19 Reacties

2 jaar geleden
Voor de nacht heb ik een simpele stretch bh gekocht en daar plakte ik dan een kraamverband in (van de ene naar de ander). Ik weet niet of je die in stukken kunt knippen. Maar die houden al veel meer vocht vast 😉

2 jaar geleden
Ik hoorde laatst iemand die een luier in de bh deed omdat deze meer kunnen opvangen. Wasbare compressen vond in in het begin fijn, tot ik meer ging lekken. De wegwerp van de Etos hielden het voor mij langer vol.. lekschalen heb ik ook geprobeerd, opzich fijn! Je kan alleen niet meer naar voren hangen, want dan loopt alles eruit😂🤷🏼♀️ en dat vond ik nogal vervelend bij de box en met de kleine

2 jaar geleden
Voor het lekken tijdens de voeding gebruik ik de moedermelk collector van lansinoh, die vangt veel op waardoor je die melk nog kan bewaren.
Voor 's nachts gebruik ik gewoon een grote dikke tetradoek onder mijn t-shirt, voelt zacht aan geen irritatie en als hij nat is wissel ik tijdens de voeding.

2 jaar geleden
Ik heb dit ook enorm! Ik heb wasbare zoogcompressn van bamboe gekocht en die zitten geweldig. Je kunt ze wassen en drogen en ik krijg er geen irritatie van.
Voor opvangen van lekkende melk gebruik ik Medela opvang schalen of de haakaa (maar net wat uitkomt). Die schalen kun je in je bh stoppen en met de haakaa kun je evt de druk er al een beetje handmatig afkolven. Ik kom echt zeker op 2 volledige voedingen per dag die ik er anders ‘uit zou lekken’.

2 jaar geleden
Reactie op elineheus
Lekschalen van medela vangen vind ik goed op en stimuleren niet door een ga ...
Draag je de lakschalen dan continu? Ik had daar eigenlijk nog niet aan gedacht, alleen voor aan één borst tijdens het voeden met de andere. Ontstaat er door het continue vacuüm van die van Elvie juist geen extra stimulatie?

2 jaar geleden
Reactie op Kiki123V
Wat bij mij helpt is eens in de zoveel tijd een ‘reset’ kolven. de borst he ...
Ik hoor hier weer wisselende dingen over.. dat je door kolven juist de borsten nog meer stimuleert dus dat beter niet kan doen en het zich vanzelf weer afstemt op behoefte van de kleine..

2 jaar geleden
Reactie op avs1991
Heb je een linkje naar de wasbare zoogcompressen? Er zijn er zó veel, geen ...
https://www.bol.com/nl/nl/p/nutrea-wasbare-zoogcompressen-herbruikbare-borstcompressen-12-stuks-o12cm-met-opbergzakje-en-waszakje/9300000062962056/?Referrer=ADVNLGOO002031-S--9300000062962056&gbraid=0AAAAAD5OnmOWYeRMJHKt6vN6BGAVm9jJm&gclid=Cj0KCQjwgLOiBhC7ARIsAIeetVB0scd25_pKl_ceTh7WeuE5hZ3_nzgIyh4yyQfMqSGgBkuHsu74hKgaAtvwEALw_wcB
Hier heb ik er 2 van! Dan heb je iig genoeg, ik lek ook veel.
En over je andere vraag; die Medela schalen gebruik ik alleen bij het voeden, niet de hele dag. Dat zit niet lekker en ziet er gek uit, er mee slapen kan al helemaal niet want het zijn harde schalen! Ze stimuleren niet, het zijn echt opvang bakjes.

2 jaar geleden
Reactie op Gemmpie
Dankjewel!!

2 jaar geleden
Hier had ik ook allemaal last van. Ik gebruik wasbare zoogkompressen (van bamboe) en de wegwerpzoogkompressen van Philips Avent. Ik krijg snel jeuk en eczeem op mijn tepels/ tepelhof als de boel te nat of te vochtig is vandaar dat ik ook wegwerpkompressen gebruik. Ik vind dit toch beter absorberen maar misschien kan het ook aan de kwaliteit van mijn wasbare zoogkompressen liggen.
Tijdens het voeden zet ik op mijn andere borst een lekschaal van medela en daar vang ik gerust 40 cc mee op per keer!
In de nacht had ik ook last van mega lekkende borsten en ik moest me dan ook geregeld omkleden. Had als tip van het forum gekregen om maandverband in mijn bh te doen, dit werkte echt super goed want deze absorberen veel beter. Na een week was de productie al veel beter afgestemd op de nachten.

2 jaar geleden
Ik gebruik tijdens de bv een lekschaal in m’n voedingsbh voor de borst waar ze niet aan drinkt. Ook gebruik ik hier heel vaak een siliconen borstkolf voor, daar vang ik nog meer melk mee af dan de lekschaal. Ideaal want dat kun je allemaal nageven/bewaren!
Voor het lekken zou ik betere kwaliteit pads kopen, die huismerk Etos/Kruidvat lekten bij mij ook veel sneller door. Ik gebruik nu deze van Lanisoh en die lekken niet door: Bekijk Lansinoh wegwerpbare borstcompressen 60stuks NIEUW op: https://www.bol.com/nl/p/lansinoh-wegwerpbare-borstcompressen-60stuks-nieuw/9300000007400103?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

2 jaar geleden
Zo’n siliconen borstkolf hoef je btw niks voor te doen, je zet het gewoon aan je borst en dan zuigt het lichtjes vacuüm en blijft het zitten zodat de melk er in kan druppelen
Bekijk Medela Siliconen Moedermelkcollector - Melk collector borstvoeding - Siliconen borstkolf - 100 ml moedermelk op: https://www.bol.com/nl/p/medela-siliconen-moedermelkcollector-melk-collector-borstvoeding-siliconen-borstkolf-100-ml-moedermelk/9300000123644156?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp