12 Reacties
2 jaar geleden
Groene plakkerige poep is inderdaad normaal, mijn ventje had dit ook zonder ziek te zijn geweest. Da´s het teken dat de stoelgang wat langer in de darmen is gebleven, kan ook echt heel hard stinken 😅
Maar de oren die rieken is geen goed teken. Eventueel als je ziet dat er vuil zijn even niet proper maken of stokjes bijhouden om aan de arts te kunnen tonen als je vermoed dat oorontsteking zou kunnen zijn?
2 jaar geleden
Een paar dagen geleden had mijn dochter van 12 weken ook veel korsten in haar oor en precies meer oorsmeer. Dezelfde dag had ze ook een temperatuur van 37.7. De arts zei als dit na 5 dagen niet beter werd, ze antibiotica moest krijgen. Uiteindelijk was het na 2 dagen van zelf weg.
2 jaar geleden
Reactie op NikitatJ_14
Groene plakkerige poep is inderdaad normaal, mijn ventje had dit ook zonder ...
Dank je wel voor je bericht! Dat zou heel goed kunnen, gisteren heeft hij inderdaad niet gepoept en dag ervoor in de ochtend.
Ik heb van het oortje een foto gemaakt, ik heb alleen de oorschelp met een doekje opgefrist.
Het stomme is, ik had het gevraagd of het een oorontsteking kon zijn. Maar de huisarts kon het niet goed zien en gaf aan dat als het wel zo was, ze er niets voor kon geven. Zou vanzelf wel overgaan. Maar ga toch bellen, ik kreeg vroeger zelf oordruppels.
2 jaar geleden
Mijn dochter had met het warme weer ook wat dikkere/ plakkerige ontlasting waar ze dan ook echt haar best voor lag te doen. Hard persen en dan relatief weinig ontlasting. Ik deed dan de fles daarna 130cc water ipv 120cc en wel de 4 standaard schepjes poeder. Hierna poepte zij eigenlijk direct weer goed en kwam te rest er ook uit.
2 jaar geleden
Reactie op SamenDrie
Wat fijn dat het zelf is overgegaan! Had ze veel last ervan?
Ze sliep wat meer en was een beetje huilerig maar ze was nog altijd goed actief en dronk goed 😊
2 jaar geleden
Mijn zoontje heeft net een lichte oorontsteking achter de rug. Hij had wel hoge koorts, maar geen loopoor. We hebben direct antibiotica meegekregen. Door de antibiotica is de poep wel wat dunner en groener. Achteraf heeft hij meer last gehad van de antibiotica dan van de oorontsteking, maar het is blijkbaar standaard dat baby’s onder de 6 maanden antibiotica krijgen bij oorontsteking.
2 jaar geleden
Mijn zoontje heeft net een lichte oorontsteking achter de rug. Hij had wel ...
Echt waar? Ben vandaag alsnog bij de huisarts geweest, gelukkig had ik een foto gemaakt van de loopoor en kreeg gelijk oordruppels. Ze zei weer heel specifiek: Bij een oorontsteking geven we niks, gaat vanzelf over. Stom he?!
Hoop dat je zoontje is opgeknapt!
2 jaar geleden
Reactie op SamenDrie
Echt waar? Ben vandaag alsnog bij de huisarts geweest, gelukkig had ik een ...
Ja hij is helemaal opgeknapt gelukkig! Maar af en toe had hij wel pijn aan z’n oortje, even heel hard huilen en naar z’n oor grijpen. Maar nu lijkt het over te zijn. Het was zonder de antibiotica ook uiteindelijk wel goed gekomen maar ik heb het idee dat hij er net iets sneller vanaf is nu.