1050 Reacties

één jaar geleden

Hoe doen jullie het met een bevalplan opstellen? Met de hand, in een documentje? Of als iemand tips heeft voor een handig format, graag! Ik zoek iets wat niet te uitgebreid is, waar ik mijn wensen in kort en bondig in kwijt kan, en wat voor de lezer duidelijk en overzichtelijk is.

één jaar geleden

Hoe doen jullie het met een bevalplan opstellen? Met de hand, in een docume ...
https://deverloskundige.nl/bevalling/tekstpagina/30/geboorteplan/ Deze heb ik ook gekregen van de verloskundige.

één jaar geleden

Ik gebruik de iconen van 'positief over bevallen' en maak daarnaast één pagina max met in korte tekst mijn wensen. Maak het digitaal maar print het uit, zowel om met de vk te bespreken binnenkort en om in mn vluchttas te doen voor als iemand anders dan mijn eigen vk er bij zal zijn.

één jaar geleden

Met wat maken jullie het wiegje op? Voor het ledikantje heb ik alles eigenlijk wel maar ik wil graag starten met het wiegje. Alleen heeft die een ovalenmatrasje. Ik wil er eigenlijk niet te veel nieuwe/dure spullen voor kopen

één jaar geleden

Reactie op SusanB88

Met wat maken jullie het wiegje op? Voor het ledikantje heb ik alles eigenl ...
Met hetzelfde als de kinderwagen. Je kunt die matrashoesjes er prima wat omheen vouwen als het net wat kleiner is bijv

één jaar geleden

Ik wil graag thuis in bad bevallen. Nou hebben wij een kleine boiler waar we net met z’n 2en van kunnen douchen. Heeft iemand een idee of dit dan mogelijk is met bijv verwarming in het bevalbad of andere tips?

één jaar geleden

Reactie op Sannpip

Ik wil graag thuis in bad bevallen. Nou hebben wij een kleine boiler waar w ...
Je partner kan misschien wat water koken met de waterkoker om het eerste koude water sneller te verwarmen?

één jaar geleden

wat doen jullie aan tijdens de bevalling?

één jaar geleden

Reactie op Jane97

wat doen jullie aan tijdens de bevalling?
Zwart hemd/jurk zodat het na de bevalling ook naar beneden kan voor huid op huid maar je niet teveel bloed vlekken ziet. Legging (uit bij controles) en vest

één jaar geleden

Hoe laat je subtiel vallen dat je niet (nog meer) baby kleertjes als kraam cadeau wil? Mijn moeder is al helemaal los gegaan haha maar is bijna zonde. We hebben ook een lijstje voor de kleine (ook voor onszelf als reminder wat we nog willen/nodig hebben) maar voel me zo pusherig als ik mensen het stuur of erop wijs

één jaar geleden

Reactie op Jane97

wat doen jullie aan tijdens de bevalling?
Ik heb bij de eerste een bevallingsjurk gekocht. Veel te duur maar oh zo zacht. Ook heel eenvoudig om borstvoeding te geven en droeg hem tijdens laatste twee maanden van de zwangerschap. Zeker tijdens de borstvoeding was de kwalitatieve stof een grote meerwaarde. Maar tijdens de bevalling zelf moest ik het ziekenhuiskleed aan ... 😆 Alleszins te koop via www.hetbevallingsjurkje.nl.

één jaar geleden

Reactie op Valerie12592

Hoe laat je subtiel vallen dat je niet (nog meer) baby kleertjes als kraam ...
Ik benoem tijdens alle gesprekken die ik met familie/vrienden heb wat we al allemaal voldoende in huis hebben, niet op een "dus koop dit niet" manier, maar hopelijk begrijpen ze hint dan. Ook weet iedereen in mijn omgeving dat we alles tweedehands willen (voor zover mogelijk).

één jaar geleden

Reactie op Jane97

wat doen jullie aan tijdens de bevalling?
Ik denk naakt, loop nu ook het liefst naakt rond thuis en wil in bad bevallen. Ook voor de huid op huid direct makkelijk :) Maar voor de zekerheid neem ik een licht simpel zwart tuniek mee.

één jaar geleden

Ik heb een nachthemd gekocht op advies van de verloskundige voor de bevalling.

één jaar geleden

Reactie op Jane97

wat doen jullie aan tijdens de bevalling?
Niets, zit toch alleen maar in de weg. En een sportbroek en heel groot 't shirt als ik toch naar het ziekenhuis moet.

één jaar geleden

Reactie op MiekeBV

Niets, zit toch alleen maar in de weg. En een sportbroek en heel groot 't ...
Sorry, wel iets. Sokken voor de koude voeten. En dat is niet charmant, maar dat maakt niet uit. Dat is bevallen sowieso niet

één jaar geleden

Reactie op Valerie12592

Hoe laat je subtiel vallen dat je niet (nog meer) baby kleertjes als kraam ...
Vragen of ze kleertjes in grotere maten wil kopen, of aangeven dat je een lijstje hebt met spullen die je nog moet hebben. Ik heb bewust weinig gekocht, omdat mensen om mij heen zich niet kunnen inhouden. Werkelijk bij elk bezoekje krijg ik weer cadeautjes en dat terwijl ik heel minimalistisch ben kwa spullen. Heel vervelend. Ik heb ook al gevraagd of ze niks meer willen kopen, maar mensen blijven het doen. Heb nadrukkelijk tegen mijn zus, beste vriendin en moeder gezegd dat ik geen cadeautjes wilde bij de babyshower en dat is gelukt gelukkig 🤗

één jaar geleden

Hoe doen jullie dat met een bedje/wiegje als het kind erin slaapt? Gaan jullie voor een slaapzak of dekentje?

één jaar geleden

Reactie op Rooszz

Hoe doen jullie dat met een bedje/wiegje als het kind erin slaapt? Gaan jul ...
Ik heb grote hydrofiele luiers om in te bakenen, een slaapzakje en lakens en dekentjes. Zo kunnen we proberen wat de kleine het fijnste vind. Ik denk dat ik begin met een lakentje en dekentje

één jaar geleden

Reactie op Rooszz

Hoe doen jullie dat met een bedje/wiegje als het kind erin slaapt? Gaan jul ...
Bij de eerste lakentje/dekentje gebruikt tot hij ging draaien. Toen overgegaan op slaapzakken! Dit willen we voor de tweede ook.