29 Reacties
3 jaar geleden
Miss als je 2 met een klein naaldje ietsjes groter maakt? Dan blijft die kleiner dan 3, maar is die wel iets groter dat het miss wel lukt?
3 jaar geleden
Wij gebruiken ook kruidvat anti reflux met dr brown brede hals en dan speen maat 2, hier gaat het er gewoon doorheen. Je doet de juiste hoeveelheid water icm juiste hoeveelheid melkpoeder? Ik merk wel dat hij soms iets wat sneller 'verstopt' raakt, maar als ik dan met 2 vingers in het topje van de speen knijp komt er een druppel melk doorheen en kan ze gewoon verder drinken. Vanwege de reflux stop ik namelijk toch een paar keer tussendoor zodat ze niet te snel drinkt/het beter kan zakken. Miss dat proberen? Succes❤️
3 jaar geleden
Reactie op Babs1991
Bedankt beiden, ik zal toch nog eens speen 2 proberen inderdaad! Werkt het ...
Ik geef het nu sinds een week, daarvoor kreeg ze borstvoeding. Ze spuugd nogsteeds wel maar opzich lijkt het ietswat beter te gaan: misschien moet ik het ook nog even wat meer tijd geven. Ze heeft nogsteeds wel heel erg dat vies kijken/kokhalzen, alsof ze heel erg last van maagzuur heeft. Laat haar overdag dus ook redelijk rechtop slapen en 's nachts ook schuin voor hoever dat lukt. Plat is gelijk misselijk namelijk.. En bij jou?
3 jaar geleden
Wij gaan morgen met deze voeding starten, maar hebben difrax flessen. Heb nu spenen maat m en een 1,2,3 speen meegenomen. Iemand hier misschien ervaring mee?
Volgens de kinderarts kan het wel twee weken duren voor je verschil merkt. Ben benieuwd! Laten jullie ook jullie ervaringen weten?
3 jaar geleden
Reactie op Babs1991
Oh daar heb ik nog niet over nagedacht. Werkt dat goed? Bijv 2 scheppen kru ...
Ja CB adviseerde ons om het op deze manier te doen zodat je baby langzaam kan wennen aan de nieuwe voeding. Darmen moeten eraan wennen (kan zeker 2 weken duren) en ontlasting wordt ook anders.
Wij maken 150ml met 3 schepjes normale voeding en 2 schepjes AR en dat werkt al enorm. Het spugen is veel minder geworden. Ze geeft nu soms mondje terug maar dat schijnt normaal te zijn. Het zijn iig niet meer hele golven die er constant uit komen. Wij overwegen om het op deze manier te blijven geven en niet volledig over te stappen op AR omdat we nu al zien dat ze er goed op reageert. Tenzij we zien dat dit niet meer voldoende werkt, dan gaan we de verhouding aanpassen en kijken hoe ze daarop reageert. Het blijft een kwestie van uitproberen..
3 jaar geleden
Reactie op shr
Ja CB adviseerde ons om het op deze manier te doen zodat je baby langzaam k ...
Dit doen wij ook! Wij hebben nu 2 scheppen AR en 2 scheppen normale voeding. Dit werkt hier ook. Als we overgaan naar 5 scheppen dan gaan we denk 3 AR doen en 2 normale. Ben benieuwd of dat dan ook zo blijft werken
3 jaar geleden
Reactie op Minimier
Dit doen wij ook! Wij hebben nu 2 scheppen AR en 2 scheppen normale voeding ...
Fijn dat het werkt he?! Ik ging gister proberen om het op te hogen, dus 2 normale en 3 AR maar toen ging ze ineens weer veel spugen wat ik heel vreemd vond. Dus gauw weer terug naar 3 normale en 2 AR en ze spuugde weer minder. Daarom denk ik dat we voorlopig even bij deze verhouding blijven
3 jaar geleden
Klinkt eigenlijk wel logisch om het eerst te mengen. Lastige is dat bij ons juist werd geadviseerd om meteen helemaal over te stappen.
3 jaar geleden
Hoe is jullie ervaring tot nu toe?
Hier drinkt ze vrij makkelijk met de m speen van Difrax, maar op het einde moet ze wel heel hard werken. Dan verandert die melk haast in pap. Iemand de gouden tip hiervoor?
3 jaar geleden
Wij zitten nu op 3 AR en 1 gewoon. Werkt al beter en zijn Infacol weer gaan gebruiken. Ze had super veel last van krampjes.
3 jaar geleden
Reactie op ManonAS90
Ooh dat is slim! Doe je dan bijvoorbeeld 2 om 2 ?
Want ik heb idd die voedi ...
Ja bijvoorbeeld. ik zou het wel rustig opbouwen dus zou dan eerder beginnen met 3 normale voeding en 1 schepje van de AR variant en kijken hoe de baby erop reageert qua krampjes, spugen en ontlasting en dan langzaam verder opbouwen.