18 Reacties

2 jaar geleden

Herkenning! Hij slaapt prima overal maar mijn schoonmoeder zegt hetzelfde.. zolang het niet nodig is slaapt hij gewoon daar waar ik ook slaap (op z'n eigen kamertje of als het niet anders is in een campingbedje bij ons op de kamer) 😊

2 jaar geleden

Is niet erg hoor! Hier slaapt de kleine ook nooit ergens anders zonder mij. Gaat ook echt nog niet gebeuren

2 jaar geleden

Herkenning hoor! Wij hadden een feestje laatst, mn moeder paste op, stelde voor dat hij bij hun mocht slapen. Konden wij lekker genieten en kon mn moeder ook op tijd slapen. Wat ik begrijp, maar bij t idee alleen al werd ik helemaal naar.. Niet dat ik m’n ouders niet vertrouw, zij zijn geweldig voor m’n zoontje en hebben mij natuurlijk ook groot gebracht! Ik wil gewoon nog niet zonder hem in de buurt slapen! Gelukkig begreep ze dat wel😜

2 jaar geleden

De enige reden om mijn ventje te laten logeren is om eens bij te slapen... Ik geniet ervan hem te slapen te leggen, hem er s´ochtends uit te halen en klaar te maken voor de dag. Enkel de nachtvoedingen breken op en dan is het fijn dat die kan gaan logeren. Dus als jij er geen nood aan hebt blijft die toch lekker bij jou? Soms heb ik het gevoel dat ze een baby als ´nieuw speeltje´ zien ipv klein mensje. Laat die lekker bij de mama en moet niet zonodig afnemen...

2 jaar geleden

Ik heb 3 kids, 6&3 jaar en 5 maand. Ik vond logeren ook nooit wat, gebeurde hier alleen als het echt nodig was, zoals een bruiloft waar wij geen gingen en de kleine niet mee kon. Pas vanaf ong 3 jaar is de oudste wel eens uit logeren gegaan bij opa/oma/tante. Van mij mogen ze uit logeren wanneer ze dat zelf leuk vinden, als hun genieten geniet ik ook. Mijn tweede is nu 3,5 en voor t eerst uit logeren. En zo ook met onze jongste, tot ong 3 jaar alleen als t echt moet.... Kan nog lang genoeg en mijns inziens voor de ontwikkeling helemaal niet nodig.

2 jaar geleden

Neehoor, dit is helemaal niet raar. Logeren heeft in mijn ogen 0 voordelen voor het kindje of andere mensen. Wellicht voor jezelf, zodat je eens goed kan slapen in sommige situaties, maar dat zie ik niet terug in je bericht. Jij en je partner zijn hoofdverzorgende en ik merk veel dat opa’s en oma’s maar vinden dat het hoort. Naast een dagje oppassen slapen ze en zit er geen meerwaarde in. Dus als jij je hier nog niet of nooit niet prettig bij voelt, dan is dat je goed recht🤍 genieten van je kindje! Vertrouw op je eigen gevoel, opa en oma komen er wel weer overheen💁🏼‍♀️

2 jaar geleden

mijn zoontje is nog nooit wezen logeren hoor! heel gezond voor een baby om veilig bij papa en mama slapen. Ik kan er sowieso slecht tegen als mensen zeggen 'dat moet ie leren', denk dat ik echt waarom? hij snapt de wereld nog niet eens

2 jaar geleden

Ik geef je groot gelijk hoor! Bij dit soort opmerkingen heb ik sowieso altijd het idee dat ze dit roepen omdat ze dit zelf graag willen en niet omdat ze zo overtuigd zijn dat het goed is voor de kinderen. Hier gaat het ook niet gebeuren tot mijn zoontje zelf kan zeggen dat hij dit graag wilt, voor die tijd vind ik het onzin. Altijd je eigen gevoel blijven volgen 🤍

2 jaar geleden

Onze dochter ging pas toen ze 10 maanden oud was voor het eerst logeren. Komt vanzelf een moment dat je jezelf er goed bij voelt. Nu is ze bijna twee en gaat ze met regelmaat een weekendje uit logeren naar m’n vader en moeder + partners.

2 jaar geleden

Ben echt heel erg blij jullie berichtjes te lezen! .. zo voel ik dat ook , ik geniet ervan haar naar bed te brengen, de nachtelijke momentjes en de eerste te zijn die ze ziet en haar glimlach te krijgen in de ochtend.. Ze zijn ook echt geweldig met ons dochtertje, maar inderdaad, ik wil gewoon echt niet zonder haar. Dus nee absoluut geen nood, maar ik dacht echt even dat ik er misschien verkeerd mee aan het doen was. Maar jullie herkenning versterkt mij in mijn gevoel en om dicht bij ons eigen willetje te blijven 🩷

2 jaar geleden

Reactie op 26februari

Ik geef je groot gelijk hoor! Bij dit soort opmerkingen heb ik sowieso alti ...
Nou, maar het lijkt wel echt alsof ze erin geloofd dat het het juiste/beste is, en ik als nieuwe moeder zou het nog allemaal geloven ook, maar mijn hart , nou die slaat al op hol als ik eraan denk. Dus dan zal dat wel mijn moeder instinct zijn die heel hard schreeuwt dat het niet het juiste is.. Mijn gevoel zegt ook, als ze zometeen zelf wilt, mag ze zo vaak als ze wilt.. Enige vervelende is dat mijn vriend het wel fijn zou vinden als ze eens een nachtje weg is. Maar daar heeft hij echt pech in, ik zie er de meerwaarde niet van in

2 jaar geleden

Nee wij slapen met zijn allen bij mijn ouders als we quality time wouden in het begin. Gingen wij de deur uit pasten mijn ouders op, maar uiteindelijk onder 1 dak. Mijn dochter vind het nu leuk worden en gaat volgend weekend bij pake en beppe slapen weer.

2 jaar geleden

Herkenning! Ik vind het ook totaal niet nodig. Ik vraag mij af; wat heeft hij eraan om bij zijn ouders weg te ‘moeten’ zijn voor de nacht. 🙈 Hij slaapt waar ik slaap. Samen gaan we wel eens logeren, bij mijn zusje bijv. Als er word gezegd tegen mij; dan kun je een nachtje goed slapen, nou dan vraag ik mij af hoe hoor 🤷‍♀️ alsof ik opeens goed slaap als ik mijn kind niet meer bij mij heb 🤨😅 nee hoor, vind het totaal niet nodig en ook totaal geen behoefte aan. Lekker doen waar jij jezelf goed bij voelt, anderen hebben zich daar maar bij neer te leggen. Het is ten slotte jouw kind en niet die van opa en oma 😘

2 jaar geleden

Nee joh groot gelijk. Ik moet er ook niet aan denken en vind het totaal onnodig. Je moet doen waar jij je goed bij voelt. En dan is niks gek. En als anderen daar een andere mening over hebben dan is dat hun probleem. Zij wil het zelf gewoon graag maar het is niet aan haar. Blijf naar je eigen gevoel luisteren!

2 jaar geleden

Reactie op 269

Nou, maar het lijkt wel echt alsof ze erin geloofd dat het het juiste/beste ...
Ja is ook zeker niet gek hoor dat je bepaalde opmerkingen of adviezen aanneemt. Dat schreeuwende gevoel ken ik ook heel goed 🙈 ik heb ook afgelopen tijd geleerd om daar altijd naar te luisteren. Je vriend mag lekker zelf een nachtje bij z'n moeder slapen🤪🤪

2 jaar geleden

Als jij dat niet wil moet dat toch niet. Je kan eens duidelijk maken dat ze helemaal niet moet wennen aan ergens anders slapen. En dat zij erover mag ophouden. Als dat toch echt zo ooit een moet dan is dat een noodgeval. Mijn dochtertje is ook nog nergens anders blijven slapen en ze is 2 jaar. Zelfs met de geboorte van haar broertje was dat niet nodig.

2 jaar geleden

Nee joh. Maakt echt niet uit. Als jij je er niet goed bij voelt, niet doen

2 jaar geleden

Herkenbaar hoor. Onze zoon is 5 maanden en hij gaat ook nergens heen snachts zonder ons. Als hij ouder is en zelf uit logeren wilt helemaal prima. Daar is nog tijd genoeg voor.