14 Reacties

2 jaar geleden

Jaaa dit is precies ook mijn vraag. Ik volg!

2 jaar geleden

Als je al lang borstvoeding geeft, kan het zijn dat je productie zich hieraan aanpast. Je moet dan niet meer regelmatig de borst geven of kolven om je productie op gang te houden. Ik kolf alles wegens dat aan de borst niet lukte. Toen men meisje snachts begon door te slapen heb ik nog een tijd snachts gekolft omdat ik anders dacht dat ik niet genoeg meer ging hebben. Na overleg met vroedvrouw de nacht toch laten vallen met als gevolgd dat ik smorgens nu een hoeveelheid moedermelk heb voor 2 flessen. Wat natuurlijk een grote opluchting was omdat ik mijn dochtertje toch zo lang mogelijk moedermelk wil geven. Het is eigenlijk gewoon proberen en zien hoe je lichaam erop reageert. Ik kolf nu 4x per dag en binnenkort ga ik naar 3x per dag gaan. Ben dan terug benieuwd hoe mijn lichaam hierop gaat reageren. Daarna hoop ik nog zolang mogelijk smorgens en savonds haar een flesje moedermelk te kunnen geven. Doordat ik zolang mogelijk wil kunnen geven laat ik er wel lang tussen voordat ik weer een kolf beurt laat vallen. Zo kunnen mijn borsten goed wennen en hoop ik zo ook het minste ‘last’ te hebben van het afbouwen. Mij lijkt het in het begin toch best om zeker toch eerst nog 1x te kolven op het werk en daarna pas de hele dag niet te kolven anders gaat de overgang misschien te groot zijn. Weet niet hoeveel voedingen je overdag nog geeft.

2 jaar geleden

Hier zat ik ook aan te denken! Van plan om 1 keer te kolven op werk, of evt 2x en dan wat korter. Maar ze drinkt nu echt super vaak overdag.. na het wakker worden, voor elk slaapje, als ze wat pieperig is. Dus is wel een aardige overgang.. voor ons allebei 😬 maar heb nog wel 6 weken..

2 jaar geleden

Ik ben 13 weken na de bevalling weer beginnen werken en ben dus al redelijk vroeg beginnen afbouwen (wil ook niet kolven op het werk). Mijn zoontje krijgt nu 's ochtends rond 6.30 nog live bv. Op de opvang krijgt hij 2-3x flessenvoeding (op aanvraag). Rond 17u halen we hem op en leg ik hem aan de borst (tenzij hij net een fles gehad heeft, dan kolf ik). Rond 19u leg ik hem nog even aan en rond 21u krijgt hij de laatste voeding voor slapengaan. Na deze voeding kolf ik mijn borsten zo goed mogelijk leeg. Soms wilt ie rond 3u 's nachts nog eens drinken, ook dan krijgt ie live bv. We zijn eind mei beginnen afbouwen en houden bovenstaand ritme aan sinds eind juni. Mijn productie lijkt niet verder achteruit te gaan, lijkt het schema te kunnen aanhouden.

2 jaar geleden

Ik doe dit al sinds hij 11 weken oud is. Vanaf toen moest ik weer werken. Inmiddels is meneer 5 maanden. Ik voed hem 's ochtends live borstvoeding en s avonds live borstvoeding voor dat hij gaat slapen. En heel soms snachts maar 9 vd 10 keer slaapt hij door. Dit gaat hier helemaal prima! Als ik een keer kolf, kolf ik nog steeds voldoende.

2 jaar geleden

Hier ook! Ik ben heel rustig aan afbouwen. Ik geef nu nog 07.00, 15.00 en 23.00 maar ik wil zelfs de middag laten vallen. Als je je lichaam tijd geeft om eraan te wennen moet het volgens mij best lukken.

2 jaar geleden

Elk lichaam is anders dus hier is geen duidelijk antwoord op. Valt te proberen. Onderzoek wijst uit dat de productie bij de meeste vrouwen pas stabiel wordr vanaf 9maanden en lukt dit voor hun ook pas vanaf dan. Grotere kans dat het niet lukt maar je gaat zeker ook succesverhalen horen. Kijk dus eens wat er gebeurd als je afbouwt

2 jaar geleden

Reactie op MamaRoos1989

Hier zat ik ook aan te denken! Van plan om 1 keer te kolven op werk, of evt ...
ja same here, nog vaak even de borst ook tussendoor dus wordt even zoeken. ik begin maar met vaker kolven op het werk en dan maar rustig afbouwen inderdaad

2 jaar geleden

Reactie op MamaRoos1989

Hier zat ik ook aan te denken! Van plan om 1 keer te kolven op werk, of evt ...
Ik ben even benieuwd, want mijn dochter drinkt ook zo vaak bij mij en zonder heel veel regelmaat. Meestal wel om de 2,5/3,5u maar ook voor elk slaapje. En dan heeft ze tijdens het drinken ook nog vaak last van krampjes waardoor ze stopt met drinken of het erg lang duurt (3 kwartier tot een uur soms wel). Hoe ga jij dit aanpakken? Bijv klein flesje voor het slapen of proberen 1 groot voedingsmoment te geven? Merk dat ik dit lastig vind omdat ik ook niet wil de oppas alleen maar bezig is met flesjes. Maar wil ook ze voor haar een fijne manier kan drinken en niet ineens enorme flessen zou moeten drinken wat ze normaal niet zou doen.

2 jaar geleden

Ik geef sochtens en savonds nog borstvoeding dit gaat hartstikke goed. Per voeding heb ik hem een week de tijd gegeven om te wennen aan de fles. Dus iedere keer verving ik 1 borstvoeding voor een fles en pakte ik degene die ik het vervelendste vond als eerst. Ik vond kolven ook helemaal niks en werd der erg gestrest van waardoor het voor geen meter ging. Dit werkte voor ons het beste en gaat voor dusver nog harstikke goed. En vooral als hij snachts een keer komt nog ideaal dat je geen fles hoeft te maken.

2 jaar geleden

Beetje domme vraag misschien maar, ik wil ook gaan afbouwen ivm werk, maar totaal niet verdiept in kv. Hoeveelheden zijn natuurlijk heel anders dan bv. Dan krijgt hij ongeveer 120. Hoeveel geef je dan met flesje? En welke kv hebben jullie?

2 jaar geleden

Reactie op Awilvdh

Beetje domme vraag misschien maar, ik wil ook gaan afbouwen ivm werk, maar ...
Kruidvat eigen merk geven wij. Bij de oudste ook gedaan. Zijn begonnen met flesjes van 120 en toen hij hier niet genoeg aan had (doordat hij steeds eerder kwam) flesjes van 150. Inmiddels zitten we op flesjes van 180. 😊 Daar krijgt hij er 3 van op 1 dag en 2/3 keer live borstvoeding

2 jaar geleden

Reactie op Awilvdh

Beetje domme vraag misschien maar, ik wil ook gaan afbouwen ivm werk, maar ...
Helemaal geen domme vraag … ik wist dit eerst ook niet en geef ook kv van de Kruidvat en heb precies hetzelfde gedaan als LENM92 de onze krijgt inmiddels ook 180 cc + 6. Persoonlijk zou ik wel eerst met 120 starten want kv is minder licht verteerbaar als bv. Nu kan hij ook langer door als alleen op de bv. En is de tijd tussen de voedingen ook langer.

2 jaar geleden

Meestal is je productie pas stabiel bij 9 maanden. Je kan geluk hebben dat voeden dan nog gaat maar ook pech dat de productie terugloopt. Als je voed op verzoek en je kindje slaat in de nacht ineens een voeding over blijft je productie vaak wel stabiel.