gaan leggen en in beraad gaan. Ik heb aangegeven dat als mij onrecht is aangedaan, ik hiervoor passende compensatie verwacht. Dat begrepen ze. Een instemmend knikje van de directrice deed mij zelfs vermoeden dat zij die conclusie zelf ook al getrokken hadden. Nu slaap ik niet meer snachts, ben al vanaf 2:45 wakker maar dat rampzalige slapen speelt allang. Eigenlijk slaap ik overdag. Ik pak de rust maar waar het kan en mijn man en ik hopen echt dat hij er heel snel is.

één jaar geleden

Goed dat het gesprek met de directeur zijn vruchten heeft afgeworpen. Hopelijk kun je dit nu ooi een plekje geven en je fijn focussen op de kleine! En jou/jullie zelf 💓 Dat slapen herken ik wel van de laatste weken. Fijn dat je overdag je rust toch kunt pakken. 39,2 alweer jeetje wat bizar om te beseffen als je terugdenkt aan de tijd dat we zwanger wilden worden… die van ons ligt op dit moment over de schouder! Lekker warm flesje melk gedronken. Over 3 uurtjes richting de osteopaat (wist niet dat ze zo vroege diensten hadden!) want hij is eigenlijk niet meer weg te leggen , vooral s nachts, of hij stikt in z’n melk van een uur/1,5 uur terug. Akelig. Waarsch (verborgen) reflux? Maar we gaan het horen dadelijk. Om 11.00 krijgt hij z’n eerste vaccinatie. Met 2 maanden omdat hij nog net 1 dag prematuur geboren is. We hadden de keus, en hebben gevolgd wat het advies was En s middags om 15.00 weliswaar een sollicitatiegesprek. Spontaan, wel doordacht, toch gesolliciteerd op een vacature. Midden in m’n verlof! Was niet in planning maar ben benieuwd. Anna-Peter, heb jij zelf een voorgevoel wanneer jullie Lex zich zal aandienen?

één jaar geleden

Gisternacht samen een goed gesprek gehad! 😂😍

één jaar geleden

Reactie op APL92

Ik ben nu 39+2 en er leek even sprake van zwangerschapscholestase dus in he ...
Dus je hobbelt nog even door 🙈🙈 ik hoop van harte meis dat hij heel snel gaat komen! En inderdaad je rust pakken waar je kan. Zal je straks goed nodig hebben die extra energie 😉 En wat fijn dat je nu gehoord bent! Je hebt je verhaal gedaan, laat dat nu even los en focus je op de kleine Lex die heeeeeel snel gaat komen! 🫶🏽🤞🏽

één jaar geleden

Reactie op moonlight87

Goed dat het gesprek met de directeur zijn vruchten heeft afgeworpen. Hopel ...
Bizar hoe snel de tijd gaat he! Nu ik nog 😖 Wat naar om te horen. Ik zou helemaal in paniek schieten 🙈 hopelijk vinden ze straks waar het aan ligt. Hopelijk geeft de 1e vaccinatie niet al teveel klachten. Oh wat goed, een sollicitatie! Vind je je huidige baan niet meer leuk? Veel succes straks en ik ga voor je duimen 🍀🤞🏽🫶🏽

één jaar geleden

Reactie op moonlight87

Gisternacht samen een goed gesprek gehad! 😂😍
😍🥰

één jaar geleden

Reactie op Monastar

Bizar hoe snel de tijd gaat he! Nu ik nog 😖 Wat naar om te horen. Ik zou ...
Ja superleuk! Sta voor de klas meestal kleuters! Afgelopen jaar in de vervangingspool om alle scholen van de organisatie te ontdekken. Heb dus steeds vast contract gehad. Nu was er een school met een vacature en die bleef maar in m’n hoofd hangen dus heb gewoon midden in m’n verlof een brief geschreven in canva en m’n cv in canva gemaakt hahaha Was een positief gesprek en fijn’ alleen de werkdagen matchten (nog) niet. Morgen hoor ik van ze! Osteopaat heeft ook goede indicatie gevonden bij Jaap om te kunnen behandelen! Stress in zwangerschap, keizersnede, het feit dat hij niet meteen huilde bij geboorte (agpar score 5) en iets met een spier die verdikt is. Dus yes hij deed straks iets tijdens de bahndeling en Jaap werd totsaaaaaaal ontspannen! Zo fantastisch om te zien en ben zo blij voor hem! Daarna prikje en dat was super zielig! Zo hard huilen! Elke x als ik er aan terugdenk moet ik eventjes na-huilen. Hij ligt de hele dag al te slapen Cherm hè! Maar komt goed! Hoe gaat het met jou?? Sorry voor de spelfouten! Ben even gauw aan het reageren tussen alles door 😘😘

één jaar geleden

Reactie op Monastar

Dus je hobbelt nog even door 🙈🙈 ik hoop van harte meis dat hij heel snel ...
Om heel eerlijk te zijn vinden we het lang genoeg geduurd hebben, ik ben steeds immobieler, slaap amper meer en ik lig het leeuwendeel van de dag in bed met hazenslaapjes slaap in te halen, om me daarna nog steeds moe te voelen. Ook pas ik geen enkele broek meer dus ik brn heel beperkt, in onderbroek en pyamashirt door huis lopen is het en ik voel me net zo sexy als een vrachtwagen. Lex weegt naar schatting al 3600 gram dus waarom hij niet gewoon komt…. Zonet toch even liggen huilen omdat ik me echt rot voel, beneden hoor ik mijn partner alles doen en hij heeft al gewerkt. En ik heb met een mega off-day de hele dag in bed gelegen. Op zulke dagen voel ik me zo mislukt. En tegelijk hartstikke dankbaar voor Lex, het lijkt onverenigbaar met de somberheid van nu. Ik weet ook niet waar ik terecht kan en wat er eigenlijk allemaal is, het is gewoon teveel geworden denk ik en mijn lichaam is op. Sorry voor deze klaagzang, we willen dit allemaal zo graag maar mijn lichaam is echt opperdepop😢

één jaar geleden

Reactie op APL92

Om heel eerlijk te zijn vinden we het lang genoeg geduurd hebben, ik ben st ...
Ik herken je gevoel echt wel hoor! Wel in wat mindere mate, maar het is herkenbaar voor me. Vanaf het moment dat Jaap is geboren en ik niet meer zwanger was, heb ik me beter en lichter en frisser gevoeld! Hoop heel hard dat jij dat ook zo gaat ervaren en dat Lex maar gauw komt ❤️

één jaar geleden

Reactie op APL92

Wat voor hulp biedt je vk aan wat je gevoel betreft?

één jaar geleden

Reactie op moonlight87

Ja superleuk! Sta voor de klas meestal kleuters! Afgelopen jaar in de verva ...
Ahhh wat fijn om te horen dat de behandeling aan sloeg! Dan wordt je als mama toch blij als het aanslaat en je kindje weer heerlijk ontspannen is 🥰 ja die prikjes zijn altijd wel naar he 😔 hopelijk is hij morgen weer een blije baby! Wat fijn dat het gesprek positief was. Hopelijk kunnen ze de werkdagen met jouw wens matchen! Met mij gaat ok, we hebben een extra rustmaand. Hoop ergens half november IUI4 op te pakken tenzij er eerder iets aankloot 😉 Moet alleen even met spreekuur in het ziekenhuis bellen vanwege dat vitaminetekort van mijn partner. Kijken of dat geen invloed heeft. We gaan weet gewoon verder 💪🏽

één jaar geleden

Reactie op APL92

Ahhh heb echt met je te doen! Idd wat Moonlight zegt, kan de VK je niet helpen hierin?

één jaar geleden

Hallo allemaal, Net bij de VK geweest na weer een nacht van 3 uur slaap en gevraagd of ze wilde voelen of er al ontsluiting was. Dat was niet zo, de baarmoedermond was aan het verweken en that’s it. Vannacht weer wakkergelegen vanaf 1 uur door harde buiken en voorweeën. Het hoofd zat wel mooi diep, zei ze. Volgende week als ik nog niet bevallen ben loop ik overtijd dus dan mag ik kiezen voor een inleiding in week 41. Dat ga ik dan ook zeker doen. En moonlight, wat een schatje is Japie toch! Monastar, bedankt voor je lieve meelevende woorden🥰 Keep ya’ll posted!

één jaar geleden

Reactie op moonlight87

Wat voor hulp biedt je vk aan wat je gevoel betreft?
Wij hebben er 4 dus zie elke week een andere met onderling sterke kwaliteitsverschillen, ik heb zelf 2 favorieten! Maar ik gok dat onze kleine Lex moet worden ingeleid en ik geen enkele van hen aan mijn bevalbed zal hebben staan.

één jaar geleden

Reactie op Monastar

Ahhh wat fijn om te horen dat de behandeling aan sloeg! Dan wordt je als ma ...
En natuurlijk heel veel succes met IUI4! Je bent een kanjer💪

één jaar geleden

Hoi hoi, Even een berichtje van mij, morgen de 29e ben ik uitgerekend. Ik merk dat ik extreem veel vocht vasthoud en aanhoudende (onschuldige) jeukvoeten heb, ook heb ik last van mijn handen samenknijpen door al het vocht. Ondertussen 25 kg zwaarder dan begin zwangerschap dus ohhhh laat hem please komen, zulke spannende tijden. We hebben echt geen idee, het kan elk moment gebeuren. Liefs❤️

één jaar geleden

P.s.: ik zit nu aan ontbijt 1 (04:45)😂 ik heb echt extreme trek waardoor ik gebroken slaap. Als de kleine ontwaakt heb ik binnen een kwartier gigantisch trek.

één jaar geleden

Nog even een leuk buikfotootje voor ie weer leeg is🤭

één jaar geleden

Vandaag je uitgerekende dag 🥳 Hopelijk mag de kleine man zich snel melden 🍀🤞🏽