16 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb precies hetzelfde , ook de ene dikker als de andere. Bij mij helpt ook niks . Vreselijk 😣

3 jaar geleden

Het ziet er ook echt niet uit, kan bijna geen schoenen aan

3 jaar geleden

Nee klopt mijn schoenen staan ook helemaal wijd, ziet er echt belachelijk uit 😣 in m'n benen zit het ook heel erg nu, je ziet zowat geen knieën meer 😣😅 en in m'n handen voel ik het wel heel erg maar zie je het gelukkig niet zo

3 jaar geleden

Reactie op Mirandae90

Nee klopt mijn schoenen staan ook helemaal wijd, ziet er echt belachelijk u ...
Pfff vreselijk het heeft ze voordelen en ze nadelen zwanger wezen, Me moeder zei vanmorgen dat ik wel leek op een ontplofte kip dacht nou das aardig maar ze heeft wel gelijk haha

3 jaar geleden

Heel herkenbaar. Had ik ook toen ik nog sneakers droeg. Echt verschrikkelijk! Maar sinds ik enkellaarsjes met aan beide kanten een ritsje draag heb ik er geen last meer van. Zodra ik kan wat druk voel, zet ik de ritjes iets verder open. Bij thuiskomst nooit geen gezwollen voeten meer🙂👍. Geen gouden tip, maar zeker het proberen waard😊

3 jaar geleden

Ik heb precies hetzelfde. Ik pas zelfs mijn uggs niet meer en kan nu alleen nog slippers aan 😅

3 jaar geleden

Ik vind het verschil wel heel erg opvallend. Is het geen trombosebeen?? Zou toch even overleggen…

3 jaar geleden

Ik zou met zo’n links-rechts verschil toch even contact opnemen met de huisarts! Ter uitsluiting trombose.

3 jaar geleden

Nee geen last van, maar ik vind het verschil wel erg groot…. Is het dikke been niet warm en/of rood glanzend? Ik zou er even naar laten kijken…

3 jaar geleden

Reactie op maaike1991*

Nee geen last van, maar ik vind het verschil wel erg groot…. Is het dikke b ...
Het is nietrood nog maar misschien wel handig tog heen te gaan het is ook niet warm

3 jaar geleden

Eens met vorige poster, dit ziet er uit als een mogelijk trombosebeen. Ik zou echt met spoed contact opnemen met de huisarts

3 jaar geleden

Reactie op Yoshi87

Eens met vorige poster, dit ziet er uit als een mogelijk trombosebeen. Ik z ...
Het lijkt rood via foto maar het is niet warm en niet rood

3 jaar geleden

Ik heb ook hetzelfde

3 jaar geleden

Voor de zekerheid zou ik even je been laten controleren door de huisarts op trombose gevaar als je been rood, dik, pijnlijk of gespannen is en je huid glimt als een spiegel of je koorts hebt. Hield je vaker vocht vast? In de zomer bijvoorbeeld? En ook dan dit been dikker dan het andere been? Grote kans dat dit puur zwangerschap gerelateerd en dus hormonaal is, maar een feit is dat de doorstroming van je ene been slechter is dan je andere been. Als je benen zo dik worden, heb je kans dat je kleine lymfevaatjes door de druk stuk gaan en je hier dus sneller en vaker last van gaat hebben. Wat je kunt doen is even een steunkousen dragen tot de knie, veel met de benen omhoog en dan de tenen wiebelen, voet buigen en strekken en rondjes draaien met de enkels, niet langer dan 30 min achtereen staan of zitten want dan stromen de benen vol, veel water drinken (dan voet je sneller vocht af), voedsel eten wat vocht afvoert (zoals bleekselderij en je kunt verder even googelen), en wat oefeningen doen zoals op de tenen gaan staan en terug. Zwemmen is overigens ook een hele goeie, door de druk wordt het vocht omhoog geperst en plas je het sneller uit. Wordt het vocht snachts niet minder? Of heb je hier vaker last van. Heb je snel wondjes aan dat been, of eczeem, of ontstekingen? Dan zou ik na je zwangerschap je benen echt even laten controleren op de doorstroming van de lymfevaatjes of even naar een dermatoloog om te checken op lymfoedeem 😉 Succes! (Ik ben een oedeem therapeute)

3 jaar geleden

Voor de zekerheid zou ik even je been laten controleren door de huisarts op ...
Ja ik ga het ook idd even controleren, voor de zelerheid, want zit er en blijf er toch over piekeren,en het is nooit erg om idd langs te gaan om zeker van te wezen dat goed zit En niet erg is. Bedankt voor de informatie

3 jaar geleden

Ik heb hetzelfde